Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vera's eetdagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 195, 196, 197  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Je zakt weer prachtig Vera, petje af hoor! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
ja, de eerste week Cohennen ging goed maar hierna ging er geen gewicht meer af, hoe ik ook mijn best deed. Ik heb alles maar even laten rusten tot na de feestdagen. Ik denk dat ik het strenge crashen zoals bij Cohen maar laat schieten voorlopig. Het lijkt er op dat mijn lichaam in de spaarstand gaat bij zo weinig calorieën (rond de 1000)en weinig vet en koolhydraten.
Ik heb het boek gekocht en gelezen 'de hamster in je brein, methode voor duurzaam gewichtsverlies. Dit is geen dieet op zich maar de schrijvers, beide arts in het OLVG in Amsterdam, benoemen waarom het zo moeilijk is om weer opnieuw met succes af te vallen.
Op het moment dat we besluiten gewicht te willen verliezen en daarnaar gaan handelen, komen verschillende hersengebieden met elkaar in conflict wanneer je te veel en te snel afvalt (of ooit bent afgevallen.

Om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat waneer je langzaam afvalt, (kilo per maand) er minder snel conflict ontstaat, je de 'hamster' rustig houdt waardoor je lichaam minder snel of helemaal niet in spaarstand gaat.
Ik gooi het over een andere boeg, om te kijken of dat wél werkt.

Ik heb hiervoor een dieetmethode uitgezocht waarbij ik rond de 1600-1700 cal mag met de nadruk dan wél op bewegen.
(Ik ben mee gaan doen met 'Nederland beweegt' op npo 1, een half uur per dag.
Ik ben ben maandag begonnen, vandaag is de 6e dag.

Deze methode wordt dan weer geen dieet genoemd maar een Lifestyle en heet:
Killerbody Lifestyle van Faya Lourens, ze heeft een nieuw boek geschreven is vorige week pas uitgekomen.
Het lijkt me wel bij mij passen nu, ik heb in ieder geval nog geen honger gehad.
Het is koolhydraten arm en eiwitrijk en bestaat uit 12 weken dieetplannen van vlees/vis of vegetarisch &veganistisch.
Met 12 weken trainingschema 's er bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 jan 2021 15:50    

Reageer met quote
Ik kan ook niet meer superstreng khd arm. Kan het gewoon niet meer opbrengen en is ook lastig met veggie eten trouwens. Ben benieuwd hoe het je nu vergaat! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 20:41    
Vrouw Weeggegevens   Minnie57

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Dag Vera!
Ik volg je helemaal! Zeker in deze Corona tijden is het erg moeilijk om steeds weer opnieuw de riem aan te spannen..
Ik denk dat ons probleem ook is dat we snel resultaat willen en tja afvallen is beter traag dan snel..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2021 13:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel Minnie en Flying Missy voor jullie reactie. Ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan. Dan maar rustig en langzaam afvallen, het daar voel ik me beter bij dan aankomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2021 23:51    

Reageer met quote
Zet hem op, het is altijd lastig om weer heel consequent te zijn vind ik zelf. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2021 1:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Zet hem op, het is altijd lastig om weer heel consequent te zijn vind ik zelf. Lach

ja, het is zeker lastig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021 23:08    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ja dat hamstergedrag herken ik wel
ik val ook niet meer af op 1000 kcal...800 a 900 nog wel maar dat ie echt streng cohen...en dan nog val ik maar onsjes af na de 1e week...hamster dus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 11:51    

Reageer met quote
Ik ben weer Kcal gaan tellen bij de Eetmeter. Ik moest toch wat, want ook bij mij gaat het heel moeizaam allemaal. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2021 21:33    
Vrouw Weeggegevens   lovelydove
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: GBP

Reageer met quote
dankjewel voor de tip van de eetmeter, super goede hulp om het overzicht te behouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021 15:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 195, 196, 197  Volgende
Pagina 196 van 197