Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vocht vashouden, wat te doen?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   nienkew87
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik merk aan mn handen en vingers dat ik veel vocht vast houd op het moment. Wat kan ik het beste doen om hier vanaf te komen? Heeft veel drinken hiervoor nut? Of is dat vooral voor het afvoeren van afvalstoffen? Als dat geen nut heeft, wat heeft dan wel nut om het vocht af te drijven wat zich overal ophoopt?

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven Lach

Groetjes
Nienke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 7:03    
Vrouw Weeggegevens   Merian
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten, meer bewegen

Reageer met quote
Hoi Nienke,

bleekselderij schijnt vochtafdrijvend te werken, dus misschien kun je dat eten? Er zijn wel meer voedingsmiddelen die licht vochtafdrijvend werken, misschien dat iemand er nog meer weet?
Heb je trouwens een idee waarom je momenteel vocht vasthoudt (kan te maken hebben met je cyclus natuurlijk)?

Groet Merian

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Merian

Dieet: gezond eten, meer bewegen

Reageer met quote
Oja, en letten op je zout inname natuurlijk. Vooral het verborgen zout tikt behoorlijk aan (beleg, brood, boter... overal zit zout in).
Flink water drinken helpt ook wel, omdat je lichaam dat dan als teveel ziet en het juist af gaat voeren. Als ik om wat voor reden dan ook echt heel veel water drink, krijg ik des te meer dorst...

Merian

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
ik hou veel vocht vast bij stress / hoge bloeddruk.... daar is niet veel aan te doen. Minder koffie (of decafe) ontspannen en geen extra zout etc.

Ongesteld worden draagt daar ook aan bij
en soms is het gewoon zo.

Ik zou een weekje afwachten en het dan opnieuw bekijken.
Uiteindelijk is het resultaat op de weegschaal niet zo super maar verder kan het niet zo veel kwaad.

Liefs K@ttie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 13:25    

Reageer met quote
Hmm koffie drink ik vrijwel niet, ontspannen en rust heb/doe ik op het moment wel, want werk maar voor 50% ivm het herstellen van een ongeluk. De momenten dat ik thuis zit, kan ik alles goed van me afzetten.

Zout gebruik ik ook vrijwel niet, omdat je inderdaad met het gewone voedsel al genoeg zout binnen krijgt..

En mn cyclus.. Tja ben er net weer een weekje van af, dus dat zal het ook niet zijn!

Moeilijk dus Uitlachen Dan maar gewoon even afwachten en dan zal het vast wel weer beter worden.. Bleekselderij heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, maar daar hou ik totaal niet van. Vind de smaak niet lekker.

Bedankt voor de reacties. Als anderen nog tips ofzo hebben, hoor ik ze natuurlijk graag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 15:44    
Vrouw Weeggegevens   jacda
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Groene thee werkt bij ook wel en de cranberry vind ik erg lekker.
Als ik daar een potje van drink dan loop ik ook wat vaker naar toilet

Jacda

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 15:53    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Bij het kruisvat een potje jeneverbes kopen 3xper dag 1 innemen en je bent van je vocht af.
Je vind ze bij de vitamine afd.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 16:15    

Reageer met quote
Dank jullie wel!

Ben net gauw even naar het kruidvat geweest om jeneverbes capsules te halen en heb nu een pot heet water naast me staan, die ik ga aanmaken met groene thee Lach Ben benieuwd! Hoop dat het zo wat minder wordt! (natuurlijk niet in 1 dag)

De fysio zei van de week ook tegen me dat ik veel vocht vast hou op de rug, waar ik last van mn spieren heb vanwege een ongeluk 4 weken geleden.. Dus hopelijk wordt het daar dan ook wat minder.. Ik had er helemaal een bochel van op mn rug Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 19:29    
Vrouw Weeggegevens   Dientje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: streepjeslank punten

Reageer met quote
nienkew87 schreef:
Dank jullie wel!

Ben net gauw even naar het kruidvat geweest om jeneverbes capsules te halen en heb nu een pot heet water naast me staan, die ik ga aanmaken met groene thee Lach Ben benieuwd! Hoop dat het zo wat minder wordt! (natuurlijk niet in 1 dag)

De fysio zei van de week ook tegen me dat ik veel vocht vast hou op de rug, waar ik last van mn spieren heb vanwege een ongeluk 4 weken geleden.. Dus hopelijk wordt het daar dan ook wat minder.. Ik had er helemaal een bochel van op mn rug Geschokt

vocht vast houden
let eens op drink het maximale aan vocht thee koffie vocht uit telt ook mee meer houd alleen extra vast

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2010 8:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1