Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Verder met de kilometervreters!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Daar gaan we weer.. dit sprintje start eigenlijk in week 31, want het vorige sprintje loopt t/m week 30. Je kunt al wel nu beginnen, maar het echte tellen begint vanaf week 31.

Onze opperkilometervreter is Mamdarijn, maar omdat zij precies nu op internet afwezig is in verband met haar vakantie, neem ik het voortouw voor deze keer.
Ik neem de tekst hieronder over van het vorige sprintje, en wil iedereen die het leuk vindt om te hardlopen en/of te wandelen uitnodigen om met ons mee kilometers te 'vreten'.

Wandelen en hardlopen, dat is wat we in dit sprintje doen. Elke kilometer telt mee en wordt in een schema gegoten zodat je ook echt inzichtelijk krijgt op welke dagen je wandelt en hoeveel je in totaal hebt afgelegd.

Doe je mee? Iedereen die loopt is welkom!

Deze sprint loopt al jaren, met vaste sprinters, maar ook met nieuwe mensen. Starters en doorlopers, wandelaars, joggers en hardlopers..

Doe je mee?
Denk nou niet meteen aan urenlange wandeltochten met waterflessen, wandelstokken en indrukwekkende afstanden. Dat doen we ook, maar dat hoeft niet..
Wie een uur per dag stevig wandelt is aan het eind van de maand minstens een kilo kwijt. Wandelen levert namelijk een ideale vetverbranding op. Na een half uur wandelen gaat het lijf op zoek naar nieuwe brandstof, en die is te vinden in de vetrolletjes. En het mooie nieuws is dat er al wandelend meer vet wordt verbrand dan bij het hardlopen. Wandel je slank..

In ons sprintje tellen we trouwens niet de kilo's maar vooral de kilometers..

We starten aanstaande zaterdag, je mag nu alvast beginnen met het melden van de kilometertjes die je loopt. Je kan dit berekenen met www.afstandmeten.nl, een sportstracker appje of een stappenteller.

Nogmaals: iedereen is welkom bij de kilometervreters. Doe lekker met ons mee!

Bij 22 deelnemers wordt de sprint gesloten, want dan blijft het voor het schema overzichtelijk.
Als je meedoet, is het ook leuk als je je kort even voorstelt en vermeldt wat jouw doel is in deze sprint. Er zijn er, die trainen voor een bepaalde loop of wandeltocht, of anderen die een aantal kilometers willen halen. En weer anderen die minimaal een half uur per dag willen wandelen of rennen.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 14:28    
Vrouw Weeggegevens   Wicht
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Geke, ik doe weer mee hoor.
Mijn doel is om elke dag een rondje te wandelen van ruim 3 km.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 19:03    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik doe graag met jullie mee!
Ik was al lid van 'de wandelclub' hier maar daar is t wel erg rustig momenteel.
Ik ben geen fanatieke wandelaar meer maar wil wel weer een start maken met minimaal om de dag 35 minuten wandelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 2:24    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Ik ben er uiteraard ook weer bij. Na een succesvolle Nijmeegse 4x40 km staat 8 september de 80 km van de Langstraat (wandelen) op het programma, 15 november De Zevenheuvelenloop (rennen).

Dit jaar heb ik al 1.278 km's wandelend, 169 km rennend en 411 km's fietsend afgelegd. Ervan uitgaande dat ik gemiddeld 6 km moest wandelen of 5 km rennen en 35 km moest fietsen om 500 kcal te verbranden, zijn dik 15 kilo verdwenen door wandelen, bijna 2,5 kilo door rennen en een halve kilo door fietsen. Mijn 1000 kcal dieet heeft dus maar 5 kilo 'opgeleverd'. Ik zit anders in elkaar dan de gemiddelde mens, maar zonder deze beweging had ik het niet gered om zoveel af te vallen. Ik ben bovendien ook fit en lekker bruin, dus ik ga lekker door met kilometervreten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 7:14    

Reageer met quote
Wicht en Leonie, fijn dat jullie weer meedoen.
En welkom ook Yeps, minimaal om de dag 35 minuten wandelen is een mooi doel. Hopelijk kunnen wij je hier goed motiveren om dat te bereiken.
Mijn ervaring is dat de verhalen hier echt helpen en ook gewoon heel leuk zijn om te lezen. Of je nu 4 of 40 km loopt, alles is goed en elk kilometertje telt mee. We trekken zo samen op. Ik heb daar ooit eens een gedichtje over gemaakt, als ik straks achter de computer zit zal ik het weer eens opzoeken.

Veel succes allemaal!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 8:09    

Reageer met quote
Aha, Kaktus en Kaatje zie ik ook al bij de deelnemers staan.

Leuk dat jullie er weer zijn!

Hier nog het gedichtje, wat ik vorig jaar maakte toen we een kilometervreter-ontmoeting hadden (met uiteraard een wandeling).

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 8:51    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Geke schreef:

Hier nog het gedichtje, wat ik vorig jaar maakte toen we een kilometervreter-ontmoeting hadden (met uiteraard een wandeling).

Prachtig gedicht en zo waar, ik vind het fijn in deze groep. We zijn elkaars supporters.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Dank je wel, Geke!

Mooi gedicht ook, wat leuk om te lezen dat jullie een ontmoeting hebben georganiseerd!
Komt daar een vervolg op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 18:51    
Vrouw Weeggegevens   Corienn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Uiteraard doe ik ook weer mee. Moet me nog even beraden over mijn doel dit sprintje. Fijn dat jij even de honneurs waarneemt Geke! Hoop dat Mamdarijn lekker aan het genieten is!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 19:58    

Reageer met quote
Fijn Corienn, dat jij er ook weer bij bent. Je hebt nog wel even de tijd om een goed en haalbaar doel voor jezelf te stellen.

Yeps, dat hangt er maar helemaal van af wie er een initiatief neemt tot een ontmoeting. Vorig jaar waren we te gast bij Jan, en eind 2015 waren we te gast bij Mamdarijn. Een groot nadeel is dat we allemaal best ver uit elkaar wonen, Zeeland, Brabant, Groningen, Friesland en dan nog van alles daar tussenin. En dan moet er nog een datum gevonden worden waarop de meesten kunnen.
Het was beide keren erg leuk en gezellig (en eerst ook even spannend, want ja daar treed je dan toch maar even uit je anonimiteit, hè), maar er is gewoon nog geen vervolg gekomen.
Zelf ben ik momenteel met heel veel andere dingen bezig en voel ik nog geen ruimte om aan een ontmoeting deel te nemen, laat staan om hem te organiseren.
Maar wie weet, komt dat wel weer eens.

ja leuk, Leonie, om elkaars supporter te zijn, hè. Ik heb het nu wat minder (want ik loop toch elke dag wel inmiddels), maar toen ik pas bij de kilometervreters was voelde ik echt die aanmoediging en ondersteuning. En ik wilde natuurlijk ook kilometers in de pot kunnen stoppen. Het was toen echt een openbaring voor me, dat je opgeteld veel meer kilometers dan verwacht maakt. Elke dag dat rondje van 3 km zorgt voor 21 km in een week, bijvoorbeeld.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 21:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 1 van 13