Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Waterflesjes,Hoe doen jullie het met de afvalscheiding

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Een vuilniszak voor ? 1.50?? Hebben jullie geen containers? Wij hebben een groene en twee grijze. De twee grijze zijn nog een erfenis van toen we een groot gezin waren. Ze zijn nu nooit meer allebei vol, behalve als we echt goed hebben opgeruimd. We zetten er maar één buiten (om de 14 dagen) Sinds kort hebben we ook een papiercontainer die elke 4 weken geleegd wordt. Scheelt een hoop gesleep naar school.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:13    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Tina schreef:
Ik heb geen vaatwasser. Gooi gewoon om de zoveel tijd kokend water in het flesje.
Waar trouwens niet alle flesjes tegen kunnen Geschokt Lachen

Dan koop je dat merk niet meer toch? Lachen

Odette schreef:
Ik ben een enorme Tupperware fan, maar ik gebruik liever mijn Johmadoosjes!!!

Hihi, ik ook...... Nou ja, van mij zijn het dan geen Johma doosjes maar van een margarinesoort die Mathilde en Gijs eten voor hun koemelk allergie. (Ben de naam even kwijt terwijl ik ze nota bene dagelijks gebruik. Rollende ogen )

Tina schreef:
[Alleen jammer dat je eerst al die koeken op moet eten voor je een hanidge opbergpot hebt smullen Erg blij

Gelukkig heb je je kinderen daarvoor toch? Lachen Lachen Lachen

Odette schreef:
Over hergebruik gesproken, ik vul lege melkpakken met keuken afval en gebruik oude groente zakken als pedaalemmerzakken. Alles wordt hier 2x gebruikt, minstens.

Tsss, doe ik ook! Heb ik van mijn ex schoonmoeder geleerd. Lachen

En Renie en Helma: 't word bijna eentonig, maar ik doe dat allemaal ook! Enne, nu we het toch over precis zijn hebben: ik heb in de deurrekken van de koelkast een dubbele laag keukenrol liggen. Schaam Schaam Zo makkelijk met schoonmaken. Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:13    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
ohhh, dank voor de tip (van die keukenrol)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:15    
Vrouw Weeggegevens   Passie

Dieet: south beach

Reageer met quote
ja, die keukenrol kende ik ook nog niet.
En ik gebruik de wasmiddelflessen voor de oude frituurolie.Het water van de droger, geef ik in de zomer aan de kuipplanten. Schijnt gezond te zijn, ze doen het er prima op Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:21    
Vrouw Weeggegevens   Renie

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja odette, onze vuilniszakken zijn inderdaad zo duur. Wij hebben ook containers. Tenminste die kun je regelen via de gemeente. Dan betaal je voor 2,5 vuilniszakken als je de container om de twee weken buiten zet. Aangezien ik met moeite 2 vuilniszakken vol krijg in de twee weken ga ik niet voor 2,5 zak betalen. Mocht ons gezin ooit gaan uitbreiden dan is het altijd handig om dit in het achterhoofd te houden.

De tip van de twee velletjes keukenpapier vond ik een hele goeie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:31    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Tina schreef:
ja, die keukenrol kende ik ook nog niet.
En ik gebruik de wasmiddelflessen voor de oude frituurolie.Het water van de droger, geef ik in de zomer aan de kuipplanten. Schijnt gezond te zijn, ze doen het er prima op Erg blij

ja, want alle kalk is eruit en de meeste planten vinden water zonder kalk lekkerder, net als ik trouwens Erg blij

Dat van die melkpakken is op zich een heel goed idee natuurlijk, alleen heb ik wel eens ergens gelezen dat dat voor afvalverwerking juist weer extra energie kost om het afval in die pakken te verwerken omdat het zo opgesloten zit in die pakken en het er dus niet goed uitkomt met verwerken/verbranden.

Hier kosten de vuilniszakken 1 euro per stuk, dus je kijkt wel uit wat je er in weggooit, plastic verpakkingen zoals vloeibaar wasmiddel en wasverzachter e.d. gaan zoveel mogelijk klein gemaakt in een aparte blauwe zak, oud papier en karton wordt ook gescheiden en natuurlijk de batterijen en de lege flessen op groen en wit.

