Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voeding: Eiwitrijke snacks

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   SHSH
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Waar kun je repen bestellen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 14:38    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
SHSH schreef:
Waar kun je repen bestellen?

Wat voor repen bedoel je?
Proteinerepen kun je gewoon bij een grote drogist of sportzaak kopen.
Anders even op Google intypen et Voila!!

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 14:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Of kijk eens hier sponsor van de 12 weken actie van weegclub
http://www.dieetwebshop.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 15:20    
Vrouw Weeggegevens   SHSH

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor je snelle reactie!

ja ik wil graag die disigner repen proberen omdat ze laag in koolhydraten zijn. Maar ik kan ze alleen vinden in t buitenland. Allee repen die ik ben tegen gekomen hebben een koolhydraatgehalte van 25 gram!

Verder had ik ook nog een vraag over de shakes. ik heb net gelezen dat snelle eiwitten beter zijn als je ouder dan 35 bent omdat je ze dan beter opneemt. Nu dacht ik dus aan langzame eiwitten casien shakes. Zijn die goed? Voor iemand van 18 /21?
Wat raad jij aan?

Gr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 15:22    

Reageer met quote
Hoi SHSH,
In je profiel geef je aan dat je gezond eten als voedingswijze wil.
Waarom zou je dan voor de snelle shakes en repen willen gaan.
Als je een korte periode de tijd besteed om een goed voedingsschema op te stellen waar alles in zit val je ook zeker op een verantwoorde wijze af.
Na de repen en de shakes kom je anders weer terug in je oude eetpatroon en komen de kilo's er hoogstwaarschijnlijk ook weer bij.

Ik ben even aan het googlen geweest en kwam een stukje tegen mbt de eiwitten.
Uitgaande van een verantwoord voedingsschema kom je voor snelle eiwitten uit bij wei eiwitten (kun je wel als poeder kopen en toevoegen aan je eten of drinken. evt. is een bak kwark ook goed Erg blij )
De langzame eiwitten kun je halen uit zuivel, ei, vis en vlees(kip etc).
Zo zie je dat je kunt kiezen uit redelijk dure producten in de vorm van repen etc... of gewoon uit de standaard producten uit de supermarkt.

Eiwitten
Uit aminozuren opgebouwde moleculen die vrij groot zijn,zijn eiwitten, dit voedingswit zit in voeding van plantaardige afkomst maar ook in voeding van dierlijke afkomst, Het menselijk lichaam heeft eiwitten nodig voor niuew weefsel opbouw, groei en het herstellen van weefsel wat beschadigd is. Van eiwitten zult u niet in gewicht toenemen, en worden vaak gebruikt als vervanger van koolhydraten om ingewicht aftenemen, afvallen maar danuw vet percentage verlagen. Er zijn twee soorten eiwitten de snelle, deze wordt snel in uw bloedbaan opgenomen en de langzame eiwitten, duurdt dus langere tijd voor opname in uw bloedbaan. Snelle eiwitten zijn eiwitten die bij het maken van producten zijn overgebleven zoals bv. bij het maken van kaas, yoghurt of ook wel Wei eiwitten. Goed voor de herstel van spieren na intensief sporten. Langzame eiwitten zijn grondstoffen voor de bouwstenen voor spiermassa, zolas bijv. zuivel,ei,vis en vlees. Voor opbouw van spierwefsel zijn 24 verschillende aminozuren nodig, het menselijk lichaam is zelf instaat om er 16 aantemaken, dit zijn de niet-essentieële aminozuren, de overige 8 zijn essentiële aminozuren die het menselijk lichaam vanbuitenaf binnen moet krijgen door wat er wordt gegeten.

(bron:mens en gezondheid)
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/30149-gezond-eten-weet-wat-u-eet.html

Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 16:26    
Vrouw Weeggegevens   kllyke
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
is dit enkel voor mannen goed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 jan 2013 20:41    

Reageer met quote
kllyke schreef:
is dit enkel voor mannen goed?

Hoi Kllyke,
Om te beginnen natuurlijk welkom bij Weegclub.

Mbt je vraag:
Bovenstaande informatie is ook geschikt voor de dames onder ons. Informatie komt alleen uit een Nederlands Mannenblad.

Groetjes en nog een fijne avond.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 jan 2013 21:48    
Vrouw Weeggegevens   Francisca
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
van alle noten hebben pinda's (26g eiwit en 11g koolh. per 100g) en amandelen (19.5g eiwit en 6g koolh. per 100g) de beste verhouding van veel eiwit en weinig koolhydraten. Pistachenoten vindt ik heerlijk, hebben ook 19.5 g eiwit per 100g maar wel 24g koolh.

Zonnebloempitten hebben 27 g eiwit en 10g koolh per 100g en kun je lekker wegsnacken tijdens het tv kijken ofz.

avocado met hüttenkäse. Niet heel eiwitrijk, maar wel koolhydraat arm, heel gezonde vetten waardoor je de slechtere vetten die je ook eet juist beter afvoert, makkelijk te maken en heel lekker!

ik eet graag boerenjongens van Hulst en fuet van Ah excellent tussendoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 13:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2