Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Annalies 60
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 2
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
Dag allemaal,
Vandaag mij voorgenomen om weer wat af te gaan vallen: in 2010 ook via deze site mee gedaan en met succes en inmiddels zit er al weer een paar kilootjes bij op Schaam Schaam Ik ben Annalies en 60 jaar oud, ik doe 3x per week hardlopen in mijn tempo maar het afvallen wil niet echt lukken. Ik heb vooral structuur nodig Uitroep
Ik wil graag het Cohen dieet gaan doen, wie kan mij hierover de info mailen Vraag

Met vriendelijke groet,
Annalies Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015 16:56    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 52202
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hallo Annalies , van harte welkom bij de weegclub.
Wat ben je lekker actief meis ik geef de de link van de Cohen dagboeken kijk bij de info daar kan je ook veel mee

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Cohen


Van links naar rechts:
Odette, Ellen,
Coby, Dini, Karin


De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

_________________
Donaties
Hartelijk dank voor jullie September donaties
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015 18:07    
Vrouw Weeggegevens   Annalies 60
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 2
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
Dag Ellen,

Bedankt voor je reactie en voor de link van Cohen. Vanaf vandaag, in week 2, start ik mijn eet dagboek. De eerste week 1.6 eraf Erg blij Nu op naar de 2de week. Ik heb mijn streef gewicht op 68 staan maar als ik op 68.5 sta dan verlaag ik mijn streefgewicht, mijn eindstreefgewicht zal zo rond de 60/63kg zijn.

Wie heeft er ervaring met Cohen en hardlopen Vraag voor het hardlopen heb ik pasta - rijst nodig. Doordat ik geen tarwe en graan producten gebruik zoals aardappelen, rijst, pasta en brood bouw ik geen glycogeen voorraad op en dat heb je wel nodig.

Groetjes Annalies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mei 2015 12:00    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 52202
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Een laagkoolhydraat dieet werkt! Maar kan dit samengaan met meer bewegen? Het antwoord is ja. Veel ??Atkins-volgers?? beginnen enthousiast aan het dieet en zijn zo gemotiveerd dat direct de leefstijl en het beweegpatroon worden aangepast. Drie vliegen in één klap zul je zeggen. Hoe pak je dit aan?

Stapelen


Voor de ervaren sporters lijkt het duidelijk: koolhydraten heb je nodig voor de verbranding bij het sporten! Veel sporters ??stapelen?? om die reden. ??Stapelen?? doe je door een aantal dagen veel (het liefst met snel opneembare) koolhydraten te eten zoals bijvoorbeeld in witte pasta??s, sportdrank, pannenkoeken en witbrood. De vraag is: kun je ook sporten wanneer je minder in plaats van meer koolhydraten eet.

Vet verbranden


Of je nu veel of weinig koolhydraten op voorraad hebt, er komt een moment dat het lichaam overschakelt op de vetverbranding. Meestal na 20 minuten. Bij het volgend van het Atkins dieet zal het lichaam eerder overschakelen op de vetverbranding. En dat is precies wat we willen: (buik)vet verbranden. Een gemiddeld lichaam heeft al snel een paar kilo vet op voorraad en kan daar uren en dagen op vooruit.

Rustig beginnen


Een ervaren sporter zal met het Atkins dieet gewoon door kunnen sporten. Begin je met je dieet EN begin je met sporten doe het dan rustig aan. Ook met rustig beginnen train je je lichaam om effectief vet te gaan verbranden. Hoe makkelijker en sneller je over kunt stappen op de vetverbranding hoe meer voorsprong je hebt op je concurrentie.

Man met de hamer

Er is heel interessant onderzoek gedaan op dit gebied. Sporters op een laagkoolhydraatdieet presteren even goed als die op een hoog koolhydraat dieet. Met één belangrijk verschil, de eerste groep (weinig koolhydraten) kan sporten zonder een beroep te doen op de bloedsuiker. De man met de hamer die je normaalgesproken tegenkomt wanneer je suikervoorraad op is, is nergens meer te bekennen.

Bron:atkins.com

_________________
Donaties
Hartelijk dank voor jullie September donaties
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 23 mei 2015 12:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1