Tegenover de hoge kosten van de vuilniszak staat wel dat wij hier geen afvalheffing betalen. Wel hebben we hier ieder ons eigen zuiveringsstation, wat het afvalwater reinigt voordat het op het riool geloosd wordt, dat is hier verplicht want dat doet de gemeente dus niet. Je mag hier ook niet de gebruikelijke schoonmaakmiddelen gebruiken zoals chloor omdat dat te belastend is voor je zuiveringsstation en dus kijk je wel uit wat je gebruikt om schoon te maken.

Vuilnis wat in de vuilniszak gaat verpak ik eerst in een plastic zakje om te voorkomen dat de zak eerder dan een week gaat stinken zodat we maar 1 zak per week aan de straat hoeven te zetten. Vuilnis maak ik daarom ook zo klein mogelijk, de verpakking van bijv. vlees snijd ik in kleine stukjes omdat het dan minder ruimte in de zak inneemt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:31    
Vrouw Weeggegevens   Jobby
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder snoepen, gezond eten

Reageer met quote
Jeetje, wat scheiden jullie je afval goed. Ben ook wel aardig bezig hoor daar niet van:
Groenten en fruit en koffie/thee afval in een heel handig IKEA afvalemmertje aan de binnenzijde van de keukenkastdeur wat dan vervolgens weer in de groene kliko verdwijnt. Overigens doe ik hier ook altijd 2 velletjes keukenrol onderin. Dan plakt het niet zo vast allemaal!

Kranten in de blauwe papierkliko (eens in de 4 weken geleegd) of naar school (maar meestal geen zin in)

Glas in glasbak
batterijen in de bakken bij Blokker of zo
overig chemisch afval zoals verf, inktcartgidges of olie naar de vuilstort.

Ik zag laatst bij ons op de vuilstort ook een aparte bak voor plastic flessen (wasmiddelen e.d.) maar die ben ik nog niet aan het scheiden. Misschien in de toekomst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 17:57    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
wij hebben milleustraatjes voor:
plastik flessen
melkkartonnen
glas
blik
kleding
oud papier wordt opgehaald door de gym
verder een groene container en een grijze
die kosten 3 a 4 euro per leging naast het vastrecht
ik heb kleintjes,de grote zijn nog duurder Rollende ogen

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 18:59    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Dipinipi schreef:

verder een groene container en een grijze
die kosten 3 a 4 euro per leging naast het vastrecht
ik heb kleintjes,de grote zijn nog duurder Rollende ogen

Bij ons vastrecht per jaar ? 94.82
per leging ? 1.30
per kilo afval ? 0.20
Als de container bij ons naar buiten gaat.
weegt hij zo'n 40 tot 60 kilo.
Volgepropt met yoghurt dozen vol vuil.
En andere dozen of plastiek flessen met vuil.
Hoop dat de inzameling van plastiek er ook doorkomt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Jobby schreef:

Ik zag laatst bij ons op de vuilstort ook een aparte bak voor plastic flessen (wasmiddelen e.d.) maar die ben ik nog niet aan het scheiden. Misschien in de toekomst!

Daar zou ik maar gauw aan beginnen en ze dan zo klein mogelijk maken (lees: erop gaan staan en zodoende alle lucht eruit laten, dop erop en weggooien, dan neemt het minder ruimte in). Scheelt een hoop ruimte in de afvalbak, die dan weer minder vaak geleegd hoeft te worden door, bij jullie, de gemeente.

kartonnen dozen maak je toch ook zo klein mogelijk of vul je met ander oud papier? Wij hebben overigens in een Belgische gemeente gewoond waar het karton van dozen e.d. en het oud papier ook nog eens gescheiden ingeleverd moest worden jaja, echt waar!

Trouwens, niet iedereen denkt er zo over. Ik heb bij mensen in de keuken staan koken die gewoon alles, maar dan ook alles, gewoon zonder het afval klein te maken in de vuilinisbak gooiden want: "het werd toch wel opgehaald". Nou ja Rollende ogen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2008 20:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4