Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Kaiserschmarrn (475 kcal)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Framboos
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA op eigen manier

Reageer met quote
Wie wel eens in Oostenrijk is geweest heeft het vast wel geproefd! Kaiserschmarrn!

Voor 2 kleine porties of 1 grote:

2 eieren
65 gr bloem
1 zakje vanillesuiker
zoetstof (vloeibaar, kruidvat)
160 ml melk

Scheid de eieren. Klop de vanillesuiker, de dooiers en de zoetstof (doe ik altijd op gevoel, een redelijke scheut) met een garde tot een glad mengsel. Voeg om en om een beetje bloem en melk toe.
Klop de eiwitten met een mixer stijf. Spatel ze door het beslag heen.
Zet het vuur op een lage stand. Scheutje Becel keuken light (of iets anders) in de pan. Zorg dat je een grote koekenpan hebt! Ik gebruik 28 cm. Giet het beslag in de koekenpan en leg een deksel op de pan. Het is belangrijk dat je geduld hebt en dat je het vuur niet te hoog zet, anders mislukt het!
Probeer na een aantal minuten met een spatel het beslag in vieren te delen. Als het beslag nog te vloeibaar is en dus vanaf de bovenkant in de geulen loopt moet je nog even wachten. Is de bovenkant al wat vaster geworden en loopt deze niet door, dan til je een vierde deel op en draai je deze om.
Na een minuut of 3 is ook de andere kant gebakken en kan je de koek met de spatel in stukken verdelen. Nog even doorbakken en klaar!

Bovenstaande bevat: 475 kcal!
Lekker met appelmoes of jam en poedersuiker!
Eventueel rozijnen meebakken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 19:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1