Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Verbetering van trombocytose

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Rie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Zoals sommigen van jullie weten heb ik trombocytose. Daarvoor ben ik in behandeling in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.
Trombocytose is een broertje of zusje van leukemie, maar wel een iets liever broertje of zusje. Het is veel minder ernstig.
Dit heb ik al sinds 1991, daar worstel ik dus al aardig wat jaartjes mee.
Heb van allerlei medicijnkuren gehad om dit onder controle te krijgen.
Mezelf injecties gegeven met interferon, daar was ik vreselijk ziek van. Mijn tromboos zakten wel, maar het leven gaf daardoor wel kwantiteit maar absoluut geen kwaliteit.
Daarna heb ik chemokuurtjes gehad. 1 keer per jaar een kuur en dan bleven de tromboos een jaar op peil. Dus elk jaar een kuurtje
De laatste drie jaar heb ik geen chemo meer gehad. De tromboos bleven zo rond de 750 af en toe iets hoger of iets lager en was ik lekker uit de gevaren zone
Ik atkins nu bijna een jaar en mijn tromboos zakken steeds verder naar beneden.
De laatste keer dat ik voor onderzoek ben geweest was de waarde 495 en dat is een normale waarde. De normale waarde is tussen de 300 en 500.
Mijn behandelend arts is hier blij mee. Hij weet dat ik atkins en hij vroeg zich af of dit door het atkins dieet kon komen. Hij staat er erg positief tegenover. We hebben nog een heel gesprek hierover gehad en heb hem gelijk over de positieve verhalen op het forum verteld. Hij vond het interressant om te horen.

groetjes rie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 22:41    
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hoi rie
Erg blij wat fijn voor je, dat het na jaren tobben nu beter gaat. Leuk dat de arts er ook open voor staat. Je maakt goede reclame voor het Atkins-dieet. Keep on going.
groetjes sylvia Zwaaien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 23:13    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cambridge Dieet

Reageer met quote
Weer een positief verhaal over wat Atkins met je lichaam kan doen. Voor jou is het natuurlijk geweldig nieuws dat je niet alleen gewicht verliest, maar ook dat je trombocyten een normale waarde hebben gekregen. Een reden te meer om deze levenswijze vol te houden lijkt me.

IK ben echt heel blij voor je dat je ook op een andere manier baat hebt bij deze levenswijze. Ik hoop dat je je zelf nu ook beter voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 6:52    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi Ria, wat geweldig joh en wat goed dat je je er veel beter door voelt en ik keek ook even naar je gewicht, wat ben jij al een hoop kwijt, je mag echt beretrots zijn op jezelf, ik ben het in iedergeval Kampioen cheerleader Kampioen cheerleader

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 7:32    
Vrouw   Nyn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi ria,

Wat een goede berichten voor je zeg, dat moet heerlijk zijn om te horen. En dan inderdaad al behoorlijk wat kg kwijt. TOP Uitroep Uitroep Uitroep

Ben benieuwd hoe het verder met je gaat en of dit zo blijft. Ik blijf me namelijk verbazen over de positieve verhalen. Een hoop mensen met verschillende soms zeer onbekende ziekte hebben zo veel baat bij Atkins dat ik het vreemd vind dat er toch nog zo negatief tegen aan gekeken word.

Hopelijk blijft dit jou persoonlijke succes story en blijf je lekker gezond.

Groetjes Nyn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 8:59    
Vrouw   Hendrika
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Hallo Rie,

Wat een goed bericht over het Atkins effect op je gezondheid!!!
Ik heb soortgelijke ervaringen maar dan met de veel betere werking van mijn imuunsysteem. Mijn Cyclische Neutropenie, wat inhoud dat mijn beenmerg om de drie weken ongeveer, geen goede witte bloedlichaampjes aanmaakt, plaagt me al vanaf mijn geboorte en veroorzaakte heel veel last vooral slijmvliesontstekingen en gewrichtsontstekingen. Sinds ongeveer 5jaar moet ik daarvoor om de dag neupogen injecteren en ging het eerst een stuk beter. Ik kreeg tenminste haast geen darmontstekingen meer. Toch leek het er op alsof mijn lichaam zich begon te verzetten want vooral de slijmvlies onstekingen in mijn mond kwamen weer vaker en waren veel pijnlijker als vroeger en duurden ook langer voor ze weer genazen.
Sind ik nu volgens Atkins eet gaat het heel erg goed met mij. De ontstekingen blijven weg en ik ben niet meer moe, iets wat ik altijd was.
Ik ben nog niet weer naar het AZG geweest en ben benieuwd wat mijn bloedwaarden zijn. Over een paar weken heb ik een afspraak dus ik ben benieuwd.
Hartelijke groeten Hendrika

(tagore)

Laatst aangepast door Hendrika op do 01 apr 2004 16:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: ketogeen (low-carb)

Reageer met quote
Lieve Rie

Een toppie bericht joh!!

Geweldig voor je, moet je ondanks de waarde die je nu hebt nog een kuur. Of is het afwachten hoe zich dit voort zet? Ik hoop met je mee dat je lijf het goed blijft doen.

Dikke kus....Schapie :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 12:13    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: ketogeen (low-carb)

Reageer met quote
Lieve Hendrika

Ook zo'n story om nooit te vergeten. Fijn dat het zo goed met je gaat. Ik hoop voor je dat het in de bloedwaarden ook flink te zien is.

Een dikke kus....Schapie Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Marij

Reageer met quote
Hoi Rie en Hendrika,

Wat een goeie berichten.
Wat is dat atkinsdieet toch bijzonder h?¨, je begint er mee om af te vallen en dan blijkt het zo veel meer te doen voor je gezondheid.
Laten jullie ons weten hoe het verder gaat?

Groetjes Marij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 18:02    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4

Reageer met quote
Rie en Hendrika
Geweldig hoor!!!! Fijn dat atkins een gunstige invloed heeft op jullie aandoeningen. En dat na zoveel jaar sukkelen he.
Geniet er maar van!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 22:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1