Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Waarheid of Fabeltje?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   gogo els
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Ik heb eens gehoord dat vrouwen een meer "wisselend" gewicht hebben dan mannen. Ik ben samen op dieet met mijn vriend. Hij is sinds 27juli al 5 kg afgevallen en ik nog maar 3.
Gaat het bij vrouwen trager???

En ook ... Is er de week van je menstruatie ook een verschil? Ik heb goed gesport, op m'n eten gelet zoals ik in de andere weken deed, maar ik ben helaas niet afgevallen de laatste week, tijdens m'n menstruatieweek.
Heeft hier nog iemand ervaring mee??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 21:52    
Vrouw Weeggegevens   LN
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
In de menstruatie tijd hou je inderdaad meer vocht vast Lach
Ik weet niet hoe het zit met het verschil in schommelend gewicht...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Corrie
† IN MEMORIAM

Dieet: Gezond leven met minder khtjes

Reageer met quote
mannen vallen idd makkelijker af Verward niet eerlijk eigenlijk Verward
Lachen Lachen Lachen

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 23:43    
Vrouw Weeggegevens   Jeanette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Less carb

Reageer met quote
In de bijlage van de telegraaf stond een stuk over afslanken. Dhr. Jos A. Suyver PhD (whatever thát means??) schreef hierover; "mannen vallen geleidelijker af dan vrouwen. Het is zelfs mogelijk dat vrouwen soms drie dagen helemaal geen gewicht verliezen om op de vierde dag ineens zóveel te verliezen dat het gemiddelde bereikt wordt. Deze schommelingen ontstaan vooral door wisselingen in de mate waarmee vocht wordt vastgehouden of uitgescheiden. Bij vrouwen zijn die wisselingen opvallender dan bij mannen. Uiteraard is dit voor een groot deel hormonaal bepaald".

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 9:00    
Vrouw Weeggegevens   Passie

Dieet: south beach

Reageer met quote
ik lees hier zovaak over vrouwen die tijdens de menstruatie zwaarder zijn, ik dus niet.
Ik heb er heel erg lang opgelet, maar bij mij heeft het geen enkele invloed, hooguit op mijn humeur Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 10:51    

Reageer met quote
Bij mij scheelt het een kilo. Maar het voordeel is; in de week erop ben ik "zomaar" een kilo lichter Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Corrie
† IN MEMORIAM

Dieet: Gezond leven met minder khtjes

Reageer met quote
Jeanette schreef:
Bij mij scheelt het een kilo. Maar het voordeel is; in de week erop ben ik "zomaar" een kilo lichter Lachen
Dat is bij mij ook zo, ook ongeveer een kilo

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 11:36    
Vrouw Weeggegevens   mniekie1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik weet niet precies hoeveel het bij mij scheelt, maar op het moment dat ik ongesteld ben, val ik niet af. Een week later ben ik dan juist veel afgevallen, meer dan normaal.
Ik denk wel dat ieder lichaam er weer anders mee omgaat, maar dat je vocht vast houdt is zeker ( en het lijkt mij dat je daardoor ook iets zwaarder bent.)

Groetjes Moniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
De natuurlijke lichaamsbouw van mannen en vrouwen verschilt erg en dat kun je inderdaad goed zien als je samen met een man gaat afvallen. Mannen hebben (zeg ik uit mijn hoofd) zo'n 12-15% lichaamsvet en vrouwen zitten rond de 20-25. Ook hebben mannen uit zichzelf al meer spiermassa dan vrouwen en je mag raden wat ons mensen helpt om ons vet te verbranden... juist, spieren.
Dat is ook een verklaring voor het verschil in calorie-inname tussen mannen en vrouwen: een gemiddelde vrouw moet dagelijks 2000kc tot zich nemen, een man 2500kc: hij verbrandt simpelweg meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 12:55    

Reageer met quote
Tot zover ben ik het met je eens.

Maar ik heb nog een breinbreker waar ik niet uit kom.....

Als je zorgt voor 3 gezonde hoofdmaaltijden en 3 gezonde tussendoortjes (dus véél rauwkost en fruit) hoe kan je lichaam dan zijn metabolisme verlagen? Ik ben geneigd dit in twijfel te trekken. En dan bedoel ik vooral; Waarom wordt er zo paniekerig gereageerd als je 1000- 1200 kcal neemt? Ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het (hongerwinter alarm) probleem vooral ontstaat wanneer je maaltijden overslaat of honger negeert! En dan bedoel ik echte honger dus lege maag en knorrende maag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 13:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2