Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weekdagboek "Maaltijdvervangers "van Vlinder

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vlinder27
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo! De maat 44 is binnen en past perfect... alleen 1 dingetje...

Ik ben begin dit jaar echt heel hard van de trap gevallen, zo hard zelfs dat ik letterlijk een deuk in mijn bil heb. Door de hardheid van de klap is al het vet op de plek van inslag naar boven geslagen en soms heb ik last van de druk die het geeft als ik op een bepaalde manier zit. En de pantalon geeft wat accent aan mijn billen...

ach helaas, gevolg van een ongeluk. Ik kan er niets meer van maken en er zijn mensen die veel ergere "littekens" hebben dan een ingedeukte bil met een vetophoping er boven. Maar dan nu het volgende stuk; 2 blazer of geen blazer. Ik heb het gevoel dat het mij dikker maakt dan nodig. Ben al dik genoeg van mezelf Lachen Maar goed daar heb ik nog 2,5 maand voor om uit te vogelen.

In de tussentijd hoop ik antwoord te krijgen over de NHG of deze garant wil staan voor de restschuld van het huis. Ik kan het niet betalen en mijn ex kan voor zover bekend ook de hypotheek niet ophoesten. Dus daar zit ook wel wat spanning. En dan maar proberen niet stress te gaan eten Gemeen

Wel nog leuke dingen in het verschiet! Naast mijn vrijwilligerswerk, alle zwemlessen ( 2 ) waar ik naar toe moet, hebben we vrijdag zomerberoepenfeest van school en zaterdag gaan we lekker ravotten in Balorig. En 3x raden wie het hardst speelt... Gemeen Schaam Schaam Lachen

En dan zondag ga ik weer een nieuw persoon ontmoeten uit het leven van mijn huidige partner. We zijn al een mooi poosje bij elkaar, maar een deel van zijn familie woont in het buitenland. Zowel hij als ik zijn niet rijk genoeg om het vliegtuig te pakken ( nog los van de praktische problemen zoals bijvoorbeeld school van de kinderen ) en nu zijn zij weer even in Nederland en nu is er vanaf hun kant naar mij gevraagd. Erg leuk natuurlijk, maar om heel eerlijk te zijn heel spannend!

Ik lijk namelijk heel sociaal en goed gebekt, maar mijn hemel wat heb ik een hekel aan situaties met nieuwe mensen ontmoeten! Ik maak het in mijn hoofd altijd veel groter dan het is en ik bezwijk zelf half onder mijn zelf opgelegde druk dat ik een zo goed mogelijke indruk wil maken. Misschien nog wel extra omdat ik ook weet wat het is om niet of niet helemaal geaccepteerd te worden door familie van de andere kant.

Mijn dieet is overigens iets aangepast, wel gezond en met veel beweging, maar iets minder maaltijd vervangers. De maaltijdvervangers zijn voor mij ideaal bij het ontbijt. Ik ben namelijk geen ontbijter, die sla ik het liefst over terwijl die zo broodnodig is! Maar mijn lunch wissel ik per dag af. Soms wel een shake en soms gewoon volkoren crackers met magere producten. Daarnaast drink ik natuurlijk erg veel water (2-3 liter per dag ) en af en toe wat thee. En dat is zo ingebakken dat ik er echt rekening mee moet houden met de boodschappen als er bezoek komt dat er ook andere dingen in huis komen dan limonade en melk. Schaam Schaam Lachen

Weten jullie dat een bepaalde supermarkt met geel logo ook groentesnacks heeft?! In een handig meeneembakje met heksenkaas of hummus. Niet iets voor elke dag, maar ik ben bijvoorbeeld een knabbelaar bij de film en dan zijn dit de gezondere opties en tot mijn verbazing vind ik ( en mijn middelste zoon ) bleekselderij erg lekker!

Daarnaast haal ik elke donderdag lekker veel vers fruit van de markt, ingekocht bij lokale boeren. Heerlijk! En stiekem heb ik interesse in de 50 days of your green happiness boek, maar naast het feit dat die heel duur is, is het ook veganistisch. En laat ik vlees nou af en toe best lekker vinden! Maar ik zie er recepten voorbij komen waarvan ik ga kwijlen Lachen Maar ja 70 euro in de week voor 1 persoon vind ik echt veel! Zeker gezien het feit dat ik dat nog niet kwijt ben voor 4 personen inclusief luiers!

