Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voorjaars-schoonmaak!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Mijn reguliere huishoudelijke planning is
Ma: stoffen en bed verschonen 1pt
Di: opruimen 1pt
Wo:stofzuigen 1pt
Do:was 1pt
Vr:badkamer en keuken soppen 1pt
Iedere dag vaat inclusief opruimen en aanrecht opgeruimd 1pt

Extra:
Eerst het kleding plaatsen op mp afmaken! 1pt p/d
Dan beginnen met berging 1 pt p/d

Zo lijkt het voor mij het meest haalbare met ook nog fietsen/lopen en andere activiteiten. En ''s middags altijd even rusten.
Het is maar goed dat het al langer licht is Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 15:15    

Reageer met quote
Voor vandaag
Mp 1pt
Vaat 1pt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 15:18    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
LiesbethM schreef:

Lachen Ik hoor je!

Mooi zo wat de punten telling betreft. Dan stap ik over op 1 punt per taak. Dan maak ik aan het begin van de week een lijstje van taken die die week gedaan moeten worden. In feite houd ik het zo al een aantal weken voor mijzelf bij. Natuurlijk is de ene taak inspannender of duurt langer dan de andere... maar voor mij is geloof het moeilijkste de schop onder het achterwerk die ik mezelf moet geven om ergens aan te beginnen. Ben ik eenmaal bezig dan ga ik vaak nog wel even door (en is het weer moeilijk om te stoppen soms... maar te lang doorgaan geeft weer meer pijn).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 15:46    

Reageer met quote
LiesbethM schreef:
Mijn reguliere huishoudelijke planning is
Ma: stoffen en bed verschonen 1pt
Di: opruimen 1pt
Wo:stofzuigen 1pt
Do:was 1pt
Vr:badkamer en keuken soppen 1pt
Iedere dag vaat inclusief opruimen en aanrecht opgeruimd 1pt

Extra:
Eerst het kleding plaatsen op mp afmaken! 1pt p/d
Dan beginnen met berging 1 pt p/d

Zo lijkt het voor mij het meest haalbare met ook nog fietsen/lopen en andere activiteiten. En ''s middags altijd even rusten.

Interessant om te zien, je planning. Ik heb een aantal weken terug een planning gemaakt en was ermee begonnen maar binnen 2 weken was duidelijk dat het veel te hoog gegrepen was.
Dus heb ik een nieuw rooster gemaakt en richt ik me vooral op 'beneden' (woonkamer hal en keuken) en heb ik mijn man gevraagd om 'boven' te helpen bijhouden. (Hij hangt altijd al de was op en strijkt en vouwt de was en doet het vuilnis, en veel van de boodschappen.. en hij kookt meermalen per week).

Bij mij ziet het er ongeveer zo uit:

Maandag: keuken schoonmaken - 1 punt
Dinsdag: Caviakooi schoonmaken en stofzuigen - 2 taken dus 2 punten
Woensdag: wisselende taken zoals was draaien, wc schoonmaken, dweilen en boven taken doen zoals stofzuigen en badkamer poetsen. 1 punt per taak
Donderdag: wisselende taken zoals de koelkast schoonmaken, stof afnemen, de trapleuningen en de klinken & knoppen poetsen. 1 punt per taak
Vrijdag: caviakooi schoonmaken, maaltijdplanning & boodschappenlijst maken, boodschappen halen. 1 punt per taak dus hiermee kan ik 3 punten halen.

Ik ga jouw idee overnemen van 1 punt voor het opruimen van de keuken en de vaat doen: dus dwz dat ik per week nog 7 punten extra zou kunnen halen.

Andere dingen, zoals de tuin en ramen lappen en dergelijke moeten dan tussendoor of in het weekend gebeuren. OF ze blijven gewoon liggen! Lach

Ik werk ook nog af en toe en heb andere activiteiten dus het valt niet altijd mee om het voor elkaar te krijgen. Ik had bedacht dat ik het plan hierboven zes weken uitvoer en dan naga in hoeverre het lukt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 16:01    

Reageer met quote
Ik heb nu met die extra dingen eerlijk gezegd mijn handen vol. Het huis bijhouden is al een hele verbetering voor mij. Dit schema doe ik ook al eentijdje en is alleen gebaseerd op "netheid" zodat onverwacht bezoek geen probleem meer is. En ik heb eerder al een soort van grote schoonmaak gehouden. Dat kan dus even blijven liggen.
Ik ben ook maar alleen en ook huisdierloos. Dat scheelt....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 16:11    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het is inderdaad tijd voor een grote spring cleaning.
Maar vaak zijn het de kleine dingetjes die het hem doen!

Ik merk dat zo ver achterloop in het huishouden dat ik beter alles weer eens kan doen en daarna een dagelijks schema moet maken.
Zelfs het dagelijks bed opmaken is momenteel een drama. Laat staan derest

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 9:25    

Reageer met quote
Dat is ook zo Scam.

Ik krijg vandaag ook niet veel meer voor elkaar dan pakketjes wegbrengen met kleding die in het weekend verkocht heb. Ben er zo lang mee bezig geweest gisteren dan ik helemaal kapot was en heel slecht geslapen heb omdat ik me niet meer kon ontspannen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 10:10    

Reageer met quote
Welkom Scam! Leuk dat je meedoet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 13:22    

Reageer met quote
Heb inderdaad mezelf kunnen overtuigen om de leuningen en lichtknoppen en deurklinken af te nemen gisteren. Het geeft niet echt veel voldoening, maar moet wel gebeuren af en toe.

Daarmee heb ik afgelopen week 7 van de taken op mijn lijstje gedaan. Dweilen is de enige taak die niet is gelukt.
Verder heb ik ook nog iets aan de tuin gedaan (uitgebloeide bollen uit een bloemstukje gepoot).

Vandaag heb ik de keuken schoongemaakt en ook 1 kastje van binnen meegepakt. Ik dacht dat de andere kastjes van binnen best schoon waren. Valt erg tegen nu ik er echt naar heb gekeken! Erg blij
En ik heb de tuinstoelen en tuintafel schoongemaakt en stof af genomen. Zat met mijn man te bellen en bedacht dat ik intussen best met één hand een en ander kon doen. Gelukt! Dat ga ik denk ik vaker doen.
Dus 3 punten erbij vandaag.

Nu 11 punten totaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 13:27    

Reageer met quote
Mijn taken deze week:
Keuken schoonmaken (gedaan)
Caviakooi schoon 1e keer
Caviakooi schoon 2e keer
Was doen
Stofzuigen
Boven badkamervloer schoonmaken
stof afnemen (gedaan)
boodschappenlijst & maaltijdplanning
boodschappen halen
(tuinmeubilair schoon) (gedaan)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 13:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 3 van 14