Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ri1987
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2015
Berichten: 29
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Wijk bij Duurstede


  Reageer met quote
Hoi!

Mijn naam is Rianne en ik ben 27 jaar. Ik ben nooit superslank geweest maar de laatste paar jaar merk ik dat ik steeds zwaarder word. Nu pas ik zelfs mijn kleding niet mer De keuze die ik heb is afvallen of nieuwe kleding kopen. 2 jaar geleden heb ik een moterpak gekocht, die was toen al iets wat krapper maar nu gaan jas en broek helemaal niet meer dicht. 4,5 jaar geleden woog ik nog 65 kg en daar wil ik graag naar terug.

Al 2 jaar probeer ik af te vallen, eerst met South Beach Dieet, daarna met Weight Watchers en nu met Sonja Bakker. Ik merk dat ik het fijn vind om kant en klaar te hebben staan wat je elke dag mag eten. Echter ontbreekt het mij aan doorzettingsvermogen. Ik hoop dat dit forum een steun en de schop onder mijn kont kan zijn die ik hard nodig heb.

Rianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 10:43    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 52199
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hallo Rianne, van harte welkom bij de weegclub.
Je bent nog heerlijk jong en lekker afvallen om weer in je motorpak te kunnen is een super leuk doel.
Voordeel van Sonja Bakker is dat je kant en klaar menuutjes hebt, wellicht is dat voor jou beter dan een vrije keuze.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Sonja Bakker


Van links naar rechts:
Odette, Ellen,
Coby, Dini, Karin


De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

_________________
Donaties
Hartelijk dank voor jullie September donaties
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 11:02    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62916
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Heb je zelf een motor Rianne? Het seizoen komt er weer aan, misschien kun je voor jezelf een motivatie schrijven waarom je er zo graag weer in wilt passen en wat je concreet gaat doen om dat te bereiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 14:51    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Hoi Rianne,

En straks weer "oerend hard" Lachen

We steunen je door dik en dun en in goede- en in slechte tijden. Daarop kun jij rekenen. Zit je in een dip, één van ons heeft wel een goede tip!!!

Heel hartelijk WELKOM bij ons en ?
heel veel succes met jouw DIEET,
maar onthoud dat jij degene bent DIE EET!!!



Deze roos ben jij, als jij je deze nieuwe leefstijl eigen hebt gemaakt.

De roos staat voor liefde.
Het is de bedoeling dat je aan het einde van jouw ??AFVALRIT?? de liefde voor je eigen lichaam weer hebt teruggekregen, zodat jij met een blij en trots gevoel in de spiegel kunt kijken.

Het aller-leukste is dat jij je nog eens omdraait en zegt: "Nee maar, dat ben ik! Wie had dat gedacht"?

De drie grootste blaadjes zijn belangrijk om je doel te bereiken:

1) Je motivatie;
2) Je doorzettingsvermogen;
3) Je vermogen om het dieet, dat jij volgt, tot het einde vol te houden en te komen tot jouw nieuwe leefstijl en een permanente gedragsverandering. Daar is discipline, wilskracht en vastberadenheid voor nodig om gezond te blijven eten en het is niet eenvoudig een gewoonte die je jarenlang hebt opgebouwd te veranderen.

Nogmaals heel veel succes toegewenst.

Lieve (afval)groetjes,

Sylvana
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 20:24    
Vrouw Weeggegevens   Ri1987
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 4-3-2015
Berichten: 29
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Wijk bij Duurstede


  Reageer met quote
7 jaar geleden meldde ik mij aan, inmiddels ben ik moeder van 3 gezonde kinderen en is mijn gewicht alleen maar gestegen. In mijn laatste zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes en na de zwangerschap zit ik dicht tegen prediabetes aan. De keuze is medicijnen voor de rest van mijn leven of minimaal 10% van mijn gewicht afvallen.

Ik kies voor afvallen omdat ik een gezonde, fitte moeder wil zijn. Nog meer motivatie om af te vallen heb ik dankzij mijn zwager en schoonzus die volgend jaar gaan trouwen. Waarbij de kans groot is dat ik ook op de foto moet....

Dus we starten opnieuw met een gewicht van 96 kilo en ik streef naar een gewicht van 68 kilo. 28 kilo te gaan, let's go!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 apr 2022 9:28    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 52199
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Welkom terug en wat een rijkdom gezonde kids

_________________
Donaties
Hartelijk dank voor jullie September donaties
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 apr 2022 12:53    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 4352
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Welkom bij de Weegclub!
Mijn suggestie zou zijn om met een diëtiste een 'algemeen' eetplan te maken.
Als je dertig kg wilt afvallen heb je belang bij een goed plan. Een dieet zoals South Beach of Sonja Bakker of Weight Watchers helpt dan niet, of alleen maar even (daar gokken ze trouwens ook op bij Weight Watchers, heeft de directeur zelf gezegd: je valt af en komt dan weer aan; en dan ga je weer naar Weight Watchers en dat is voor jou rot maar voor Weight Watchers is het 'kassa!'....)

Met een algemeen eetplan bedoel ik dat je de soorten voeding en de juiste hoeveelheden er in zet en je daar dan aan houdt. Daar kun je in principe je leven lang mee voort.

Dus je zet er b.v. in:

Ontbijt: 60 g granen, 150 g zuivel, 150 g fruit, 30 g noten.

En of het dan appel of banaan is dat je als fruit neemt, of walnoten of hazelnoten, havermout of brinta of boekweitvlokken, of yoghurt of melk enzovoorts maakt dan niet uit. Hetzelfde doe je voor je lunch en diner. Het is zeer goed voor je bloedsuikerspiegels om tussendoortjes te schrappen of er hooguit één per dag te nemen.

Lunch kan b.v. zijn:
300 g groente, 1 eetlepel vet (kan mayonaise zijn of dressing of olijfolie of 15 g noten/ zaden), 1 portie eiwit (kan 200 g bonen zijn of 2 eieren of een enkele portie vlees/vis), 1 portie fruit van 150 g.

Diner kan zijn: 1 portie granen (mag ook aardappelen zijn, b.v. 150 g), 300 g groente, 1 portie eiwit, 1 portie zuivel en 1 portie fruit.

Een dietiste kan je vertellen wat voor jou een goede hoeveelheid is qua eiwit, koolhydraten en vetten. Wat ik hierboven opschreef is op zich een goed plan waarmee je zeker zult afvallen en waarbij je ook alles binnenkrijgt dat je nodig hebt aan voedingsstoffen.
Je schrijft dat algemene eetplan op en plakt het in je keukenkastje zodat je het makkelijk kan teruglezen. En je schrijft in een schriftje of hier op de weegclub in je dagboekje wat je precies genomen hebt, of het sperziebonen waren of bloemkool, wat voor soort eiwit, enzovoorts.

Tenslotte heb ik nog één tip en dat is om vaste regels voor jezelf op te stellen en aan te houden. B.v. "ik eet nooit tussendoortjes". En dat dan ook echt zo goed mogelijk doen. Of 'ik eet alleen in het weekend iets lekkers zoals koek of snoep'. Als je er een vaste regel van maakt, word het een automatisme, een gewoonte en dan wordt het veel makkelijker om je er aan te houden. Je zult dan veel minder momenten hebben waarop je lijf of je hoofd zeurt om wat extra's.

_________________
[/url]
The main thing is to keep the main thing, the main thing. - Stephen R. Covey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2022 16:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1