Mijn gezonde smaak heeft zeker ook invloed op de kinderen. Veel minder snoep en veel meer fruit en vis! Ook de groentesnack van de niet nader te noemen supermarkt vinden ze erg lekker Lach En natuurlijk haal ik wel wat lekkers voor ze in huis, maar veel is het niet en ze lijken het ook niet te missen. Ze vragen net zo goed om een aardbei of een wrapje met zalm.

En nu eindelijk schijnen mensen het echt te zien; mijn ouders zeiden het afgelopen weekend, maar ook mijn buren begonnen mij aan te schieten van hey jij bent afgevallen of niet? Terwijl ik dacht dat niemand het zag, beginnen mensen het te zien en dat vind ik heel fijn! Voelt als een extra waardering!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016 16:14    

Reageer met quote
Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven en in de tussentijd is er heel veel gebeurt, zowel positief als negatief.

Zo is afgelopen weekend toch heel plotseling overleden, 3 dagen nadat ze de diagnose kreeg dat ze nooit meer beter zou worden, maar dat haar leven nog wel gerekt kon worden. Dat neemt best wel wat verdriet met zich mee.

Daarnaast ook een verjaardag in hetzelfde weekend wat erg dubbel voelde.

Mijn huis kan eindelijk in de verkoop en morgen kan ik de opdracht tot dienstverlening tekenen en komen op korte termijn de stylist en de fotograaf langs Lach En dan wordt het heel hard duimen.

Ik ben trouwens van de maaltijdshakes af, ik vond ze toch al niet zo lekker en ben gewoon normaal maar gezond gaan eten. Zo at ik bijvoorbeeld bietenhavermout met bramen, aardbeien en banaan. Zoet door de bieten zonder suiker. Erg lekker! En anders zijn het volkoren crackers of magere kwark met lekker veel fruit! En ja ik heb ook gezondigd en ik had stiekem verwacht dat ik zou zijn aangekomen....

wat een feestje als je dan toch bent afgevallen!! En mijn eerste doel komt in zicht! Dit was tevens ook mijn meest zware doel; -25 kilo... En nu ik daar nog 8 kilo van ben verwijderd, groeit de motivatie weer Lach

En ik heb besloten in eerste instantie mijn lijf dan even rust te geven en gewoon goed en gezond te blijven eten met als doel op gewicht blijven. Anders pas ik straks mijn outfit voor de bruiloft niet meer!

Ik heb trouwens zo een leuk jurkje voor het feest gekocht! In een pasvorm waarvan ik nooit had verwacht dat het mij zou staan, maar eerlijk gezegd is mijn kleding smaak aan het veranderen... daar waar ik voorheen zoiets had van "if you've got it flaunt it" en met name op de voorgevel ( dus ik had regelmatig wat inkijk ) kies ik nu voor meer bedekkende kleding, valt mooier met mijn figuur en ik voel mij daar zekerder en ook sexier in.

Goed ik dwaal af... als mijn lijf wat rust heeft gehad ( 6 maanden en waarschijnlijk 8 als ik op streefgewicht ben ) is mijn plan om nog eens 9 kilo kwijt te raken en daarna nog eens 5. Dan ben ik ruimschoots op een gezond gewicht en zal ik mij ook minder frustreren op de dikke buik en bovenbenen hoop ik. Maar wel 1 ding: ik ben trots op mijn figuur, zandloper met een zachte neiging naar peer, maar met een hele duidelijke taille. Dus mijn figuur erg veranderen naar iets wat ik minder fijn vind, kan het zijn dat ik mijn plan nog aanpas.

Ik heb geen probleem met een beetje overgewicht, zolang ik mijzelf daar maar prettig bij voel ohhh

Nu eerst maar op naar de laatste 8 kilo voor medio september Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016 15:56    

Reageer met quote
Zo, weer even een berichtje van mij Erg blij

Het is weer de zomervakantie periode, ook wel bekend onder de naam komkommertijd. En hoe kun je die beter vullen dan door lekker groente en fruit te eten?

