Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voor wie onder de 100 wil komen en regelmatig wil schrijven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   xantia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ma-Ray,
Je bent op de goede weg.
Een hele goede remedie is te grote kleding weg doen. Heb ik ook gedaan en dan moet je wel, want weer allemaal grotere kleding kopen is vaak en beter ook geen goede optie.
Het is een soort van stok achter de deur.
Jij hebt inderdaad een dubbele strijd te voeren, heel moeilijk, maar bedenk je dat het succes ook dubbel kan zijn, want als je afvalt zal je je misschien ook minder depressief zijn.
En dat bewegen, hoe weinig ook,....het helpt altijd wat en voor je bloedvaten sowieso veel gezonder. Sterkte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018 9:47    
Vrouw Weeggegevens   Pinguin81
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Xantia we gaan mooi gelijk op; vorige week allebei 0,8; deze week allebei -1! Ik ben ook heel erg tevreden! Kan het ook echt goed merken aan mijn kleding. Heb van de week mijn hele kast opgeruimd en inderdaad alles wat nu te groot is weg gedaan waar onder twee hele leuke jurkjes. Maar die maat wil ik nooit meer aan! Heb nu een leuke stapel kleding die eerst te krap zat en nu weer past. Verder heb ik nog een stapeltje wat nu nog te krap zit en nog een heel klein stapeltje wat nog veel te krap zit. Iets ik naar toe te werken dus Lach Voor elke kilo die ik afval doe ik €10 in een potje en daar kan ik dan straks allemaal leuke nieuwe kleding van kopen. Dat motiveert me ook!

DTje wat knap dat je toch weer een wandelafspraak in hebt gepland en er voor kiest om de negatieve flow/spiraal te doorbreken! Kan je echt trots op zijn en getuigt van doorzettingsvermogen!

Ma-Ray, goed voornemen om weer te wandelen in het park; wat heb je er voor nodig om het ook echt te doen? Beweging/activatie is trouwens de beste remedie tegen depressie dus in jouw geval een win-win situatie. Ik begrijp dat het in een depressieve bui extra lastig is, maar misschien kun je in kaart brengen wat je hoopt dat het gewichtsverlies je oplevert? (En dus niet gelukkig zijn, want dunne mensen zijn ook depressief)

Succes dames!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018 16:29    
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik werk in de horeca, dus die 4 dagen werk loop en sta ik heel veel. Ik heb heel veel ziektes en aandoeningen gehad. Door mijn dieet heb ik heel veel kunnen verbeteren en genezen. Jarenlang erg last van mijn fibromyalgie gehad, kon soms bijna de ene voet niet voor de andere zetten van de pijn. Vorige jaar was ik eindelijk pijnvrij, dat heb ik in jaren niet meer ervaren, wist niet eens meer wat dat was. Toen met de burnout kwamen die klachten wel weer terug, maar nu eindelijk zit er weer verbetering in en heb ik er bijna geen last meer van. Dat betekent wel dat ik wel erg op moet letten om niet te overbelasten. Op mijn werk moet ik ook regelmatig rust nemen. Als het erg druk is, dan voel ik dat wel. Dus ben bang dat als ik elke dag een wandeling van ruim een uur maak rond de Kralingse Plas, dat het in combinatie met mijn werk dan teveel wordt.

Ben vanavond wel even naar het kleine parkje geweest hierachter. Misschien kan ik op vrijdagochtend beginnen met een wandeling in het bos en dan langzaam opbouwen. 's Zaterdags heb ik de fietsgroep. Ook als er niemand zich aanmeld ga ik wel gewoon even fietsen. Dan fiets ik wel naar Hellevoetsluis of Den Haag ofzo, dus best goede afstanden.

@Pinguin81
Waarom ik wil afvallen... Omdat ik dan gezonder ben .Ik doe heel gezond eten met veel groente en fruit. Heb me echt verdiept daarin. Dus dat loopt bij mij een beetje parallel. Dat het overgewicht me niet in de weg zit en ik weer dingen kan doen, die nu gewoon lastig zijn.

Ik ben al vanaf mijn 14de ongeveer af en aan depressief, heb tijden gehad dat ik slank was en depressief, slank en niet depressief, niet slank en depressief en niet slank en niet depressief Lachen Dus ik weet dat dat geen garantie is. Maar ik merk wel dat nu ik weer gezond eet, dat het langzaam steeds beter gaat. In combinatie wel met andere dingen, zoals mediteren en ik ben bezig met een 'gewichtsverlies voor mensen die teveel voelen'. Moet ik echt aan de slag met mijn gevoelens en ze verwerken.

