Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Verder met de kilometervreters!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 34, 35, 36  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mijn ervaring met GPS is dat het ook vaak wat afwijkt zoals Leonie zegt.
Helemaal in een gebied met hoge gebouwen, bomen of bij een route met veel bochten.
Na mijn laatste officiële 5 km gaf mijn horloge zelfs maar 4,8 km aan. Ook bij veel anderen was dat zo, maar nameten op afstandmeten.nl gaf inderdaad gewoon 5 km aan. Dit was inderdaad een route door het centrum (veel hoge gebouwen) het park (veel bomen) en veel bochten en scherpe afslagen.

Ik kwam dit stukje tegen over hoe gps werkt en waarom het soms afwijkt (voor de liefhebbers)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 10:10    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Leuk stuk Kaktus! Dat van de bomen/bos herken ik.. Bij internetverbinding met gps (op de telefoon), viel soms zelfs de verbinding weg. Ik dacht dat er dan geen bereik was, maar dat zijn dus de bladerdaken..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Reageer met quote
Zondag een wandeling van 5.5 km
Maandag 5.21 km.

De vergelijking met fitbit en gps komt bij mij wel overeen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 16:03    
Vrouw Weeggegevens   Wicht
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Net weer terug van m´n rondje van 3,2 km.
Het was zelfs een zweterig rondje...
Op zien Grunnings : ik heb ´t swait blaank veur kop...Lachen
Of zoiets...Lachen

Kortom: het was weer een zwoele avond, waarschijnlijk de laatste van dit jaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 21:33    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Dank voor de reacties dames, en voor het artikel!
Ik heb besloten mijn gps metingen maar te geloven. Ervan uItgaande dat ie de ene keer net wat meer en de andere keer net wat minder meet zal het gemiddeld wel overeen komen. En zijn als ik alles mag geloven de verschillen ook niet zo groot.

Vandaag weer 3 km gelopen.
Het was nog erg warm maar nu is het eindelijk aan het afkoelen en regenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 0:20    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Goeie beslissing Yeps! Scheelt een hoop gedoe, en het gaat er vooral om dat je lekker een half uurtje of langer loopt..

Hier nog steeds wegens de hitte geen stap teveel gezet..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 0:25    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Gisteren best veel stappen gezet in en rond huis (3 x een was gedraaid, en opgehangen buiten in de tuin, beddengoed verschoond, opgevouwen was weer in de kasten gelegd), nou vooruit omdat het zo warm was, tel ik ze deels mee hier. Naast ons rondje van 3,2 km noteer ik dan voor dinsdag 5 km. M'n activity tracker gaf 6,4 km aan. Ik verdenk het ding van kuren, want hij staat nu op 59 stappen en ik ben toch echt al een keer of wat bij de trap op en neer geweest. Hm, even afwachten.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 7:11    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Yeps schreef:
Dank voor de reacties dames, en voor het artikel!
Ik heb besloten mijn gps metingen maar te geloven. Ervan uItgaande dat ie de ene keer net wat meer en de andere keer net wat minder meet zal het gemiddeld wel overeen komen. En zijn als ik alles mag geloven de verschillen ook niet zo groot.

Vandaag weer 3 km gelopen.
Het was nog erg warm maar nu is het eindelijk aan het afkoelen en regenen.

Op 53,3 km was het verschil tussen Fitbit en de Garmin gps bij mij 1,2 km. Garmin was positiever, dus die vond dat we al op 54,5 km zaten. Dus het is op korte afstanden meestal verwaarloosbaar. De uitgezette route was 49 km, maar je loopt geen rechte lijnen, we liepen een paar keer een beetje verkeerd, op zo'n afstand was de afwijking deze keer 4,3 km. Bij 40 had ik meestal 1 à 2 km afwijking. 4,3 is extreem, ik heb de route ook wat minder net door de bochten getekend denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 7:31    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Reageer met quote
Weinig verschil L op zo,n grote afstand, als het maar een beetje bij elkaar ligt , mijn wandelingen zijn heel fijn smorgen en doe het ontspannen soms sta ik even stil om iets te bekijken of te luisteren dan over mul zand lopen gaat trager verharde weg gaat weer sneller berg op berg af ( dit geeft trouwens de trappen aantal aan op mijn fitbit) het aantal calloriien is dan een groot verschil Lachen hoe je loopt en de afstand is ongeveer gelijk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 10:57    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Fijn dat metingen behoorlijk nauwkeurig zijn voor zo'n afstand.

Logisch dat je bij de ene wandeling meer verbrand dan bij de andere.

Vandaag nog niets gelopen maar wel spontaan 15 km gefietst. Eindelijk wat afgekoeld. Heerlijk fietsweer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 17:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 34, 35, 36  Volgende
Pagina 8 van 36