Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Sonja Bakker recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weekmenu's rond de 1000kcal

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   minnekemuizeke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
weekmenu uitgerekend met online calorieteller rond 1000 cal
dieetplan van week 6

maandag :
verdeeld over ontbijt en lunch
1 snee bruin brood 1 schel osse, 30 gram special K en 100ml magere melk, 1 danone nutriday, 30 gram cammenbert,
diner
300 gra spaggethie bolengnaise,
tussendoor
1 appel, 2 colalight en 2 koffie en magere melk.
(onder de 1000kcal)

dinsdag:
4 snee bruin brood 2 gerookt vlees,1 kaas , 1 jam, 1 magere yogurt,
diner
1 rundsburger (100gr),125gr chinese kool, 150gr aardappelen,
tussendoor
3 koffie, 2 cola light,1kiwi
(onder de 1000kcal)

woensdag:
4 sneden bruinbrood,3 gerooktvlees,1kalfsworst, 1 magere yogurt,
diner
1kipfilet 100gr, 125gr chinese kool (overschot gisteren zonder saus)150gr aardappelen.
tussendoor
3 koffie met magere melk,2colalight,1 banaan,
(onder de 1000kcal)

donderdag:
4 sneden bruinbrood,1jam,1 salamie, 1 kaas,1gerookt vlees,
diner
150gram aardappelen, 125 gram gestoomde witloof,80gram gekookte balletjes gehakt,
tussendoor
3 koffie met magere melk, 2 colalight,1 magere yogurt, 1 appel
(onder de 1000kcal)

vrijdag:
3 sneden bruin brood, 1 hardgekookt ei, 1 kippewit, 1 kalfsworst,1 gerookt vlees, 1 appel 1 kiwi 1 magere yogurt,
diner
vetvrije groentensoep met fermicelli,
tussendoor
3 koffie met magere melk en 2 colalight.
(onder de 1000kcal)

zaterdag verjaardagsfeestje kinderen:
2 sneden bruin brood, 1 gerookt,1 kaas, 1 appel, 1 banaan, 1 magere yougurt,
tussendoor
3 koffie met magere melk, 2 cola light,
diner
2 pannekoek 1 met jam , 1 natuur
(1017kcal)

zondag:
4 sneden bruin brood, 1 kaas, 1 jam, 1kalfsworst,1 gerookt,
diner
1 paardesteak 100gr, 1 tomaat,150 gebakken aardappelkes in plantaardige olie,25 gram curryketchup,1 kiwi
(jawel jawel, onder de 1000kcal)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 21:58    
Vrouw Weeggegevens   Propje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
vetten heb je niet meegerekend: smeerboter en bakken/braden.

zelf samen gesteld?
persoonlijk had ik het drinken niet opgeschreven,
mij lijkt dat je behoorlijk wat van jezelf vraagt.

Zaterdag een kinderfeestje, maar je eet behoorlijk weinig;
2brood, 2 fruit, 1yoghurt en 2pannenkoeken, heb je daar genoeg aan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 22:23    

Reageer met quote
Propje schreef:
vetten heb je niet meegerekend: smeerboter en bakken/braden.

zelf samen gesteld?
persoonlijk had ik het drinken niet opgeschreven,
mij lijkt dat je behoorlijk wat van jezelf vraagt.

Zaterdag een kinderfeestje, maar je eet behoorlijk weinig;
2brood, 2 fruit, 1yoghurt en 2pannenkoeken, heb je daar genoeg aan?

hoi propje,inderdaad heb mijn dieetplan zelf samengesteld met hulp van een online calorieteller en surfen op het net.ik gebruik voor mezelf geen vetstoffen maar gebruik een bakvel, omdat er in vlees enzo al vetstoffen zitten en sommige charcuteriesoorten ook. Juist zondag voor men gebakken aardappeltjes zal ik plantaardige olie gebruiken . ik drink meer per dag als dat hoor maar dat is plat water of bruiswater.Ik weet het ik vraag heel veel van mezelf, heb gisteren nog een woordenwisseling gehad met men vriend hierover, hij vind dat ik overdrijf. Maar hij heeft me ten huwelijk gevraagd en ik voel me met men 124.200 kilo echt vreselijk in mijn vel (bn heel veel bijgekomen door anderhalf jaar thuis te zitten na een ongeval en immobiel te zijn (nu aan het revalideren) en wil stralen op mijn trouwdag. Voor mijn vriend en kinderen kook ik gewoon hoor Lach. Ik ben mijn eerste week bezig nu. we zijn dag 3 en de weegschaal duid 122.5 aan dus das al 1.900 kilo minder en dan voel ik me goed. echt honger heb ik niet omdat ik de stukken fruit of de potjes yogurt in men plan gebruik bij hongerig gevoel.
Nu zaterdag denk ik wel dat ik honger ga hebben eerlijk gezegd maar mijn 2de is jarig dan en wil wel graag een pannekoek eten, aangezien dit caloriebommen zijn en ik onder de 1000kcal probeer te blijven zag ik geen ander eoptie om op mijn andere maaltijden die dag in te snoeren. Of zie ik dat verkeerd ?Alle tips zijn welkom hoor...ik wil slagen in mijn opzet en echt terug slank zijn voor mezelf. vele groetjes en dank je wel voor je reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 7:05    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Naja, als jij denkt dit vol te kunnen houden is dat prima,
Echter maak ik daar mijn zorgen over, en denk ik dat onder de 1000 kcal gaan zitten met dat gewicht te weinig is.

