Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

waarom val ik niet af?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben in de afgelopen maanden goed afgevallen m.b.v. Cambridge 500. Ongeveer half juli ben ik helemaal vrij van de schakes.

Eind juli op vakantie gegaan en daar gewoon niet gelet op mijn eten. Niet dat ik ineens alles wat los en vast zat ging eten maar ik heb wel lekker 's avonds een wijntje gedronken, paar keer een ijsje gehad en als we uiteten gingen (vaak) nam ik ook een dessert. Na drie weken toch iets meer dan 3 kg aangekomen. Geen ramp maar ze moeten er wel weer vanaf.

Eenmaal thuis werd het tijd om dus weer op m'n eten te letten.
Mijn dagindeling qua eten is ongeveer zo:
- 's ochtends 200 gram griekse yoghurt met 150 gram fruit
- 's middags 2 volkoren kadetjes met halvarine en normaal beleg of sla of een boerenomelet.
- 's avonds 200/300 gram groente, 100 gram zilvervliesrijst/pasta/125 gram aardappelen.
- tussendoor een plakje ontbijtkoek of iets van snoeptomaatjes.

Ik drink meerdere bekers cappuccino die gemaakt is met magere melk en ik drink zo'n 2 liter water.

Ik eet óf 's middags koolhydraten óf 's avonds. Dus 1 x per dag en blijf op of rond max. 100 gram khd per dag.

Ik loop vrij veel in stevig tempo (6 tot 6,5 km per uur). Meestal 4 x per week 7 km en 2 x per week 15 tot 20 km. Heb een zittend beroep.

Honger heb ik niet dus ik heb hier voldoende aan. Maar afvallen doe ik niet, ik blijf heel stabiel qua gewicht. En daar snap ik niks van. Ik krijg eigenlijk nooit meer dan 1400 kcal per dag binnen. Als ik het logisch beredeneer zou ik nu dus toch echt wel wat gewicht kwijt moeten zijn?
Ik ben trouwens nog niet in de overgang.

Wie snapt hier iets van en wie weet raad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 13:36    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Echt raad heb ik niet maar je zou je dagmenu eens door een kcal teller kunnen doen en kijken of je boven de 1400 kcal komt want daar mee val je af
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018 23:37    
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Dankjewel voor je reactie Ellen. Ik vul trouw alles wat ik eet en drink in op de app fatsecret, daarom weet ik dat ik niet of nauwelijks boven die 1400 kcal uitkom en max 100 gram oud gebruik op een dag.
Misschien maar eens een diëtiste bezoeken al vrees ik dat die meteen begint over het ophogen van mijn kcal inname....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2018 10:41    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik ben door omstandigheden heel snel vele kilos afgevallen en als ik terug kijk wat ik anders heb gedaan dan is het dat ik bij geen trek in bv ontbijt of lunch gewoon niks of een stukje fruit heb genomen , in het verleden heb ik ook wel eens een visweekje gedaan alleen vis en groenten dat leverde me ook winst op,

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2018 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Sjanie,

Heb je nog andere dingetjes in je eetpatroon? Dus hoevaak buiten de deur eten, hoevaak snacken en snoepen, hoevaak alcohol?

Bij mezelf merk ik dat het gewicht blijft plakken als ik me aan bovenstaande dingen schuldig maak. Ik val af als ik gewoon elke dag thuis mijn eigen eten maak en geen voorbereide/reeds gemarineerde producten gebruik. Of pakjes etc.

Verder viel me 1 ding op in je avondeten: ik at ook altijd ca 100 gr rijst of 125 gr aardappels, maar ben afgevallen sinds ik dat heb gehalveerd in het eetpatroon.

Ik vind het wel erg lekker, dus eet nu vaak 75 gram rijst of 1-2 kleine aardappels (echt de kleinsten in de zak). De rest vul ik op met groente zodat de totale hoeveelheid eten hetzelfde blijft, anders krijg ik honger.

Daarnaast helpt het om niet elke dag rijst/aardappels/pasta te eten, maar bijv 3-4x in de week. Andere dagen salade met of zonder vlees/vis of stukje vlees/vis met alleen groente

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 okt 2018 23:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1