Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Voorstel ronde

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Logano
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 15-1-2018
Berichten: 104
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Noord-Brabant


  Reageer met quote
Beste allemaal,

Al vele jaren ben ik ontevreden over mijn lichaam en dus nul zelfvertrouwen. Ik sport niet, ik heb vreetbuien en dat nul zelfvertrouwen zorgt ervoor dat ik door blijf gaan met die slechte gewoontes.

Na jaren sukkelen met een blessure in mijn kuit, en RSI in mijn pols/onderarm gaat het dan nu eindelijk beter. Geen continue pijn meer en dus minder frustratie dat ik niets kan en mag.

Ondanks dat deze periode van 2,5 jaar zo heftig was heb ik er wel van geleerd dat luisteren naar je lichaam heel belangrijk is. Ik heb vele nachten liggen huilen, overdag op het werk mijn tranen moeten inhouden.. maar achteraf gezien heb ik er wel van geleerd en heeft het me sterker gemaakt. Maar gemakkelijk was het zeker niet.

Na de zomervakantie 2017 had ik besloten dat ik er wat aan moest doen. Ik wilde weer beginnen met hardlopen, langzaam opbouwen met een goed schema en échte hardloopschoenen. Want daar ging het de vorige keer dus mis. Schoenen aangemeten een schema meegerkegen en ik ging aan de slag. Maar na enkele weken werd ik goed ziek. Twee weken niets gedaan.. en dan is het oppakken en opbouwen weer erg moeilijk. Toch een tandje meer willen geven.. en ja de pijn kwam weer terug in mijn kuit. Shit, te veel gedaan..

Zo heb ik een half jaar lang gesukkeld. Niet willen luisteren naar mijn lichaam, door de frustraties en tegenslagen ging het alleen maar slechter. Ik voelde me depressief, vermoeid en ik heb zoveel moeite moeten doen om mijn hoofd maar boven water te blijven houden.

Op het moment gaat het wat beter, en probeer ik positief en gemotiveerd te blijven. Maar soms voelt het toch nog alsof ik aan het watertrappelen ben en ik nog net naar adem kan happen.

Vorige week werd voor mij weer een nieuw begin. Nee, geen goede voornemens voor het goede jaar, daar geloof ik niet in. Gewoon de knop omzetten en mijn best gaan doen, maakt niet uit welke datum of moment dat het is. Ik wil meer energie en fitter zijn en dat kan ik door wat actiever te gaan doen.

Het continue denken aan eten en het toeleven naar ieder eetmoment is het afgelopen halfjaar afgenomen. Daar ben ik al heel blij mee, want dat was ontzettend vervelend dat je altijd alleen maar aan eten kan denken. Nu is het belangrijk om zo normaal mogelijk te eten, en me ook in te houden met het avondeten. En niets meer in de avond snacken aan chips, koeken etc.

En dan nog beweging. Minimaal 2 keer in de week hardlopen. Langzaam opbouwen, muziekje op, rustig tempo. Eerst dit ritme er maar eens inkrijgen. Voor en na het hardlopen goed stretchen en naar mijn lichaam luisteren wat wel en niet kan. Daarnaast probeer ik te planken. Een sterke core opbouwen is ook goed voor het hardlopen.

Maar het allerbelangrijkste is nog wel om het in mijn hoofd allemaal op orde te krijgen. Het opnoemen van de dingen die je wil gaan doen is makkelijk, maar het kunnen volhouden in mijn hoofd is ontzettend moeilijk. Ik hoop dat ik wat meer besef krijg door hier verhalen te lezen van andere. Dat ik hierdoor meer motivatie krijg om het zelf vol te kunnen blijven houden. Wie weet vind ik tips die voor mij van toepassing zijn.

Ik hoef niet binnen een maand ineens 5 kilo kwijt te zijn. Thuis hebben wij niet eens een weegschaal. (bij mijn vriend thuis wel, daar heb ik vorige week mijn hoogste gewicht ooit gewogen.. 70kg). Ik wil graag wat slanker zijn, centimeters verliezen dus. En als ik daar een jaar over moet doen, dan is dat maar zo.

Mijn doel voor nu is dan ook dat ik een ritme krijg in het hardlopen en dat ik minimaal 2x in de week ga. Ongeacht welke smoesjes.
En bij het avond eten, hoe lekker het ook is, moet ik het houden bij één bord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 11:00    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 34406
Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
Hallo Logano, van harte welkom bij de weegclub.
jammer van die blessure,goed schoenisel is echt heel belangrijk
goed dat je de draad weer oppakt,succes

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

_________________

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 9:47    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 22-7-2012
Berichten: 6412
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Meppel


  Reageer met quote
Welkom Logano. Na blessures en ziektes is het altijd moeilijk om de draad weer op te pakken. Dus heel veel succes. Cool

Groetjes Morgenrood2

_________________

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 14:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1