Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vervolgproject voor oude leden 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 57, 58, 59  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   hhh
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Gelukkig 4 ons afgevallen. Daar ben ik reuze blij mee. Sinds maanden lukt het me weer een beetje om het gezonde leven op te pakken. Het ging de hele week redelijk goed. Het lukte me helaas niet om de eetmeter in te vullen. Maar het lukte me wel om de hele week tamelijk gezond te eten met af en toe een enkel glaasje wijn bij het eten. Paaseitjes haal ik niet in huis. Als ik het niet in huis heb mis ik het niet. En ja...als ik ze wel in huis heb dan maak ik het mezelf erg moeilijk.
Het lijkt of het eten bij het paasfeest net zo belangrijk gaat worden als bij het kerstfeest. De winkels liggen overvol met de meest lekkere dingen voor de paasdagen. We worden wel vreselijk verleid door de reclamefolders en recepten. Ik vermijd de winkels een beetje en werk nu bewust met een boodschappenlijstje om het een beetje in de hand te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2019 22:44    
Vrouw Weeggegevens   Guusje66
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, 1500 kcal/dag

Reageer met quote
Goedemorgen

Hier alles z'n gangetje, gewicht zakt langzaam maar iig eraf en niet erbij.

Vandaag 3 cliënten dus drukke dag

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 7:18    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Guusje, fijn wat van je te lezen. Het hoeft ook niet snel, alles wat je kwijt raakt is mooi meegenomen. Werkse voor vandaag.

Hetty, dat is toch sowat een pond. Netjes toch. Je bent goed bezig met bewust worden van hoe en wat te eten.
Ik heb vorige week wel een zak eitjes gehaald, maar uit het zicht gelegd en niet gezegd hier in huis. Komend weekend mag de zaak aangebroken. Ook een stol haal ik niet, je hebt van die mini's dat haal ik een paar van. Ik mag het nu niet, dochter lust het niet dus alleen voor man hoef ik te halen.

Is echt iets van de laatste jaren dat pasen met als kerst wordt gevierd. Paastakken, uitgebreid eten. Nog even een dan worden er kado's bij de takken gelegd Lachen
Ik ga 's avonds wel mee eten maar wel bewust, en 's ochtends een lekker eitje.

Mijn boekje 6-4-2019 herkansing straight away met een startgewicht van 128.5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 8:21    
Vrouw Weeggegevens   hhh

Reageer met quote
Mooi Pien dat je het zo aanpakt. Als ik heel goed in mijn vel zit haal ik wel de "verkeerde" dingen in huis en dan kan ik het laten staan. Dan kan ik ook mijn glaasje wijn een hele tijd laten staan. Maar ik ben het afvallen weer aan het oppakken na een lange stilstand.
Dat gaat nog niet helemaal goed, maar ook niet slecht.
Met Pasen komen mijn kinderen en kleinkinderen eten. Het schijnt prachtig weer te worden en hopelijk kunnen we in de tuin eten.

Ik volg geen dieet. Dat heb ik te lang gedaan en ben alleen maar zwaarder van geworden. Ik probeer nu zo gezond mogelijk te eten en let af en toe op mijn voedselcombinaties.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 10:45    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Ben net terug van de verpleegkundige van de huisarts Rollende ogen
Ik had vorige toch bloed laten prikken,mijn LDL Cholesterol was 2.8 iets te hoog dus afvallen is zo wie zo goed,op de suiker waren ze vergeten te prikken moet nu in juni nog een keer alles laten prikken!!
En mijn bloeddruk was ook aan de hoge kant 150/86 daar moet ik over 4 weken voor terug komen,denk dat dat komt omdat ik een half uur moest wachten zo liep het uit!!
Ik heb haar ook verteld dat ik weer het cambridge dieet doe Rollende ogen nou daar was ze al helemaal niet blij mee,
Zij heeft liever dat ik achterhaal waarom ik snaai,dus praten met iemand,dat wil ik dus echt niet!!
En in deze huisartsen praktijk zijn ze helemaal voor het koolhydraat arm eten!!
Wil me er niet te druk om maken,voor mijn bloeddruk slik ik al medicijnen ,dat is een momentopname,en ga er vanuit dat het de volgende keer allemaal goed is!!

