Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vegetarisch het fonkelnieuw jaar in!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aardblij
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder KH, meer puur

Reageer met quote
Inderdaad de keuze wordt echt steeds ruimer en smakelijker. Ik heb alleen nog geen goede vervanger voor rookvlees kunnen vinden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 feb 2021 15:45    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Een gebraden 'kip'filet mis ik inderdaad wel eens! Bij de AH begrijp ik Missy?!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021 19:02    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
ja bij AH inderdaad Duffy. Als je daar toch bent zou je de vegan grillworst (bij de vleeswaren, is aan een stukje) ook eens moeten proberen, heel hartig en pittig gekruid, ik vind dat erg lekker op brood.

Rookvlees zou ik niet weten. Je zou met rookaroma kunnen proberen om veggie vleeswaren te bewerken misschien als je dat rooksmaakje erg mist........

Op brood eet ik nog regelmatig kaas. Ik weet het, zou ik ook niet moeten doen, maar ik kan er niet van buiten. Schaam Schaam Ik neem wel biologische, vegetarisch gestremde, kaas. Dat dan weer wel. Lach Maar melk en yoghurt heb ik wel vervangen door de plantaardige varianten met kokos. Want soja yoghurt of melk vind ik uitermate vies. Verward En eens in de week eet ik nog eitjes; op zondag, bij het ontbijt. Dus echt vegan wordt ik nooit vrees ik. Lachen

Gisteren was het rode kool met appeltjes stamppot, met veggie balletjes erbij. Ik heb het meegenomen naar mijn werk als lunch. Heerlijk! smullen

Ik tel nog braaf de kcal elke dag. Maar was toch weer boven de 66 helaas. Weet wel dat het van de noodle soep is van zaterdag. Dat was zout natuurlijk en khd! Dus dat gaat er wel weer af. Ik heb nog een paar dagen tot midden van de week. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2021 2:43    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Op brood vind ik de Bedda kaas een goed alternatief, het haalt het niet bij de van koeienmelk geproduceerde oude kaas maar dat is gewoon een keuze die ik gemaakt heb.
Zo was ik ook gek op een eitje maar snel genezen toen ik een documentaire zag over de hele industrie achter dat eitje, dieren op elkaar, de haantjes die vergast werden en het einde vd legkip.
Denk altijd, het is maar heel even een smaak, zijn mensen die hun hele leven alleen rijst of aardappels eten.
En ik bedoel niet dat anderen dat ook zo moeten voelen maar probeer uit te leggen dat als dat beeld van die dieren eenmaal in je hoofd zit, het niet moeilijk is om het niet te eten, het echt een nare bijsmaak gekregen.
Een tijd geleden las ik in een boek van een Vegan, ik zie, ik zie, wat jij niet ziet! Ik zie inderdaad ook al die ellende achter het product en wil daar dan niet aan meedoen en waarom ook? Pffff eet toch al veel te veel Lachen ook Vegan wel meer dan 30 soorten broodbeleg!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2021 7:42    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Elisabeth, ik doe het zo goed mogelijk, bijv. die biologische, vegetarisch gestremde kaas en Rondeel eieren, maar helemaal vegan ga ik niet worden. Ik ben een kind van het platteland ook al woon ik al heel lang in de stad. En onze eigen kippen moesten op enig moment ook in de pan. Daar kan ik dus nog wel mee leven. Maar kooikippen of eieren, Nee die eet ik dus niet. Lach En voor melk en kaas worden ook kalveren van de moeder gescheiden. Ik weet het verstandelijk wel hoor. Lach Daarom beperk ik me tot de onmisbare kaas en eet ik vegan yoghurt en drink ik kokosmelk. Zo schipper ik maar door. Lachen Van een alles eter tot hier in een paar jaar vind ik al heel wat en meer dan de meesten kunnen opbrengen. Dus ik vergeef het mezelf maar. Lach

Vandaag had ik 'kip' nuggets met wat frites en pindasaus, met doperwtjes/worteltjes gegeten. Geheel vegan dus. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 1:30    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Hier ook zo een schippergeval... Veel vegan, maar niet alles.

Gisteren pasta gemaakt met verse tomatensaus met ui en veel look smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 6:44    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Hallo allemaal.
Ik kom even hier "inbreken". Leuk, om te zien dat anderen net zo over vegetarisme denken.

Ik kwam hier om te zeggen dat ik het boek"De vega optie" van Joke Boon wel een leuk kookboek vind.

Vooral omdat er ook best veel recepten in staan die je kan invriezen. Met keurig het icoontje erbij dat het in te vriezen valt.

Ik heb het zelf maar toen ik het hier op het forum schreef, zei Josephine dat ze ging kijken in de bibliotheek en daar vond ze het ook.
Oké, veel succes allemaal!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 11:36    

Reageer met quote
Ik ken het boek (nog) niet, maar ga het zeker eens opzoeken. Dank je wel voor de tip!

Eigenlijk steek ik +/- alles wel in de diepvriezer... Blijkbaar niet echt de bedoeling?! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 7:12    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
whis schreef:
Ik ken het boek (nog) niet, maar ga het zeker eens opzoeken. Dank je wel voor de tip!

Eigenlijk steek ik +/- alles wel in de diepvriezer... Blijkbaar niet echt de bedoeling?! Lachen

Daarmee heb je mij wat geleerd. Ik zou meer lef moeten hebben of voor de allereerste keer een heel klein beetje moeten achterhouden en kijken wat het in de vriezer doet.

Ik hou niet van koken en kook ook nooit. Zou je niet denken als je mijn hoeveelheid kookboeken ziet. Lachen
Maar als ik wel wat heb gemaakt dan eet ik nog liever 2 dagen hetzelfde dan dat ik het misschien verpest heb door in te vriezen.

En omdat ze bij sommige recepten in kookboeken en tijdschriften wél en bij andere recepten géén icoontje zetten, krijg ik nog minder lef.

Ik ben duidelijk een echte bakster en geen kookster. Als je kookt kan je er soms rustig 2 tomaten extra in doen.
Doe je 2 eieren extra in je beslag dan is de kans dat het allemaal mislukt erg groot.

Soms heb je even een zetje nodig als je iets niet durft en dat heb je mij gegeven. BEDANKT!!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 10:16    

Reageer met quote
Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 12:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 10 van 16