Wel goed idee van dat spaarpotje. Ik ga kijken of ik ook zoiets kan gaan doen Idee

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 0:08    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goed bezig meisjes!
Fijn dat jullie ook zoveel delen en fijn dat er vertrouwen is.
Bewegen blijft inderdaad heel belangrijk, al is het voedsel het allerbelangrijkste.
Vanochtend zag ik bij mijzelf opeens weer 4 ons eraf. Best veel voor 1 dag, maar ik maak mezelf niet meteen blij want ik weet dat het ook kan varieren en dat er morgen weer 3 ons bij kan zijn.
1X doorgeven in de week is daarom gewoon fijn en zo hou je overzicht.
Wat ellendig dat je al die aandoeningen hebt gehad en er nog last van hebt Ma-Ray! Dat zijn extra hindernissen, en dan die depressies erbij, maar je slaat je er toch maar aardig door heen steeds en bent goed aan het opbouwen.
Ik ben een gelukkig mens want ik heb niet veel mankementen, af en toe wel wat pijn in en knie of een heup maar met afvallen raak ik dat snel weer kwijt. Omdat ik nu 2x in de week sport e zoveel mogelijk probeer te bewegen heb ik nu wel minder last van spierpijntjes enzo. Toch ken ik ook wel perioden dat ik het even wat minder die zitten hoor, dan kan ik ook hele nachten liggen piekeren, maar echt depressies kan je dat weer niet noemen.
Pinquin, lekker zoals jij ook gaat.
Wat een goed plan van dat tientje in een potje, dat ga ik ook doen.
In mijn kledingkast hangen en liggen ook allerlei maten en ik hoop binnenkort weer een hele maat weg te kunnen gooien.
Vanochtend ook weer even het een en ander gepast en net een heel leuk tshirt ontdekt dat steeds te krap zat, maar nu eigenlijk al iets te ruim. Zonde, ik heb het nog nooit gedragen.
Maar ja, elk voordeel heeft zijn nadeel.
Succes weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 9:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik rond mijn gewicht ook altijd af op hele kilo's. Dus dan heb ik ook de jojo van de onsjes niet ohhh

Ik denk dat veel van mijn lichamelijke en geestelijke klachten wel met elkaar in verband staan. Door me enkele jaren geleden te verdiepen in wat gezond is en wat niet en daar naar proberen te leven heb ik mezelf eindelijk uit die spiraal neerwaarts kunnen trekken. Ik heb nog steeds regelmatig last van van alles. Maar de ergste klachten zijn de klachten die je voelt, op dit moment dus. En dan lijkt het allemaal zo uitzichtloos. Dan moet ik even pas op de plaats maken en terugkijken hoe het was en dan doe ik het gewoon heel goed. Ik ben blij dat ik vorige week eindelijk weer mijn weg terug heb kunnen vinden. Ik voel het gelijk aan mijn lijf en merk het in mijn hoofd.
Moet elke dag vragen beantwoorden, waarvan 1 waar ik blij mee ben / trots op ben. En ik ben gewoon elke dag weer trots hoe goed ik weer op weg ben. Hoop dat als mijn zoon het weekend thuis is, dat het rustig blijft hier. Want de stress die hij steeds meeneemt, kan me wel weer van mijn padje brengen. Maar heb nu 5 dagen om energie op te bouwen Cool

Wel zonde inderdaad. Kan je het niet een beetje verstellen of creatief dragen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 22:47    
Vrouw Weeggegevens   DTtje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Succes dames voor vandaag!weer een nieuwe dag vol goede zorgen voor jezelf...stuurt extra digitale motivatie naar jullie:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 8:09    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hier gaat het redelijk. Ik lijn streng, kijk goed uit maar ik hou blijkbaar vocht vast want ik val niets af.
Kleding kleiner maken lukt vaak wat minder goed want ik merk dat je model van je luchaam anders wordt.
Zonde maar er zijn ergere dingen.
Wat goed dat je een verband hebt gevonden tussen lichaam en geest.
Hopelijk kan je daar iets mee.
Hoe is het met de andere dames?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2018 9:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weekend ging niet lekker. Beetje teveel stress, daarna 's nachts weer slecht slapen en overdag een wrak. Zaterdag overdags was ik alleen buiten op de fiets en ging het geweldig, maar de rest van het weekend was pet.
Ik stel bij deze mijn hoop op morgen. *Wij zullen doorgaan* Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2018 21:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het ging hier even niet helemaal lekker. Uiteindelijk is de stress en niet kunnen opladen me teveel geworden. Kreeg Dinsdagavond barstende koppijn, huilbuien, depressief. Heb me woensdag ziek gemeld en 2 dagen op de bank gelegen. In 1 1/2 week 4 kilo bijgekomen en weer 3 afgevallen. Er zit totaal geen logica achter zulke verschillen. Alsof ik eerst elke dag me Bourgondisch vol heb gevreten en vervolgens aan de laxeerpillen ben gegaan ofzo.
Gaat nu wel weer beter. Probeer regelmatig te mediteren, maar vooral even 2 dagen alleen thuis zijn zet meeste zoden aan de dijk. Had me trouwens in de datum vergist. Moet nu nog 1 1/2 week werken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018 15:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Speciaal sprintje voor wie veel wil schrijven en vervolgens ben ik hier weer de enige Lachen

Naja... Wat ik dus zei dat mijn gewicht niet klopt, heb ik vandaag weer bewezen. Gisteren 117kg, vanmorgen 115kg... Ik doe iets heel raars met mijn lijf. Maja zolang het met een pijlvaart naar beneden gaat, hoor je mij niet klagen ohhh Ik probeer het nog een dagje zo te doen en dan doe ik morgen mijn gewicht hier laten vereeuwigen Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 10:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6