Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Vlootje, dat ben ik!

Auteur Bericht
Vrouw   Vlootje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi Allemaal! Erg blij

Oeps! Ik heb mezelf voorgesteld in mn eetdagboekje, toen zag ik dat het eigenlijk hier hoort.. Nog een beetje wegwijs worden, haha!

Ik vind het wel zo netjes mezelf hier even voor te stellen, dus kopieer de tekst hier even heen en dan kan ik hem in mijn eetdagboekje altijd nog aanpassen.

Daar gaan we!

Na verschillende keren op dit forum beland te zijn, heb ik nu mijn eigen profiel maar eens aangemaakt i.p.v. stiekem meelezen!

Ik zal mezelf kort introduceren als "Vlootje", momenteel 22 jaar, studente Bedrijfskunde en woonachtig in Rotterdam.

Afvallen is niet mijn hoofddoel; een gezond eetpatroon ontwikkelen wél. Ik weet eigelijk dondersgoed hoe ik gezond moet eten, maar na 18kg te zijn afgevallen is mijn relatie met eten niet meer helemaal in orde. Na één blokje chocolade "denk ik" dat ik weer 84kg weeg (kleine rekensom, ik weeg nu 66 kg bij 1m69, dus prima in orde).

Tot drie weken geleden voerde ik iedere muizenhap die ik at in op mijn telefoon, telde iedere calorie, woog iedere gram en mijn stemming werd beïnvloed door de weegschaal. Ik was bang onderweg te zijn naar een kleine eetstoornis. Na fijne gesprekken met mn ouders, vriendinnen en vriend, heb ik nu de volgende richtlijnen voor mezelf.

1. Wanneer ik honger heb eet ik. Dus niet wanneer ik zin heb in eten, ik me verveel enz;
2. Ik plan mijn eten niet meer voor de hele dag;
3. Ik weeg mezelf niet van 1 april tot 1 mei, na 1 mei één keer per week op vrijdag (voorheen woog ik mezelf 3 keer per dag);

Het draait bij mij dus om het luisteren naar mijn lichaam ipv naar mn calorieënteller. Ik heb/had geen idee meer of ik vol zat of honger had, dat bepaalde die app op mn telefoon. Ik ben 1 april hiermee begonnen, en super zenuwachtig (nu al) voor mijn weegmoment 1 mei. Daarnaast wil ik een normaal eetschema, eet weer lekker brood ipv alleen maar dingen waar ik zelf het label "gezond" aan heb gegeven.

Zonder calorieën te tellen hoop ik hier mijn gezonde eetpatroon van de afgelopen drie weken vast te houden, ik vind het leuk eens terug te lezen en feedback van anderen te ontvangen. Mijn eetbuien zijn over (gelukkig!), maar heb nog wel eens terugvallen, zoals zojuist, daarom besloot ik hier te gaan typen en ik merk dat ik er niet meer aan gedacht heb, dus wellicht kan het daar ook een afleiding voor zijn!

OEPS! Toch alweer een heel verhaal. Maargoed, tot zover; dit ben ik!

Groetjes en veel liefs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 13:34    
Vrouw Weeggegevens   Willemijntje55
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Viooltje
Welkom op deze gezellige weegclub.
Wat goed van je dat je zelf zag dat je niet goed bezig was, niet iedereen wil dat toe geven.
En dat je in gesprek bent gegaan met ouders en vriend.
Jij gaat het wel redden met alle adviezen en hulp van je medelijners.
Ik wens je heel veel succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 14:40    
Vrouw   Vlootje

Reageer met quote
Hoi Willemijn,

Wat een lieve reactie. Ik zag het al een tijdje zelf in, maar inderdaad om de stap te maken er over te gaan praten was vrij groot. Omdat de ontkenningsfase zo lekker makkelijk is. Hihi.

Toch weegt dat niet op tegen de openheid en toch ook wel last die nu van mn schouder is Lach .

Dankjewel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 15:31    
Vrouw Weeggegevens   Willemijntje55
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hihihi vlootje
Ik had je naam verkeerd gelezen sorryyyy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 17:21    
Vrouw   Vlootje

Reageer met quote
Hahaha! Ik zie het pas nu je het zegt.. Was me niet eens opgevallen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 11:33    
Vrouw   Vlootje

Reageer met quote
Wat eet ik nu zoal op een dag?

Ik ontbeet altijd met kwark en dan zelf gefabriceerde cakejes van bonen, eiwitten, gepureerde groenten, eiwitpoeder, want dit waren in mijn ogen allemaal gezonde producten. Ik ben nu meer terug aan het gaan naar het huis-tuin-en-keuken eten, lekker boterhammen, zonder al teveel poespas. Idem voor het avondeten, gekste dingen testte ik.

Nu ik drie weken wat soepelen om probeer te gaan met eten, zie ik in hoeveel tijd ik hierin stak; het bij elkaar zoeken van producten, daar dan weer iets lekkers van proberen te maken. Mijn vriend die ook geen stap meer in de keuken mocht zetten, terwijl hij koken zo leuk vindt.

Dinsdag 19 april zag mijn dag er als volgt uit.

Ontbijt:
2 boterhammen
1 gekookt ei met roomkaas light
1 pindakaas
1 kop koffie

Lunch:
2 boterhammen
2 kipfilet
Komkommer
Wortel

Tussendoor:
200 gr Magere kwark
1 Appel

Avondeten:
250 gr gebakken aardappeltjes
1 Kipcordonbleu
1 Portie rode kool met appeltjes
1 Yoghurt mayonaise

Toetje:
Mona Bitterkoekjes pudding

Tussendoor:
Handje zoutjes

Verder drink ik standaard 1,5 liter water, dat zit heel erg in mijn systeem. Daarnaast soms nog wat koffie, maar die is altijd zwart.

Na het avondeten ben ik nog een uurtje in de sportschool geweest:
25 minuten op de crosstrainer
20 minuten krachttraining
15 minuten op de loopband
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 11:43    
Vrouw   Vlootje

Reageer met quote
Oeps, zie nu dat ik bovenstaand bericht in mijn verkeerde topic geplaatst heb. Moet nog even wennen!! Kan hem niet meer aanpassen of verwijderen, maar heb hem ondertussen ook in mijn eetdagboekje geplaatst. Hihi. Suf ZZzz.. ZZzz.. ZZzz..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 12:08    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
van harte welkom Vlootje,je bent goed bezig,je klinkt heel reëel en weet wat er mis kan gaan,gelukkig heb je het op tijd onderkend...een eetstoornis is geen pretje
je menu laat ik hier gewoon staan,ik vind het een goed voorbeeldmenu Erg blij
ik ga je dagboekje even opzoeken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 14:24    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Vlootje, van harte welkom bij de weegclub.
Om mee e doen met een sprintje of mee wegen mag jezelf je gegevens in je profiel invoeren.
Je had het wel geschreven maar wij voeren dat niet voor je in, ff zelf doen meis

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 20:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1