Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vraagje over BMI

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Binah
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Tot nog toe zag ik overal dat een gezonde BMI-waarde ligt tussen 20 en 25.
Maar nu kom ik steeds vaker tegen dat dat nog wel lager mag liggen, dus tussen de 18,5 en de 25.
Zelfs hier op de weegclub, bij mijn resultaten, zie ik dat ik op z'n minst 50,4 kg mag wegen (voor een gezond gewicht) en dat is voor mij een BMI van 18,5.
Niet dat ik dat nu persé wil bereiken maar ik ben toch benieuwd naar hoe het nu eigenlijk zit.

Weet iemand hier wat meer van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 10:33    
Vrouw Weeggegevens   visje27
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten/meer bewegen

Reageer met quote
Ik weet niet precies hoe het zit. Maar wat ik me denk; als je echt aan je min/max grens zit en je wordt een keer ziek of komt door vakantie aan zit je meteen over de grens heen...dus t is denk ik altijd goed om wat boven je ondergrens te zitten of wat onder de bovengrens zodat je een soort van reserve hebt...
maar ik dacht ook dat je bmi tussen de 20 en 25 moet zijn..maar is dan misschien rekening meegehouden dat je altijd een reserve hebt,....?
succes!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:55    
Vrouw Weeggegevens   Becca
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Laatst was er in het nieuws dat wanneer je een laagje reserve wilt hebben je het beste een bmi tussen de 25 en 30 mag hebben.
Ze komen er steeds meer achter dat een beetje reserve helemaal niet erg is ivm ziekte enz. in mijn familie heeft iemand ms en zij moet van de neuroloog proberen om 5kilo meer te wegen dan volgens haar bmi mag, dit om de simpele reden dat wanneer ze een terugval krijgt ze iets reserve heeft. Ook voor "gezonde"mensen is het beter om wat hoger te zitten dan net 20.
Onder de 20 is echt te laag voor volwassen mensen.
Wat jij gehoord hebt ging waarschijnlijk over kinderen,die moeten een bmi hebben van 18 tot 19.5

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 15:34    
Vrouw Weeggegevens   vickey
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Een BMI onder de 20 lijkt mij persoonlijk niet risico-loos. Bovendien... waarom zou men het willen vraag ik me altijd af.
Bij sommige mede-forummers zit ik met verbazing te kijken naar de BMI die ze hebben (gezond gewicht) en de BMI die ze willen krijgen... vaak onder de 20.

Misschien ben ik wat te huiverig voor dit soort berichten, aangezien mijn schoonzus (ook ooit begonnen met lijnen omdat ze overgewicht had) nu aan een zeer ernstige vorm van Anorexia lijdt. Ze is van middelbare leeftijd en is echt vel over been.
Ik denk dat ze 50% van haar lichaamsgewicht is kwijt geraakt in 3 jaar tijd. Wanneer ze nu nog 40 kilo weegt ben ik nog optimistisch!

Ik vind het dus heel goed dat je deze vraag stelt op het forum, hiermee maak je iedereen bewust met wat men wil bereiken met zijn/haar gewicht.
Ik blijf van mening dat dus je zeker niet onder de 22 moet komen te zitten wat BMI betreft, maar ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Groet,
Vickey

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 17:06    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Er wordt mee bedoeld dat je absoluut niet onder dat minimum mag zitten dus niet dat je dat moet wegen.
wees verstandig en als je eetproblemen hebt ga dan naar je huisarts. Het zijn allemaal maar cijfers en die moet je niet zo serieus nemen.
Gewoon gezond eten , weinig snoepen en gevarieerd eten dat is belangrijk en hoe je je erbij voelt.
groeten Greet

Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
De BMI meter hier op ons forum is een richtlijn die je heel ruim moet lezen.
Er is een veiligheid ingebouwd bij registreren dat het niet mogelijk is om je aan te melden met een te laag BMI of je streefgewicht met een te laag BMI in te voeren.
Want op de gevaarlijke ziekte anorectia zitten we hier echt niet te wachten.

Daarbij komt dat er geen rekening is gehouden met de bouw van je lichaam of zware botten.

Deze BMI wijzer van de hartstichting heeft het niet meteen over een ongezond gewicht als je BMI boven de 25 uit komt.
http://212.78.187.13/bmi/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 18:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Een hele goed zaak Ellen, dat er een "beveiliging" op zit!!

Het houdt de mensen scherp op het moment dat ze zich proberen aan te melden. Helaas moet ik van heel nabij toezien hoe volwassen vrouwen anorexia kunnen ontwikkelen en dat dit, met alle slankheidsidealen, niet meer alleen een aandoening is wat alleen bij de jonge meiden zich kan ontwikkelen.

Ik zie inderdaad dat jullie reageren bij een aantal forummers waarin ze "dreigen" door te draven met het afslanken en ze op andere gedachten proberen te krijgen. Want bij die mensen loert het "gevaar" om de hoek. Jullie brengen ze op dat moment weer even "back to reality".

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 19:33    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo vickey

ja daar zijn we heel allert op, we zien niet alles maar als iemand ons een tip geeft dat het ergens fout gaat dan proberen we te helpen.
Gaat de deelnemer door met ongezond eten dan volgt na een waarschuwing verwijdering .

Groetjes Ellen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 20:14    
Vrouw Weeggegevens   Binah

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ten eerste iedereen bedankt voor jullie antwoorden.
Het is altijd prettig als er iemand met je meedenkt. Erg blij

En inderdaad, het zijn maar cijfers en het is natuurlijk heel erg belangrijk dat je niet doorslaat in je gewicht of het nou om afvallen of aankomen gaat.
Ik ben gewoon altijd nieuwsgierig naar hoe dingen in elkaar steken Schaam Schaam , vandaar mijn vraag.

Greetje, bedankt voor dat filmpje. De boodschap ervan is super! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 19:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Binah schreef:
Ik ben gewoon altijd nieuwsgierig naar hoe dingen in elkaar steken Schaam Schaam , vandaar mijn vraag.

Greetje, bedankt voor dat filmpje. De boodschap ervan is super! Erg blij

Maar dat had ik wel in de gaten hoor Erg blij ,.. .helaas gaan veel mensen daar anders mee om. Vandaar dat ik ook aangaf het goed is dat je dit aankaartte. Ik denk dat meer mensen met die vraag in hun hoofd rondliepen.

Vickey

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 20:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1