Pien ben je al naar de consulente geweest!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 12:31    
Vrouw Weeggegevens   hhh

Reageer met quote
Hoi Deeltje,
ik las je berichtje. Vervelend dat je zo lang moest wachten en helemaal vervelend dat de verpleegkundige en huisartsenpraktijk een andere kijk hebben op het cambridge dieet. Nog extra vervelend dat je aangeraden wordt om met iemand te praten over je eetgedrag. Iets wat je helemaal niet wilt.
Omdat ik net nieuw ben bij deze groep lees ik af en toe jullie introductie tekstjes om jullie beter te leren kennen. Ik heb een vraag aan je: In jouw tekstje stond dat je gezond en bewust wilde eten en dat je van je eetverslaving af wilt. Die tekst is van lang geleden. Is dat nog steeds zo?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 13:01    
Vrouw Weeggegevens   hhh

Reageer met quote
Hoi allemaal,
zoals ik in mijn vorige mail schreef ben ik nieuw in deze groep en ben ik benieuwd hoe en wat de andere leden allemaal ondernemen om af te vallen. Ik ben niet alleen benieuwd naar Deeltje. Kennen jullie elkaar al langer? Ik vind het fijn dat deze groep niet groot maar wel actief is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 13:30    
Vrouw Weeggegevens   Guusje66
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, 1500 kcal/dag

Reageer met quote
Deeltje, niet vervelend bedoeld maar dat advies heb je toch al eerder gehad?
Zolang je de oorzaak van het snaaien niet aanpakt blijf je vervallen in oude gewoontes ( geldt voor iedereen hoor)

Hettie,we schrijven hier al langer met dit groepje,soms 1 erbij,soms 1 eraf,maar altijd leuk om nieuwe mensen erbij te krijgen!

Ikzelf probeer door de week goed op te letten met eten, ongeveer 1500 kcal per dag,in het weekend neem ik wel iets extra's

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 15:11    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Pien wat fijn dat je in de flow ben beland zet hem op!!

Guusje leuk je weer te lezen Erg blij

Hettie ik volg het klungel dieet ik heb al zoveel diëten geprobeerd maar het beste werkt toch eten op gevoel

Deeltje wat vervelend dat je bloeddruk weer te hoog is. Hoe kan 30 min wachten die bloeddruk laten verhogen ben je dan zo zenuwachtig voor de uitslag?
Ik weet niet goed hoe ik het moet typen en toch doe ik het want ik heb het beste met je voor en vind het zo verschrikkelijk om je te zien vechten.
Maar in je laatste bericht lees ik vooral dat je je kop in het zand steekt jij heb tenminste een huisarts die verder kijkt en die erkend dat eten meer is dan domweg gezond eten. Ga in het op het aanbod om verder onderzoek te doen wees blij dat die kans er is en dat je niet word uitgelachen.
Wat je nu toe werkt toch ook niet? Want hoeveel dagen hou je het vol zonder te snoepen?

Word wakker en ga nadenken je voorland is je leven lang keer op keer maar CB500 grijpen omdat je niet beter weet en je er dan nog wel op af valt. Wil je dat?
Hoe fijn zou het zijn om eindelijk eens vrede te hebben met jezelf en je eetbuien en een stabiel gewicht te ontwikkelen?

Aan jou de keuze?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 15:24    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Klopt Guusje ik heb dat advies eerder gehad,maar zei weet ook drommels goed dat ik dat niet wil,ik wil niet met iemand praten die graaft in mijn verleden,jullie bedoelen het allemaal goed,

hhh het was de bedoeling om gezond af te slanken ik bedoel dan gezond eten en niet meer snoepen,soms lukt dat maar heb snaai buien,ook weet ik dat ik dan afleiding moet zoeken,weet je ik weet het allemaal zo goed,ik eet als ik vrolijk ben,verdrietig,ik vind het gezellig,maar sla dan teveel door,kom dan veel aan,en dan lukt het me niet om met gezond eten af te vallen,het duurt me dan ook te lang,vandaar het cambridge dieet,ik voel me daar goed bij,maar weet natuurlijk ook dat het niet de beste oplossing is!!

Eigenlijk heb ik nu al spijt dat ik vanmiddag mijn verhaal weet heb geschreven,want iedereen bedoelt het goed,heeft haar eigen mening daar over,maar ik ga op mijn eigen gevoel af

hhh ik ben niet zenuwachtig voor de uitslag hoor Lachen maar als ik in een ruimte ben met veel mensen en er word veel gepraat,dan krijg ik een soort van paniek aanval (Hyperventilatie) maar ik weet er mee om te gaan gelukkig,de bloeddruk is bij mij ook een beetje onbewust druk maken!!

O ja de verpleegkundige vroeg ook nog waarom ik wil afvallen,want als ik me verder goed voel waarom dan afvallen,
Volgens haar moet ik mezelf eens gaan accepteren daar heeft ze ook een punt,
Pfff nu wil er niet meer over praten alsjeblieft,ik voel me momenteel goed en verder zie ik het wel!!

Groetjes Adéle,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 18:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 57, 58, 59  Volgende
Pagina 51 van 59