Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voeding tijdens zwangerschap: hoeveel & wat mag?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   geke85
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hey,

Heb het al een paar keer gezegd hier op het forum, maar in de week van 16 augustus is het eindelijk zover --> mijn eerste week zonder bescherming van de pil Erg blij. Voordat het zover is, wil ik echter nog wel wat adviezen aan jullie vragen, zodat ik extra gezond en voorbereid de zwangerschap in kan gaan.

Het eerste wat ik me afvroeg is, hoeveel moet een zwangere vrouw eigenlijk eten? Huidig zit ik dagelijks tussen de 1500 & 1600 kcal per dag, maar ben al lekker op mijn streefgewicht. Als ik met de pil stop echter, wil ik wel dat flink gaan ophogen, anders ga ik denk ik veel te weinig binnenkrijgen ;-).

Mijn menu's zijn globaal:

- 2 ontbijtbiscuits
- halfvolle melk
- banaan

- appel
- 2 vezelrijke crackers (wasa)
- soms 0% vet activia

- 3 boterhammen
- 1 met "volle" beleg en 2 met "mager" beleg
- halvarine

- snackworteltjes door de dag heen en soms tuttifrutti

- avondeten van 400 t/m 500 kcal

- magere yoghurt
- vruchten

Wat zou ik het beste aan de hoeveelheid kunnen veranderen & welke producten zou ik het beste kunnen vervangen/verzwaren? Zelf zou ik een 4e boterham erbij doen en alle light etenswaren en magere zuivel door vol veranderen. Is dat genoeg of zit ik er totaaal naast?

Verder weet ik dat je enorm goed moet uitkijken met wat je mag eten ivm met ziektes die je erdoor kan oplopen. Geen rauw vlees en zuivel bijvoorbeeld. Maar mogen bijvoorbeeld deze producten?

- blik / potgroenten
- kipfilet of ander vleeswaar op brood
- hamreepjes
- gerookte zalm
- kant & klare maaltijden

Wat mag, wat mag niet?

Heel erg bedankt voor jullie advies alvast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 19:04    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
kijk een hier

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/zwangerschap.aspx

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 19:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wow kende dat deel van het voedingscentrum nog niet en gelukkig mag ik dan makkelijk voedsel blijven eten Erg blij. Wat ik hier ook uit opmaak is dat ik met mijn voorlopige aanpassing het wel aardig doe al met de hoeveelheden?

Hartstikke bedankt voor de link! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 20:13    
Vrouw Weeggegevens   Flygirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Vergis je niet dat een zwangerschap nog al de nodige dingen met je lichaam doet. Ga niet te veel op de calorieen zitten, maar ga ook niet helemaal los (zul je ook vast niet doen). Ik heb net 7 maanden geleden mijn tweede kindje gekregen, en was zo'n 12 kg aangekomen. Hierbij heb ik heel bewust wel op mijn eten gelet, want ik ken mensen die een dikke 30 kg aan zijn gekomen tijdens hun zwangerschap... die hadden zoveel trek in allerlei dingen - die ze uiteraard ook allemaal gegeten hebben.
Je moet tijdens je zwangerschap wel goed aanvoelen wat je lichaam nodig heeft, maar je boeren verstand natuurlijk niet overboord gooien en gezond blijven eten. Maar weet wel dat de kilo's er aan zullen komen, en als het goed is (en je wellicht ook borstvoeding geeft) ze er ook weer zo afvliegen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010 9:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
MIjn zus is onlangs bevallen ook met 12 kg toename en ze ziet er weer goed uit, terwijl ze niet eens borstvoeding geeft (mag ze niet door hormoonzalf --> eczeem).

Ga heel goed de voedingswijzer als leidraad doen ;-) en naar mijn lichaam luisteren dat ook, maar niet snaaaaaien Nee

Dank voor de info
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010 18:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1