Komkommer, tomaat, diverse meloenen, aardbeien, bieten, bleekselderij... weinig calorien en je kan er zoveel mee!

Zo heb ik laatst (en misschien heb ik dat al eens verteld ) een vegan havermoutje gemaakt. Super lekker, heel voedzaam en laag in calorien.

Eigenlijk maak je 2 porties van het recept maar ik haal er met gemak 3 uit. Wellicht is dat omdat ik s ochtends niet zoveel eet.

De havermout bestaat uit 100 gr havermout (hoe logisch), 5 bramen, 1 rode biet, 1 appel en 2 dadels. Als garnering kan je heel veel gebruiken; aardbeien (vind ik zelf niet de beste combinatie met de havermout), frambozen, blauwe bessen, bramen maar bijvoorbeeld ook banaan.

Hartstikke lekker en in de koelkast tot 2 dagen te bewaren. Maar ik raad je wel aan het warm te eten, dan oogt en smaakt het wat mij betreft lekkerder.

En ik moet eerlijk zeggen; 1 a 2 dagen per week een vegetarische of vegandag is eigenlijk best lekker en het doet ook echt wat voor mijn darmen.

Helemaal van vlees en vis afstappen gaat hem niet worden voor mij, maar als "flexitarier" hoop ik toch een klein steentje bij te kunnen dragen aan de wereld en aan mijzelf.

De volgende stap is de auto meer laten staan en een fiets kopen, maar dat gaat pas na de verhuizing.

Met nog maar 6 kilo op de teller tot mijn eerste doel, komt de "eindstreep" echt in zicht! Best spannend! Ik hoop dat die laatste 6 kilo lukt voor half september, dus ik heb nog pakweg 7 a 8 weken. Dat word krap en ik laat mij er niet helemaal door leiden en dat is ook niet nodig, want hallo in 6 maanden ben ik bijna 20 kilo afgevallen! Dat is onwijs veel! En het doet mij onwijs goed!

Maar de echte uitdaging ligt hem in het op gewicht blijven, maar ik ben positief gestemd. Zeker als straks alle ellende en stress af neemt en de nieuwe start doorgang kan vinden.

Dus na het behalen van mijn eerste doel, las ik een pauze in. Tijd voor mijn lijf om te wennen aan de nieuwe situatie en om op gewicht te blijven. Voor hoe lang ik dat doe, geen idee. Zo lang als goed voelt.

Daarna begin ik aan ronde 2, welke aanzienlijk minder kilo's om af te vallen bevat dan ronde 1.

Om het plaatje duidelijk en overzichtelijk te maken:

Ronde 1;
Startgewicht: 114
Doel: 89
Te verliezen kilo's: 25

Ronde 2:
Startgewicht: +- 89
Doel: 80
Te verliezen kilo's: +- 9

Ronde 3:
Startgewicht: +- 80
Doel: 70-75
Te verliezen kilo's: +- 5-10

Dit is dus niet een 9 maanden plan, maar op zijn minst een jaar plan met genoeg uitdagingen rond sinterklaas, kerst, oud en nieuw en 2 belangrijke verjaardagen en dat alles in anderhalve maand tijd.

En in die periodes word de balansdag of beter gezegd mijn vega(n)dag belangrijker dan ooit.

Maar ik hoop in ieder geval op 1 februari toch te kunnen zeggen dat ik rond de 80 kilo zit. Dat is een mooi streven; 34 kilo afvallen in exact een jaar tijd en als dat echt het geval is, zal ik zelfs een gewatermerkte foto hier plaatsen om met jullie te delen!

En met jullie aanmoedigingen en met steun uit mijn omgeving, zal het zeker goed komen! Ik heb er vertrouwen in, jullie ook?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 9:29    

Reageer met quote
Goedemorgen op deze maandag morgen midden in de vakantie, hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het redelijk! Ondanks het feit dat ik nog veel moet doen tot het huis verkocht kan worden en ik gister mijn hand heb gekneusd ( kind plus hand voor waarschuwing plus autodeur ...geen goede combi) gaat het redelijk.

