Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Voorstellen.. afvallen met behulp van een diëtist

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Bewustbezig
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten (o.b.v. diëtist)

Reageer met quote
Goedemiddag allemaal,

Ik ben 27 jaar en moeder van een dochter van 7. Voor mijn zwangerschap was in slank en kon ik alles aantrekken. Helaas tijdens mn zwangerschap meer als 30 kg aangenomen. Het is er ook nooit meer helemaal afgegaan. Ik heb verschillend pogingen gedaan dmv shakes en khd-arm dieet. Ik viel goed af maar helaas zat kort daarop weer alles eraan.

Nu heb ik de stap genomen om toch naar een diëtist te gaan. Vandaag mijn intakegesprek gehad en ik sta er nu er nu echt open voor mijn etenstijl te veranderen en langzamerhand daarmee af te vallen tot ik mijn streefgewicht heb behaald. Hiervoor wilde ik snel resultaat zien anders had het voor mijn idee geen zin! Mijn focus ligt nu op gezond en gevarieerd eten. De diëtiste geeft mij toch het extra steuntje in de rug.

Iedere dag zal ik een voedingschema bijhouden om te kijken of ik inderdaad gevarieerd en gezond eet. Ik heb besloten om mij pas te wegen bij de eerst volgende afspraak bij de diëtiste over 4 weken.

Wat zijn jullie ervaringen met diëtisten?
Ik ben benieuwd..

Groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 17:56    
Vrouw Weeggegevens   de eeuwige jojo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder koolhydraten

Reageer met quote
Wat goed dat je de stap hebt genomen. Ik heb in februari ook de stap gemaakt om naar een diëtiste te gaan.
Voordat ik er heen ging dacht ik bij mezelf, ik weet wat ik verkeerd doe in mijn eetpatroon en dat moet gewoon veranderen , nou dat was het dus niet, ik dacht dat ik best wel gezond at en dronk, mmmm Nee dus.
Wat ik bij haar zo fijn vind , is dat er niet alleen naar de weegschaal gekeken word maar ook naar de spiermassa en vetten in je lijf, ik was bijvoorbeeld de afgelopen x aangekomen, ik baalde als een stekker, maar zij heeft me weer moed in gepraat doormiddel van de uitdraai van de weegschaal, er gebeurde wel degelijk wat in mijn lijf, mijn spiermassa was flink toegenomen, en mijn vetten afgenomen, dus al met al goed bezig. Ik ga elke 4 weken naar haar toe, en het doel is dat er dan 2 kilo af zou moeten zijn, omdat je weet dat je gewogen word laat je je niet meer zo gaan. Ook het feit dat ik niet zo lekker afviel heeft ze me door heen geholpen, ik at gewoon te veel zijdig, nu wissel ik af met ,brood,kwark, yoghurt , of crackers, en niet meer standaard die bruine boterham met smeerkaas, nu val ik weer af.

Ik hoop dat je er ook veel baat bij gaat hebben.

Succes ermee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 22:14    
Vrouw Weeggegevens   Bewustbezig

Dieet: Gezond eten (o.b.v. diëtist)

Reageer met quote
Wat goed om te horen dat het werkt bij jou! Ik hoop dat het mij ook goed afgaat. Ik moet mezelf de tijd maar gunnen om af te vallen en dat vind ik lastig. Daardoor raakte ik hiervoor snel gedemotiveerd. Maar goed het zat er ook niet in paar weken aan haha.
Vooral nu in dit warme weer heb ik moeite met kleding. Voel ik mezelf niet fijn in een t-shirt (armen). Maar het is toch echt te warm met lange mouwen. Probeer het nu te accepteren en te denken dat dit mijn laatste zomer is en volgend jaar er wat kilo's af zijn!

Dankje wel! Jij ook heel veel succes!
Hoeveel ben jij al afgevallen vanaf februari? Sport je ook?

Gr.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 23:10    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
Hallo bewustwording , van harte welkom bij de weegclub.
goed dat je de stap hebt genomen,afvallen is soms makkelijk en soms lastig maar als je je gewoontes blijvend aanpast gaat het toch het beste...niet altijd de snelste weg maar beter

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 8:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben vanaf februari 8 kilo afgevallen, zonder te sporten Lachen
Ik fiets per dag 15 kilometer naar de scholen van de kinderen, en wandel met de hond, ik kom aan mijn lichaamsbeweging, eigenlijk heb ik ook best een hekel aan sport Schaam Schaam
Vandaag weer voor controle bij de huisarts geweest, ik sta daar onder controle omdat mijn suikerwaardes op het randje van diabeet zaten, ook die is nu omlaag en uit de gevaren zone, in januari pas weer terug.

Heb jij voor jezelf een doel gesteld hoeveel je wilt afvallen ? Ga je er ook bij sporten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 15:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi is het Bewustbezig, lukt het afvallen met de begeleiding van een dieetiste?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018 20:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1