Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voor wie onder de 100 wil komen en regelmatig wil schrijven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   xantia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Welkom Dtje! Gezellig dat je er ook bij komt!
Ook ik heb 8 ons eraf, heel blij mee!
Ik weet niet hoe dat werkt met die ticker, misschien bij je instellingen kijken?
Op naar de 100!
Pinquin, ook tevreden?
Hoe groot willen jullue dit groepje? Wat mij betreft hoeft het niet zo groot, dan houden we het overzichtelijk.
Dag
Xantia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018 7:32    
Vrouw Weeggegevens   Pinguin81
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
ja heel tevreden zelfs want afgelopen week was niet mijn beste week. Sinds gisteren de draad weer opgepakt! Wat mij betreft doen we ook een klein clubje: stuk of 5 ofzo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018 18:43    
Vrouw Weeggegevens   DTtje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
xantia schreef:
Welkom Dtje! Gezellig dat je er ook bij komt!
Ook ik heb 8 ons eraf, heel blij mee!
Ik weet niet hoe dat werkt met die ticker, misschien bij je instellingen kijken?
Op naar de 100!
Pinquin, ook tevreden?
Hoe groot willen jullue dit groepje? Wat mij betreft hoeft het niet zo groot, dan houden we het overzichtelijk.
Dag
Xantia

Dankje! Goed bezig al. Wat voor dieet/lifestyle volgen jullie? 5 vind ik ook prima.
Ben wel benieuwd of jullie naast voeding ook sporten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018 22:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb thuis een crosstrainer en daar ga ik gem 3x per week een half uurtje ook. Verder probeer ik elke dag 10000 stappen te zetten en vaker de fiets te pakken. Dus geen intensieve sport maar wel vee meer beweging dan ik gewend was. Merk echter dat de kilo’s er vooral af gaan door gezond eten en dat sporten wel helpt, maar een minder groot aandeel heeft. Hoorde laatst dat het eten 80% zou zijn en sporten 20%, maar dat lijkt me wel heel weinig.

Hier weer een goede dag tot dusverre! Net een gezonde maaltijd op en zo dus nog even op de crosstrainer. Hoe is het bij jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 18:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh en heb dus geen specifiek dieet, maar vul alles in in de my fitness app en tel op die manier calorieën. Probeer rond de 1400-1500 uit te komen en dat lukt over het algemeen redelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 18:49    
Vrouw Weeggegevens   DTtje

Reageer met quote
Pinguin81 schreef:
Oh en heb dus geen specifiek dieet, maar vul alles in in de my fitness app en tel op die manier calorieën. Probeer rond de 1400-1500 uit te komen en dat lukt over het algemeen redelijk.

Hier vandaag niet helemaal fit. Qua lifestyle ging het prima. Ik ga naar een consulente en volg een schema. Lekker makkelijk en mag heel veel eten:) dus niet moeilijk om vol te houden. Ik kom van 108.1 dus al een paar kilo kwijt.
Morgen ga ik weer voor een flinke wandeling...en hopelijk gauw onder de 100
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 23:10    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi meiden,

Ik volg zoveel mogelijk mijn gevoel met lijnen. Probeer echt een ander en nieuw gezond voedingspatroon op te bouwen en dat werkt goed.
Ik probeer alle suiker te laten staan, ook kant en klare gerechten neem ik niet meer, ook geen dingen met onduidelijke toegevoegde suikers. Ik merk dat als ik daar op let veel minder behoefte heb om te gaan snoepen of extra te gaan eten.
Ik eet groenten fruit en probeer veel eiwitten in vorm van vlees, vis, eieren en zuivel tot mij te nemen zodat je daardoor geen trek hebt. Snelle koolhydraten vermijd ik zoveel, dus zo min mogelijk (wit) brood, pasta, rijst en aardappelen, wel noten (geen pinda!) en veel groenten, kaas, etc. Bevalt mij tot nu toe erg goed.
Ik sport 2 x in de week in de sportschool. 2x 5 kwartier en verder probeer ik elke dag een stukje te lopen, verder dan 4000 a 5000 stappen kom ik echter niet.
Ook mij is duidelijk verteld door de fysio dat sporten maar 20% scheelt voor gewichtsafname, voeding is echt veel belangrijker.
Van te veel bewegen ga je zelfs iets meer eten, omdat je meer trek krijgt.
Sporten moet je dus vooral doen om je fitter te voelen. En natuurlijk bouw je wat meer spieren op en die verbruiken weer wat meer energie, dus vandaar die extra honger (dus niet extra eten). Eiwit is wel weer belangrijk voor die spieren, dus let daarop.
Ik vol alles dagelijks in op Fatsecret app, dat doe ik al jaren en werkt ook fijn. Ik weeg heel veel mijn producen af om precies uit te kunnen rekenen hoeveel ik gebruik, dat is tussen de 1000 en 1500 calorieën per dag.

Mooi bezig meisjes, als ik dat zo lees.
Het gaat ons vast lukken onder die 100 te komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 14:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoe is het met jullie dames? Met mij gaat het nog steeds goed. Ene dagje is heel streng, andere dag eet ik bewust wat meer. En die tactiek lijkt te werken: ik hou het goed vol en de weegschaal is lief voor me Lach Dit weekend veel feestjes dus met mezelf af gesproken dat ik op een vd 3 feestjes een taartje mag. Van te voren plannen wat ik ga eten werkt voor mij heel goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik wil wel aan dit sprintje meedoen. Is al tijd geleden. Vorig jaar was ik zo fijn op weg en toen kwam er opeens een burn-out, gevolgd door een depressie en toen ik op de weegschaal ging staan, zat alles er weer aan. Maar qua maat nauwelijks, dus echt heel raar.

Vorig jaar deed ik mee aan verschillende sprintjes. Was ik vaak de enige die wat schreef en dacht "Wat is het nut van een sprintje als ik hier nog alleen zit te schrijven." Dus die titel beviel me wel Lach (Moet ik nu niet opeens zelf de kantjes eraf gaan lopen Lachen )

Ben nu sinds vorige week weer goed op weg met mijn dieet. Woog vorige week 118 en nu eigenlijk 115, maar we houden het op 116 (uitleg in mijn dagboek ohhh ) Enige probleem die ik heb dat ik af en toe weer terug val in mijn depressie. Dat is echt een strijd!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 13:19    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ma- Ray van harte welkom.
We hopen dat je in ieder geval wekelijks iets schrijft.
Best lastig voor ieder om dat met regelmaat te doen maar anders heb je er niet zoveel aan.
Ik val op het moment wel af al zijn het maar kleine beetjes in verhouding hoe streng ik ben, maar zie ook wel dat mijn kleding echt wel wijder gaat zitten.
Dus mijn lijf laat ook iets anders zien dan dat ik terug zie op de weegschaal.
Ik kijk echt heel erg uit naar het moment dat ik weer onder de 100 zit.
Mijn hoogste gewicht was 137.

Pinquin, wat doe je het goed!
Je maakt goede keuzes, ga zo door.
Was je taartje lekker?

Dag

Laatst aangepast door xantia op ma 25 jun 2018 14:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 13:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6