Bedenk dat wij overgewichten meer kcal nodig hebben omdat wij ongeveer 10 zakken aardappelen continu met ons mee sjouwen...
Daarbij spreekt men over verantwoord afvallen als men een halve kilo tot maximaal een hele kilo per week afvallen. Je huid zal dan ook wat meer tijd krijgen om 'terug te rekken' en kans dat de kilo's er weer spontaan allemaal aankomen word ook aanzienlijk kleiner!

Tip voor zaterdag:
Gewoon een dag niet willen afvallen, maar wel zorgen dat je niet boven de neutrale dagelijkse behoeftes komt.
Verder misschien meer gezonde dingen nemen, en (maar) 1pannenkoek nemen, zodat je toch gezellig mee kunt doen.

Overigens gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek!
Ik snap dat je op zo'n dag wilt stralen!
Is de datum al bekend?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 7:32    

Reageer met quote
Propje schreef:
Naja, als jij denkt dit vol te kunnen houden is dat prima,
Echter maak ik daar mijn zorgen over, en denk ik dat onder de 1000 kcal gaan zitten met dat gewicht te weinig is.

Bedenk dat wij overgewichten meer kcal nodig hebben omdat wij ongeveer 10 zakken aardappelen continu met ons mee sjouwen...
Daarbij spreekt men over verantwoord afvallen als men een halve kilo tot maximaal een hele kilo per week afvallen. Je huid zal dan ook wat meer tijd krijgen om 'terug te rekken' en kans dat de kilo's er weer spontaan allemaal aankomen word ook aanzienlijk kleiner!

Tip voor zaterdag:
Gewoon een dag niet willen afvallen, maar wel zorgen dat je niet boven de neutrale dagelijkse behoeftes komt.
Verder misschien meer gezonde dingen nemen, en (maar) 1pannenkoek nemen, zodat je toch gezellig mee kunt doen.

Overigens gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek!
Ik snap dat je op zo'n dag wilt stralen!
Is de datum al bekend?

Goedemorgen Propje,
ja ik geloof best dat ik misschien te drastisch ben, mijn vriend zei me dat ik tussen de 1200 en de 1500 kcal moest zitten. maar ik ben dan bang dat ik niet tijdig op gewicht zal raken. Mijn vriend is dan bezig, voor mij hoeft het niet ik hou van je zoals je bent, anders had ik je niet gevraagd maar ik moet me ook nog goed voelen denk ik dan.en ik voel me alles behalve goed.

Ik ga zaterdag mss idd maar 1 pannekoek nemen en een boterham extra, wan tik denk dat ik anders ga scheel zien van de honger.

ja de trouwdatum is nog heel verweg, 22 september 2012, zo kunnen we sparen, alles rustig regelen zonder stress en heb ik voldoende tijd om te vermageren. Ik wil er nu al graag 30 kwijt en dan zien hoe en wat ik nog verder kan kwijtspelen. Het probleem is ook dat ik voor het ogenblik niet kan sporten want een diet gecombineerd met beweging is og altijd het beste. als de wondesgenezen zijn van de operatie ga ik wel proberen te zwemmen 3 keer per week. dat zal ook wel veel doen denk ik

heel erg bedankt voor je raad en advies, doet goed is met iemand te kunnen praten ... want met men overgewicht ben ik wel een beetje geïsoleerd geraakt.

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 8:29    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
als jij vanaf nu elke week 1kilo af valt ben je precies 1maand (22aug.) 30kilo kwijt voor je bruilofd. Iets meer calorieen kan dus makkelijk, en het is veiliger.

ennuhh: 1pannenkoek weg laten staat niet voor 1boterham he?!
nu zou je nog minder gaan eten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 13:41    

Reageer met quote
Propje schreef:
als jij vanaf nu elke week 1kilo af valt ben je precies 1maand (22aug.) 30kilo kwijt voor je bruilofd. Iets meer calorieen kan dus makkelijk, en het is veiliger.

Hoi propje, je hebtgelijk dat zoudend an meer boterhammen worden Lach
ja zoals jij het bekijkt kan ik idd meer caloriekes aan , vanavond eens bekijke hoe ik dat kan aanpakken. bedankt voor je hulp.
groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 16:21    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
minnekemuizeke schreef:
Propje schreef:

Hoi propje, je hebtgelijk dat zoudend an meer boterhammen worden Lach
ja zoals jij het bekijkt kan ik idd meer caloriekes aan , vanavond eens bekijke hoe ik dat kan aanpakken. bedankt voor je hulp.
groetjes
geen dank hoor.
Inderdaad meer boterhammen kan geen kwaad.
Ook zou ik het drinken niet opschrijven.
Vocht is goed, en dat ene kopje koffie meer of minder kan geen kwaad..
Je verkomt er echter wel mee dat je je gaat irriteren aan je eigen opgelegde grenzen.

Persoonlijk raad ik je aan om rond de 1400/1500 calorieën per dag te gaan zitten.
Met een verjaardag een keer een staak-dag,
maar wel zorgen dat je niet boven de normaale hoeveelheid calorieen gaat zitten.
En de volgende dag gewoon weer het draadje oppakken van 1400/1500 calorieën.
Op deze manier is dieeten lijkt mij draaglijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 16:29    
Vrouw Weeggegevens   corinne1983
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wow............
Ik was je verhaal aan t lezen, aan t afvallen vanwege het huwelijksaanzoek. ik zie dat het nog steeds zo goed gaat. heel veel sterkte! zet hem op. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ticker doet het niet
je moet de bovenste link gebruiken

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 23:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2