Alleen is er deze vakantie niet veel terecht gekomen van mijn "dieet". Gelukkig ben ik nauwelijks aangekomen, dus ik kan er om lachen. Maar ik merk wel dat nu weer het dieet oppakken toch wel een uitdaging is.

De 89 kilo voor half september ga ik niet meer redden ( nog 4,5 week te gaan ), maar de 91 is nog wel te halen, dus daar gaan we dan maar voor. En wellicht dat ik daarna dan doorga tot de 85, bijna een gezond BMI.

Maar eerst maar tot half september komen en hopelijk ook nog een baan vinden tussen de bedrijven door. Het mooiste zou een parttime BBL traject zijn, maar dat is vrij lastig te vinden op het moment.

En waar ik goed in ben vraagt veel flexibiliteit in uren, iets wat ik sinds mijn scheiding een aantal jaar terug niet meer kan zijn. Dit alles maakt het extra lastig.

Ik heb namelijk 3 prachtige kinderen; 2 zoons en 1 dochter in de leeftijden van 8, 6 en bijna 4. Omdat mijn netwerk hier niet heel groot is ( veel vrienden en familie wonen meer dan 50 km bij mij vandaan ), ben ik al gauw aangewezen op de reguliere kinderopvang.

En al zou ik een gastouder vinden die zo flexibel is als de werkgever graag zou willen, dan heb ik nog een ander "probleem". Nu zou ik het niet willen omschrijven als een probleem, maar het geeft wel wat extra uitdaging bij het vinden van werk.

Mijn oudste zoon is meervoudig beperkt of zoals de instanties het officieel noemen; meervoudig gehandicapt. Maar dat vind ik zo hard klinken en zo zie ik hem totaal niet. En nu klink ik misschien als een moeder in ontkenning, maar laat ik je eens uitleggen hoe ik het zie:

Mijn zoon heeft een combinatie van een (mogelijk) verstandelijke beperking ( zijn IQ is tot op heden niet vast te stellen geweest door een te groot verschil in zijn verbale IQ en performale IQ ), een informatieverwerkingsstoornis, PDD-NOS en hij is slechtziend. Zijn ene oog ziet slechts 2% en gebruikt hij vaker niet dan wel en zijn "goede" oog werkt maar voor max 50%. Zijn slechte oog is ook nog eens lui ( jaren afplakken heeft geen vruchten afgeworpen ) en hij heeft een willekeurig aangeboren trilling in zijn ogen, waardoor zijn ogen continu in beweging zijn. Hierdoor heeft hij een dwangstand ontwikkeld, zodat hij toch voor zijn doen redelijk scherp en stabiel kan zien.

Voor zover de uitleg van wat hij precies heeft. Ondanks zijn beperkingen doet hij het geweldig, hij heeft zelfs een fotografisch geheugen en weet altijd de weg naar huis te vinden. Met auto's kijkt hij uit, want hij kan geen snelheden correct inschatten. Maar zijn beperkingen kent 2 kanten; de lieve en hele zorgzame kant waarbij hij graag grote broer is en mama wil helpen en de agressieve kant; waarbij hij pest en zelfs fysiek agressief kan zijn. En hij heeft ook nog zijn tics; papagaaien ( het exact naspreken van zijn eerder vertelde zin, maar dan zonder geluid ) en gillen. En vaak heeft hij beide niet eens door.

De praktische uitwerking voor thuis bestaat vooral uit Rust, Ritme en Regelmaat. Dit zal menig ouder wel herkennen. Daarbij is een vast rooster en op gezette tijden thuis komen erg belangrijk. In 1 van mijn vorige banen had ik een om en om rooster; 1 week rooster A en de week erop rooster B en vervolgens weer rooster A. De rest kun je zelf wel invullen.

Dit was voor hem erg verwarrend, hij miste het vaste ritme. En hij kon zelfs de taxichauffeur ervan overtuigen dat ik thuis zou zijn en dat hij niet naar de kinderopvang zou moeten, ook al had ik 's ochtends tegen beiden nog gezegd wat mijn rooster voor die dag zou zijn.

Goed, mijn verhaaltje is iets langer geworden dan bedoeld, maar ach ik heb al even een poosje niks gepost.

