Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weer gezond/vegetarisch koken

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wie doet er mee met een sprintje gezond en/of vegetarisch koken.
De afgelopen maanden heb ik het koken nogal verslonsd. Ik had me zo voorgenomen gezond en het liefst vegatarisch te koken. Mijn man is een vleesmonster, dus die kan ik geen vegetarisch voorzetten, ik probeer voor mezelf vegetarisch te koken, maar heb daar eigenlijk te weinig tijd voor.
Twee dagen per week eet ik alleen warm op mijn werk, dat maak ik van tevoren klaar. Ik neem me in dit sprintje voor deze maaltijden zeker vegetarisch te koken en de rest van de week gewoon gezond.
Wie doet mee, om door gezond en/of vegetarisch te koken de komende 10 weken af te vallen?

Deel hier je gezonde/vegetarische recepten en help anderen hun keuzes te maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018 17:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Deze week heb ik een vegetarische maaltijd die ik nog in de vriezer had liggen meegenomen naar het werk.

De rest van de week gezond gegeten. Gekookte aardappelen met groente en een klein stukje vlees met wat jus. Fruit als toetje.

Tussendoor en s'ochtends kefir met havermout, rozijnen en een sinaasappel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018 10:31    
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik doe graag mee. Ben al jaren vegetariër. Mijn man eet wel nog vis, dus dat maak wel regelmatig voor hem.
Vegetarisch koken duurt trouwens niet langer dan niet-vegetarisch koken hoor!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2018 6:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk dat je mee doet Whis,
Ik dacht al bijna het topic te gaan sluiten omdat er geen reacties kwamen.
Ik ontdekte trouwens gisteren pas dat ik niet vegetarisch eet wanneer ik wel vis eet. Hoe dat dan heet weet ik eigenlijk niet. Maar ik eet dus wel vis, maar liever geen vlees.
Het klopt zeker dat vegetarisch koken niet meer tijd kost, maar wel wanneer je dubbel moet koken (voor manlief vlees en voor mijzelf iets anders). Het is me nog niet gelukt om daar een goede manier voor te vinden. Heb jij daar ervaring mee of eet je man gewoon met jou mee, m.u.v. de keren dat hij vis eet?

Fijne dag nog!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2018 13:16    

Reageer met quote
Iemand die alleen nog vis eet is een pescotariër.
Ik eet al meer dan 25 jaar vegetarisch. Mijn man eet wel nog vis, en ik maak toch verschillende keren per week vis voor hem. Heel eenvoudig hoor, gewoon gebakken in de pan of oven. Als hij zin heeft in iets ingewikkelds zoals vispannetje, dan gaan we wel uit eten Lachen
Voor mezelf maak ik af en toe een vleesvervanger klaar, of gewoon wat andere groenten, vb, champignons, boontjes, enz...

En dikwijls eet hij gewoon vegetarisch mee.

Toen ik hem leerde kennen at hij nog vlees, en hebben we afgesproken dat we elkaar op dat vlak gewoon lieten doen. Ik heb dus ook wel ooit vlees voor hem gebakken! Maar dan ook altijd lapjes van iets. Geen hele kip met pootjes ed!!

Op deze website vind je wel veel info:
https://www.evavzw.be/index.php?option=com_content&view=article&id=228:vleesvervangers&catid=57:culinair&Itemid=192&gclid=Cj0KCQjw6MHdBRCtARIsAEigMxGt6R0fDjciWh0ttq-dJrYbJSDjKG0p-Cma6dsta8XFGR5-Fp70SHYaAg6hEALw_wcB

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2018 5:45    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik wil graag meedoen!

Eet geen vlees. Wel eieren en kaas (biologisch en vegetarisch gestremd). En heel af en toe -zo'n 4 a 5 keer per jaar- vis; als ik uit eten ga en de vegetarische keuze echt bedroevend is. Rollende ogen

Ik kook meestal veggie en mijn man eet mee. Soms wil hij vlees en dat mag van mij maar ik eet het niet meer. Lachen Hij eet steeds vaker met mij mee en steeds minder vlees. Uitlachen

Heel blij ben ik met vleesvervangers. Sommige zijn zo goed dat je het verschil met vlees niet meer kunt maken. Want ik eet geen vlees uit onvrede met de toestanden in de veeteelt en de slachthuizen, niet omdat ik het niet zou lusten. Lach Ik mis vlees helemaal niet meer. Erg blij

Leuk dat er weer een sprintje is waar we veggie recepten en ideeën kunnen uitwisselen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2018 9:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gezellig dat je ook mee doet Flying Missy!
Leuk te lezen hoe jullie het in jullie relatie/gezin aanpakken.
Ga ik ook maar eens mee experimenteren, en wie weet vindt mijn man het op een gegeven moment ook wel lekker?
Morgen ga ik iets vegetarisch maken voor de donderdag en de vrijdag op het werk.
Iemand een leuk - goedkoop - en niet al te tijd rovend idee?

Fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 8:57    

Reageer met quote
Ik weet niet of je eieren/kaas eet?
Anders is een salade (dressing apart meenemen anders wordt de boel slap) altijd een goed vullend idee.
Heb je een magnetron daar? Dan is stamppot of pasta ook handig. Lach

Moet zelf nog bedenken wat het vanvond wordt. Druk altijd hier op dinsdag. Half 5 thuis en moet zes uur alweer de deur uit. Dus moet snel klaar zijn. Rollende ogen Zit te denken aan stamppot met veggie spekjes of veggie rookworst. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:41    

Reageer met quote
Ik kook s avonds vaak wat extra en steek dan potjes in de diepvriezer die ik later op het werk opwarm. Altijd leuk en makkelijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 21:02    

Reageer met quote
Doe ik ook vaak Whis, teveel in een bakje en dan op het werk opwarmen. Ik zag net nog een bakje nasi in de vriezer. Die gaat aankomende week zeker mee naar het werk. Erg blij

Ik neem ook wel eens brood of knäckebröd mee hoor, met beleg. En dan tomaatjes en/of fruit erbij. En altijd ene bakje kwark met noten/vruchten/zaden. Lach

Vandaag keuze stress, wat zal ik nu vandaag eens eten. Ik neig naar sperziebonen met een veggie gehaktballetje en pindasaus. Dat laatste staat nog in de koelkast en moet ook op. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 10:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 1 van 19