Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vraagje: Hoe kan 't dat mn gewicht gedurende de dag verander

Auteur Bericht
Onbekend   Languh
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hallo,

Ik heb een vraagje waarover ik op het internet niets nuttigs heb kunnen vinden.

Omdat hier een forum vol met mensen zit die ook dagelijks bezig is met afvallen hoop ik dat hier iemand een antwoord op mijn vraag weet.

Ik ben een lang persoon (202cm) en weeg momenteel 101.5 kg.

Nu probeer ik hier de laatste weken iets af te krijgen maar ik krijg maar moeilijk vat op mijn werkelijke gewicht.

Het gebeurd geregeld dat wanneer ik mij 's ochtends om 8 a 9 uur weeg, ik tussen de 102 en 103 weeg.
Wanneer ik zoals vandaag uitslaap tot 11:00 en mij dan weeg ben ik opeens nog maar 101kg!

Wanneer ik mij dan 's avonds weer weeg is het vaak weer opeens totaal anders!

Dit verschil met gewicht heeft overigens niets te maken met het feit of ik nog naar de wc moet of niet (heb dit getest, en ga netjes altijd eerst even naar de wc voor ik me ga wegen)

Ook ben ik doorgaans dus tussen de 5 en 15 minuten wakker voordat ik op de weegschaal ga staan.

Ook douche ik nooit voordat ik op de weegschaal ga staan.

Mijn vraag nogmaals in het kort: Hoe kan het dat ik bijvoorbeeld om 09:00 op sta, naar de wc ga (kleine boodschap), op de weegschaal ga staan en 103kg weeg, ik daarna 2 uurtjes tv ga kijken, opsta uit mijn stoel, 2 stappen naar mijn weegschaal zet, en dan opeens nog maar 101kg weeg?

Ik heb ooit een verhaal gehoord dat je in je slaap een klein beetje groeit, en daarna weer een klein beetje krimpt (gaat om millimeters) maar heb dit altijd als volledige flauwekul beschouwt. Maar door dit zou ik het bijna gaan geloven!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi,

Ik moest eerst erg lachen om je vraag, want natuurlijk weeg je door de dag heen telkens andere gewichten; aan de hand van wat je eet, drinkt, en wat er weer uit gaat (vooral kleine en grote boodschappen, maar ook zweten waarbij je vocht verliest (verdampt) en ademen waarbij je ook vocht kunt verliezen).

De meeste mensen wegen 's avonds meer; inderdaad omdat ze overdag eten en drinken. 's Nachts eet of drink je niets en als je dan 's nachts en 's morgens naar de wc gaat, dan is 's morgens je gewicht op z'n laagst. Als het ware je "lege" gewicht.

Maar je vraag waarom je na twee uur "zitten" ineens 2 kg lichter weegt (zonder naar de wc te zijn geweest?), tja, die kan ik ook niet beantwoorden! Je zult zeker geen twee kg vocht uitzweten/uitademen in die twee uur. Mijn vriend C suggereert dat je weegschaal gewoon stuk is Lachen .

Bij mij is m'n gewicht om 10 uur 's morgens (als ik niet ontbeten heb) wel lager dan om 8 uur 's morgens, maar dat komt omdat ik dan in de tussentijd altijd wel een keertje naar de wc ben geweest.

In ieder geval is het soms ook gewoon heel zonderling hoor. Soms sta je echt naar je weegschaal te kijken van: meeeen je dat nou? Dan heb ik er ook geen verklaring voor.

Gelukkig zul je wel zien, als je af gaat vallen, dat het wel langzamerhand omlaag gaat schommelen, en ook al blijven er variaties, uiteindelijk zul je heel goed kunnen zien dat je gewicht kwijt bent geraakt.

Wat je lengte betreft: ja, je krimpt overdag enkele mm. Dat komt doordat je het grootste deel van de dag overeind staat of zit. Je wervelkolom moet dan al die zwaartekracht opvangen en dikt een beetje in. Je wervels (van bot) doen dat niet, maar tussen alle wervels heb je tussenwervelschijven en die kunnen platter of dikker worden; ze worden overdag dus platter. 's Nachts lig je plat en kan je wervelkolom zich dus weer op volle lengte uitrekken. Je zou dit best een keertje kunnen meten: zet 's morgens een streepje op de deurpost (schoenen uit, hakken tegen de deurpost, recht vooruit kijken, liefst iemand anders die het streepje zet)... en doe dat dan 's avonds weer.

Groetjes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 12:11    
Onbekend   Languh

Reageer met quote
Bedankt voor je snelle antwoord!

Helaas is het niet mijn weegschaal die kapot is.. Dat is namelijk het eerste wat ik dacht, dus had ik een nieuwe, betere, grotere en duurdere weegschaal gekocht maar deze leek hetzelfde verschijnsel te vertonen!

Dat van dat krimpen zal ik eens een keertje testen inderdaad, het kan natuurlijk zijn dat door mijn extreme lengte, ik ook meer mm krimp dan een normaal iemand?

Wat ik voorheen deed en zal blijven doen, is proberen op een vast tijdstip op de dag telkens te wegen, zodat ik een meest duidelijk zicht krijg op mijn gewicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Beste Languh,

Ik weet dat er in de 18e eeuw eens een wetenschapper is geweest, die jarenlang op een weegschaal geleefd heeft. Met andere woorden: zijn stoel en zijn bed etc etc stonden allemaal op een weegschaal. Alles wat hij at werd gewogen en alles wat hij uitscheidde ook.
Helaas heb ik zijn precieze resultaten niet meer bij de hand...

Maar ik geloof dat hij er zo achterkwam, dat je gewicht ook nog kwijtraakte door zweten en vocht-bij-de-ademhaling; omdat wat er in ging niet klopte met wat er uitkwam (ehm, je weet wel, via de gangbare methoden).

Ik neem aan, dat als jij op zo'n weegschaal ging leven; en als ook nog de mate van zweten en vocht-via-ademhaling kwijtraken gemeten werd; dat het dan allemaal wel zou kloppen.

Maar aangezien dat erg onpraktisch is, moeten we misschien maar accepteren dat onze weegschaal min of meer een goede benadering geeft en dat het alleen maar een aanwijzing is, of het goed gaat of niet.

Groetjes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 13:52    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Het ligt er ook nog aan of je in de ochtend om 7 uur weegt of om 8 uur. Een mens gebruikt en verbruikt energie.
Als je laat naar bed gaat ben je de volgende ochtend minder afgevallen dan dat je op tijd naar bed bent gegaan.
Het lichaam heeft de tijd en de rust nodig om t verbranden dus als je nog wat langer in bed blijft liggen val je soms weer wat af.
Ook kan het lichaam ineens weer vocht vasthouden door wat voor oorzaak ook. Het wisselt constant en hormonen doen ook een boel.
Weeg niet te vaak en meet gewoon met een cm. je omvang, nek, borstomvang, taille, heup en bovenbeen. Elke maand en je zult zien dat je op verschillende plekkern wel afvalt en op andere weer niet. Het lichaam wisselt constant.
Heel veel succes. groeten Greet

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 17:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1