Tijd voor de sollicitaties! Wish me luck! Ik wil nu eindelijk ( na ongeveer een half jaar tijd ) wel eens uitgenodigd worden op gesprek.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016 8:03    

Reageer met quote
Sorry dat ik een tijd niets van mij heb laten horen! Ik heb het afgelopen krappe half jaar geprobeerd op gewicht te blijven om mijn lijf de ruimte te geven om te wennen aan de nieuwe ik. Dat ging prima, al lag gevaar van snoepen wel weer op de loer.

Nu heb ik besloten om te beginnen met ronde 2. Ik wilde bewust afvallen in verschillende fases en mijn streefgewicht uiteindelijk wordt dit keer 75 a 80 kilo. Een gezond BMI!

Ik pak mijn "oude gewoontes" weer op en ik hoop deze zomer echt een goed stuk richting mijn "bikinibody" te zitten. En wat ben ik van ver gekomen, niet alleen afgelopen jaar.

8 jaar geleden alweer woog ik op mijn zwaarst. Niet schrikken, ik woog maar liefst 130 kilo. In de jaren erna schommelde mijn gewicht ergens tussen de 100 en 120, echt stabiel was ik niet.

Vorig jaar ben ik begonnen met een start gewicht van 114 kilo. Inmiddels weeg ik (nog steeds) 95 kilo sinds het pauze moment. Dus als je het heel positief of overdreven wil bekijken ben ik in 6 jaar 35 kilo kwijt geraakt. Al ging dat met ups en veel downs.

Inmiddels is die voor foto bijna onherkenbaar en snap ik niet dat ik toen zo een enorm groot bord voor mijn kop had, ik dacht serieus dat het allemaal wel mee viel ( hoe dan?!?!). Als ik het nu bekijk wil ik daar echt niet naar terug.

Vorig jaar is mijn afvallen vooral gericht geweest op eten en hoepelen, alhoewel dat na een paar maanden echt zijn charme voor mij begon te verliezen. Het hoepelen werd saai. Ik heb ik plaats daarvan geprobeerd vooral actief te zijn met wandelen, minimaal 8000 stappen per dag.

Dit doe ik nog steeds, al haar ik het eerlijk gezegd niet altijd. En daarnaast sport ik nu 3x per week in de sportschool; een combinatie van cardio en krachttraining. Ik wil niet alleen een beter gevormd lijf, maar ook gewoon een betere conditie hebben, zodat mama niet na 2 minuten voetbal neerploft op het gras, hijgend als een oud paard.

Als ik mijn streefgewicht behaal, mag ik een nieuwe garderobe van mezelf kopen en gaat het oude weg. En dan moet ik dus ook echt mijn best doen om op gewicht te blijven.

Ik hoop dat ik weer wat meer ga schrijven dit jaar, hier op het forum, en ik wens jullie allemaal heel veel verloren kilo's toe!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017 12:33    

Reageer met quote
Vandaag ben ik dan echt begonnen met mijn 2e afvalronde, precies een jaar na de eerste! Dit keer wat visueler, want de motivatie ontbreekt een beetje. En door het visueler te maken hoop ik ook dat het extra motiveert. Dus elke dag die goed gaat, streep ik groen af en elke dag dat t mis gaat, kleurt rood. Zo hoop ik ook mijn valkuilen voor deze ronde te achterhalen.

Aan de beloningen zal het niet liggen:

Een citytrip en een compleet nieuwe garderobe ( dus een dag shoppen Lach )

Dus deze week week 1 van de 16;

Ik hoop dat ik onder de 80 uit kom aan het eind van deze sessie, mijn wens is 75, maar dat is teveel om in zo een korte tijd af te vallen en die 4 a 5 kilo kan ik gerust ook een keer tussendoor doen.

Dus naast het feit dat ik mijn vet wil verminderen met afvallen door anders te eten, wil ik wel "strak" blijven en daarom sport ik 2 a 3 keer in de week en ik merk het al aan mijn schouders, die worden rustig aan al strakker Lach

Kort berichtje voor vandaag, maar volgende week volgt er vast meer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2017 12:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2