Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Verder met de kilometervreters!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 34, 35, 36  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wicht
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leonie, jij zoekt letterlijk je/de grens op! Lachen Leuk en knap hoor. Dat heb je toch weer ff mooi geflikt! cheerleader
Mamdarijn, welkom thuis!
En ik heb vanavond HET rondje van 3,2 km. weer gewandeld.

Een gezellig weekend allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 21:08    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote

Ik heb nog geen tijd gehad om mijn kilometerstanden uit te lezen.. maar dit is alvast een foto van één van de leukste wandelingen tijdens de vakantie.. Langs 7 watervallen.. we liepen de berg af, langs een stroompje dat duidelijk normaal gesproken veel breder kan zijn.. het was er heerlijk ‘koel’, mijn man en dochter durfden echte klauterpartijen aan en liepen ook door het water (over stenen). Eenmaal halverwege zijn we weer terug naar boven geklommen, waar onze camper stond.

Op dit moment zit ik lekker buiten.. eindelijk wat koeler..
Helaas wordt ik nu leeggezogen door gemene muggen, ik heb zelfs een muggebult op mijn vinger.. Toch laat ik me niet naar binnen jagen.. het is veels te fijn nu..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 21:39    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
lisa30 schreef:
Hier maar een kleine wandeling.
1,8 km richting apotheek.
Onze 4 jarige heeft nogal fel de windpokken (super veel blaasjes/koorts).
Hopelijk vlug beter, want zo geraak ik moeilijk buiten...

Oh wat zielig voor haar met die hitte! Wat bij ons goed hielp was een washandje vullen met havermoutvlokken, en dichtmaken met een elastiek, en dat in bad doen. We wasten ze er ook mee.
Onze dochter was nog geen jaar toen ze de waterpokken kreeg (zo heten ze in Nederland..) en ze had zelfs blaasjes op haar wimpertjes. Nu is ze 16 en nog overal zitten lidtekens..
Sterkte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 21:47    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Kaktus schreef:

Leonie, mooi om je verhalen te lezen. Had je nog een gezellige buddy kunnen vinden om mee te wandelen? (Klinkt bijna meer als bergbeklimmen als wandelen...)

We waren met een groepje, 2 'meisjes' en 2 'jongens' van rond de 50. Reuze gezellig, veel gelachen, vooral om Hans, een goede vriend van me, die in het dagelijks leven pastoor is, veel humor heeft en OLH en OLV deze wandelingen extra veel nodig had, omdat hij de enige van ons groepje was die nog nooit echt in de bergen had gewandeld.

Een goede basisconditie en vrij zijn van hoogtevrees bleken niet voldoende, tredzekerheid en 'gewoon' vlot kunnen klimmen en dalen was minstens even belangrijk. Nicole en Ron, die er last van hadden dat het tempo zo laag lag van Hans, 'stuurde' ik vaak alvast vooruit naar de volgende pauzeplek of hut, zodat iedereen happy bleef.

Ik was Hans tot steun, bleef bij hem, hielp hem waar ik kon en dacht aan 2013 toen ik moederziel alleen door de sneeuw ploeterde op zwarte loodzware routes omdat mijn drie metgezellen mijn tempo toen veel te laag vonden en al 4 uur eerder aan het bier wilden zitten en het sociaal beginsel dat je nooit iemand achterlaat in de bergen aan hun laars lapten. Hans was me er dankbaar om dat ik zijn welzijn verkoos boven mijn eigen tempo wandelen en klimmen en dus snel in een hut zijn. Uiteraard, ook omdat ik weet hoe het voelt en dat gevoel wat ik in 2013 had, daar op de Berliner Höheweg, van diepe verlatenheid, van ernstig tekort schieten, moeite hebben met iets dat je zo graag doet, wetende dat zich weer een slechte periode aandiende, gunde ik niemand. Daarom ook ging ik terug, pakte ik de route op waar ik 'm verlaten had, revancheren en verwerken.

Ik ben fitter dan ooit tevoren, mijn tempo ligt hoog, mijn spieren kunnen dat en ik doe niet onder voor de gemiddelde bergsteiger. De routes die we deden waren inderdaad een combinatie van wandelen en klettersteigen. Heerlijk uitdagend.

We hebben het vaak over onze lijfspreuk gehad, Hans en ik: 'Numera benedictiones tuas', wat betekent: 'Tel je zegeningen elke dag', wees dankbaar voor alle goede dingen in je leven. We zijn intens dankbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 6:51    

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 7:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mooi verhaal over jouw herinnering aan de strijd en daaruitvloeiende steun aan Hans. Om die reden coach ik graag het wandel fit wandelgroepje of de diabeteschallenge. Hun strijd aan het begin van het opbouwen van conditie en verliezen van overgewicht motiveert me en geeft me energie.

Ik wandel soms graag op mijn eigen tempo met mijn eigen doelen, maar geniet er net zo van om met andermans doelen mee te gaan..

Dank je voor het complimentje! Ik plaatste de foto meer om de prachtige omgeving en de vakantieherinnering, en was nogal kritisch over mezelf.. Moet daar altijd overheen stappen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 7:52    

Reageer met quote
Hier een foto van mij bij het Gipfelkreuz op de Schönbichler Horn

Ik zie er ook vanalles aan maar ik zie ook een blij trots meisje. Dat telt. De rest trekt wel bij.

Ik vind het ook fijn om mensen te helpen hun problemen van welke aard dan ook te overwinnen. Mijn sportmaatje Jo had vorig jaar nog het plan om uit het leven te stappen.....ik heb hem uit zijn isolement getrokken, doen inzien dat het leven wel leuk is en dat hij zoveel heeft om voor te leven. Nu wandelen, rennen en fietsen we vaak samen en is hij 12 kilo afgevallen, weer flink gespierd en trainen we samen voor allerlei doelen. Dat maakt mij ook gelukkig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 8:26    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Mooie verhalen en mooie foto's!

Ieder heeft z'n eigen berg te beklimmen. Al is het soms een hobbeltje wat je moet nemen... Mamdarijn, je ziet er heel goed uit!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Milly en Jan zie ik ook weer staan in de rij. Fijn dat jullie weer meedoen!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 10:43    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Leuk al die verhalen om te lezen zelf beleef ik op dit moment niet veel mijn vaste rondjes op de dag om 6:00 over de heide vandaag een iets langer rondje van 6.2 km tussen de middag 1.8 km en vanavond waarschijnlijk hetzelfde rondje van 1.8 km

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 11:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 34, 35, 36  Volgende
Pagina 6 van 36