Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Waar werd jij blij van vandaag??

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 284, 285, 286  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Faas Voorthuizen
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het liedje tel je zegeningen roept twee herinneringen op waar ik blij van wordt:

Mijn broertje had jarenlang orgelles, gelijk met mij. Maar hij had veel meer talent dan ik want hij kon altijd alles uit zijn hoofd spelen en heeft het dus altijd vertikt om noten te leren lezen. Als er dan boven het stuk stond dat hij moest instuderen dat het stuk “tel uw zegeningen” dan ging hij dst gewoon spelen op les. De orgeljuffrouw, met sik, waarschijnlijk gekregen vsn mijn broertje zei dan:
Het is inderdaad het goede lied en het klinkt ook goed, maar het staat er niet. Mijn broertje haalde dan zijn schouders op. Thuis maakte hij het echter nog veel doller. Hij speelde dan:
“Tel uw zegeningen tel ze
1,2,3,4,5,6,7 (van ‘wie mag ik zoentje geven’)
een voor een.
Tel uw zegeningen tel ze
1,2,3,4,5,6,7
Een voor een.
En dan zo door. En hij sloot dan af met de leus van “dit is de VARA!” of “dit is Veronica” in het pedaal. Dat doet hij trouwens nog steeds ook als hij wel eens liedjes begeleidt in het verpleeghuis waar hij manager is. Hij grinnikt als hij me dat vertelt. En zegt erbij: dat horen ze toch niet!

Een tweede verhaal dat me bij dat lied te binnen schiet. Een vrouw woont in het verpleeghuis. Ze heeft maar een been en is vaak somber. Ik praat vaak met haar. Op een middag is ze razend op haar nieuwe dominee. Die had haar gezegd dat ze haar zegeningen maar moet tellen. “De pummel, hij heeft makkelijk praten met zijn twee benen, ik kom niet verder dan een!” Ze wilde die dominee nooit meer zien en ik moest dat regelen.
Jaren later werk ik op een andere locatie. Als ik een keer in het huis moet zijn waar ze nog altijd verblijft, kom ik haar weer tegen. We maken een praatje en belangstellend vraag ik hoe het met haar gaat. Tot mijn grote verbazing zegt ze: “Ach, ik zeg altijd maar tegen mezelf dat ik mijn zegeningen moet tellen.”

Dank voor de herinneringen die jij bij me opriep. Over dat van die mevrouw moet ik maar eens een column schrijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 16:39    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik van mijn kruidentuintje die ik vandaag zelf heb gemaakt... zo heerlijk om daar mee bezig te zijn.
Het is voor mij zo leuk dat ik gewoon vergeet te eten Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 20:45    
Vrouw Weeggegevens   Tusele

Dieet: Cure4life

Reageer met quote
Faas Voorthuizen schreef:
Het liedje tel je zegeningen roept twee herinneringen op waar ik blij van wordt:

RAad eens wat ik liep te neurien gisteren onder het koken ;-)

@FAas wat een heerlijk verhaal van je broer..hier een "notenjunkie" maar ik had een oom die niet zo heel veel ouder is dan ik (mijn moeder is de oudste van 7..hij was no 6 in de rij). Die ook allerlei gekkigheid op het orgel van mijn oma uit zijn hoofd speelde...metallica bijvoorbeeld ha ha!! En van die mevrouw..dat roept bij mij weer iets op met zaadjes...deze is van de rots in de vruchtbare grond gerold Lach

@marina..oh dat ziet er gezellig uit!!! Als ik het goed begrijp vergeet je er van te eten..jammer hoor. Ik word zo blij van de geuren van verse kruiden tijdens het koken en de smakelijkheid ervan in gerechten.. Zitten er ook bij waar je thee van kunt zetten? Ik zag pas superleuke plantenstekertjes voorbij komen op social media. Voor bij de munt bijv "mojito in training"..ik vond ze brilliant...

Ik werd blij van een paar superleuke verrassingen gisteren..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020 8:12    

Reageer met quote
ik werd blij van een goed gesprek vandaag..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020 13:14    

Reageer met quote
blij met bijna weekend...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2020 9:45    
Onbekend Weeggegevens   Camella
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Afgelopen jaar heb ik een ontzettend klote jaar gehad. Mijn emmertje was overgelopen en ik heb het hele jaar binnen gezeten met paniekaanvallen angsten.

Nu, een dik jaar en heel veel therapie later, gaat het zoveel beter. Ik kan doen waar ik gelukkig van word. En daar ben ik zoooo blij mee!

Ik ben mijn droom achteraan aan het gaan en heb daarom een instagramaccount gestart waarin ik mijn kennis over voeding kan delen. @bijt.wijs. Neem gerust eens een kijkje als je wil leren hoe 100 kcal eruit kunnen zien.

Ik ben zo blij en gelukkig dit, mijn passie, te kunnen doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 16:15    

Reageer met quote
@camilla..blij voor je!!

Ik werd blij van onze "nieuwe" vouwwagen inpakken met de "vaste inventaris". Ruimt lekker op op zolder..en oh wat fijn dat het scheelt met gesleep bij inpakken voor vertrek en bij het opbouwen en afbreken tov kamperen met de tent...

Dit jaar is dat maar 1x, maar normaliter houden we ervan om te trekken en een aantal keer te verkassen in onze zomervakantie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 17:45    

Reageer met quote
Knap Camella!

Tusele, waar ga je heen?

Blij dat ik weer zo goed als opgeknapt ben!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 19:51    

Reageer met quote
@FAas..texel! Plan was schotland..maar dat houden we tegoed..

Blij met fijne feedback in mijn jaarlijkse beoordelingsgesprek!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 16:46    

Reageer met quote
Blij met een lange dut in de voormiddag. Goed om weer op te knappen. En blij met weer 50 blz lezen in het handboek verandermanagement.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 16:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 284, 285, 286  Volgende
Pagina 263 van 286