Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weer gezond/vegetarisch koken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Klinkt allemaal goed zeg.
Ik heb uiteindelijk pasta met tomatensaus, champignons en olijven gemaakt. Had er nog wat geitenkaas doorheen willen doen, maar kwam niet meer aan boodschappen toe.
Ik ga de info op de site waar je naar verwijst lezen, whis. Dank je wel.
Het hoeft dus inderdaad helemaal niet zo moeilijk en tijdrovend te zijn, wanneer je gebruik maakt van vegetarisch gehakt of iets dergelijks. Ik ben zelf gek op tempeh, maar dat verkoopt onze plaatselijke super helaas niet. Soja vind ik zelf wat minder, omdat er zo weinig smaak aan zit, ik vind het laf van smaak. Dan kies ik liever voor noten in het eten of een gekookt eitje.

Salades eet ik zeker graag, maak ik ook graag klaar met noodles, iets japans met rijstwijn en sojasaus, komkommer en kaas.

Wat een haast Flying Missy op dinsdag. Knap da tje dan toch nog iets gezonds op tafel zet!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 18:29    
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Veel pure veggie producten hebben weinig smaak. Maar ook weinig kcal...
Dus kruiden en marineren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 21:02    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Klaartje, heb je geen AH in de buurt? Daar verkopen ze heel veel aan vleesvervangers etc. Altijd makkelijk hoor als je eens haast hebt. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 21:02    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Maar daar krijg je wel last van keuzestress Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Hoi, ik schuif aan! Alleen ben ik vorige maand overgestapt van vegetarisch naar veganistisch (dus ook geen zuivel en eieren).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 7:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bij mij is het een kwestie van plannen en vooruit werken. Ik weet dat ik met mijn kin over de grond sleep als ik van mijn werk thuiskom, dus de vrije dag ervoor kook ik dan voor twee avonden. En ook iets simpels kan best gezond zijn.

Gisteren aten we bijvoorbeeld een dikke soep van rode linzen en wortel, met wat sojayoghurt als room, vult als een tierelier, en met de juiste kruiden erin superlekker. Erbij een wrap (ik ben dol op de groentewraps van No Fairytale die bij AH in de koeling liggen: wortelwraps, bietenwraps en paprikachiliwraps) met zo'n nieuwe 'roockworst' van de Vegetarische Slager er ingerold, samen met wat rauwkost, wat eivrije light mayo, pepersaus en tadaaa: in 10 min. een 'maaltijd' klaar waar ook de man van smult.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik doe ook mee. Ben sinds 1994 vegetariër en de laatste maanden eet ik ook geen zuivel en eieren meer (een enkele keer buitenshuis daargelaten). Alleen wel nog dagelijks mayonaise (zitten eieren in), ik zoek nog naar goede manieren om dat te vervangen op een makkelijke manier.

Klaartje misschien dat je met je man (op den duur???) kunt afspreken dat hij éénmaal per week vegetarisch eet? Dat scheelt dan weer één dag van 'dubbel koken'.
Ik denk (ik hoop) ook dat als je gewoon doorgaat met lekker vegetarisch eten dat hij na langere tijd ook wel vaker met je zal willen mee-eten.
Je kunt inderdaad vleesvervangers gebruiken (kunnen vaak goed in de diepvries ondanks wat er op de verpakking staat) en ook bonen / peulvruchten bij een maaltijd zorgen voor eiwitten. Ik eet vaak een schaaltje peulvruchten (erwten, linzen, kikkererwten b.v.) met gewoon een eetlepel hummus of vegetarische spread erbij voor de smaak, als tussendoortje en dan bij het avondeten alleen aardappelen en groente.

Laatst aangepast door Nicky303 op do 04 okt 2018 8:17, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 8:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Nicky, er bestaan meerdere mayosoorten zonder ei. Ik heb bijvoorbeeld de Remia Mayolijn 100% vegan, gewoon van de supermarkt en geen smaakverschil t.o.v. andere mayo.

[/img]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 8:14    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Maira schreef:
Hoi Nicky, er bestaan meerdere mayosoorten zonder ei. Ik heb bijvoorbeeld de Remia Mayolijn 100% vegan, gewoon van de supermarkt en geen smaakverschil t.o.v. andere mayo.

Thanks! Bij welke supermarkt koop jij dit?

Ik zocht even de ingredienten op: "Water, raapolie, glucose-fructosestroop, azijn, gemodificeerd zetmeel, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), zout, aardappeleiwit, aroma, voedingszuur: melkzuur, conserveermiddel: kaliumsorbaat, antioxidant: calciumdinatrium-EDTA, kleurstof: betacaroteen."

Ik ga dit even vergelijken met de mayo die ik nu gebruik want ben niet zo'n fan van glucose-fructosestroop en gemodificeerd zetmeel.... (Het is ook altijd wat!)

EIGENLIJK vind ik dat ik een notendip / dressing moet maken in plaats van mayo te gebruiken, maar heb daar zoals het nu is meestal gewoon de puf niet voor...

Laatst aangepast door Nicky303 op do 04 okt 2018 8:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 8:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nicky, ik googlede even en zag in ieder geval dat AH en Jumbo hem verkopen (alleen volgens mij niet elke AH, die bij ons in het centrum heeft hem niet). Heb hem zelf laatst in een knijpfles meebesteld in een vegan webshop, daarvoor had ik lang geen mayo in huis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 8:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 2 van 13