Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vanaf-50-jaar-samen-naar-een-gezonder gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oeps,
Toch aangekomen.
Dus nu heel hard m'n best gaan doen om het er af te krijgen.
Morgen weer naar de fysio hoop dat hij groen licht geeft.
De benauwdheid is zo goed als afgenomen, hoest af en toe nog wel.
Sporten maar weer rustig aan opbouwen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 8:12    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Shekena wat er snel aankomt, gaat er ook snel van af. Fijn dat het wat beter met je gaat. Ik heb andere medicatie gekregen voor mijn bloeddruk terwijl ik al zeker 20 jaar of langer het middel gebruikte en een prima bloeddruk heb. Ik merk dat ik nu minder plas voller gezicht en buik heb zeker dik 2 kg verschil. Ik ga vandaag overleggen net de huisarts. Ik wordt zo boos van het beleid die er nu is over medicatie. Verschrikkelijk dit moet veranderen.
Fijne dag

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 11:16    

Reageer met quote
Ik heb een nieuw sprintje aangemaakt zodat we lekker verder kunnen gaan als dit sprintje klaar is.
Lieve groet, groet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 11:25    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo weegdinnen,
Fijn dat er een nieuw sprintje is. Dank je wel Maribel.
Waarom krijg je nieuwe medicijnen als je geen problemen hebt. Zelf vind ik het heel vervelend dat ik iedere keer iets van een andere fabrikant heb, met andere hulpstoffen etc. Maar daartegen is niets te doen. Die medicijnen komen vaak uit lage lonen landen.
Shakena, wat fijn dat het iets beter gaat. Ik was dinsdag bij de fysio. Ik ben heel blij dat het steeds beter gaat met mijn schouders.

Groetjes,
Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 17:55    

Reageer met quote
Hoi Rosemary, goed te horen dat je schouder iets beter gaat.

Ik had ook 2 bloeddruk tbl een daarvan was ook een plas tbl maar die hebben ze er nu afgehaald vanwege m'n blackout in jan.
Ik heb zelf een bloeddruk meter gekocht. Zodat ik het in de gaten kan houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 18:14    

Reageer met quote
Weer naar de fysio geweest, mag lopen maar nog geen springen of knie oefeningen doen of op m'n knieeen gaan zitten.
Gevraagd of dit nog goed komt, hij weet het niet. Ws moet ik er mee leren leven.
Mag wel rustig aan buikspier oefeningen doen, en met dat ronde ding dat ik heb m'n benen trainen.
Pff baal er wel een beetje van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 10:50    

Reageer met quote
Even een update medicatie,

Rosemary, hier in Nederland, wordt op dit moment er veel gewisseld met medicatie om de kosten te drukken. Het is erg frustrerend omdat veel mensen. Er zelf weinig aan kunnen doen. Door erfelijkheid en chronische ziektes. En niet tegen andere middelen kunnen vanwege anderen hulpstoffen.
Bij ons in de familie is cholesterol, bloeddruk, artrose moeder.

Ik ben ben 63 jaar. En slik vele jaren weinig sterkte cholesterol medicatie, bloeddruk medicatie om de vaten te beschermen, en cholesterol medicatie.
Mijn bloeddruk was en is prima hierdoor. Ik heb vaker geprobeerd om er van af te komen van die bloeddruk medicatie en ook van de cholesterol medicatie maar dan gingen de waarden omhoog ondanks gezonde voeding.
Artsen adviseerden me om toch die lichte medicatie te blijven nemen en dat deed ik ook dan maar. Ik ben erg tegen medicatie nemen maar ik heb niks te willen.

Wat slik ik en wat hebben ze veranderd?

1) bloeddruk medicatie, ik slikte voorheen triamtereen epitizede 1 capsule 50mg. Nu heb ik triamtereen Teva 50mg(zoals je ziet zonder de epitizede) toen ik dit middel een paar dagen slikte begon ik bij te komen na een paar dagen 2,5 of ik schrok me een hoedje. Dus ik gebeld met de huisarts die me een ander middel voorschreef om erbij te nemen ik vroeg aan hem of dit misschien over ging omdat mijn lichaam hieraan moest wennen. Hij ging ervan uit dat ik dit erbij moest nemen omdat mijn lichaam al zolang epitizede bij de capsule gewend was. Dus ik ging die pil erbij nemen het heet hydrochl thiaz mul 12,5 mg 1x per dag erbij na een of twee dagen was ik weer op mijn gewicht ik blij natuurlijk. Maar nu komt het na 3a 4 dagen werd ik ontzettend ziek in de avond hebt begon met hevige pijn aan beiden kanten van mijn buik en ik werd erg misselijk begon te zweten mijn voorhoofd koud en heel heel slap op mijn benen kon niet liggen en moest overgeven, poepen en het na het overgevoeligheiden bleef de pijn aanhouden mijn man heeft toen gebeld met Nightcare.
Ik moest maar een kruik op de buik houden het zou een virus zijn.
Ik had geen bijsluiter erbij gekregen had voor 2 WK medicatie mee gekregen om te proberen en moest erna bloedprikken.
De dag erna ben ik de bijsluiter gaan zoeken op apotheek.nl.
En toen las ik de bijwerkingen die precies allemaal ik zelf had gehad.
Dus ik ben er meteen mee gestopt en zal maandag overleggen met de praktijk de huisarts is een week met vakantie.

2)! cholesterol medicatie, ik slik director 10mg en ezetimb 10mg erbij sinds dat met het ooginfarct. Na veel gewenning van bijwerkingen ging het dan en mijn cholesterol waarden waren goed onder de 1,5.
Ik wilde herhaal medicatie bestellen krijg ik te horen dat in plaats van de crestor weer een ander middel die ik moet gaan ophalen heb nog een strip van crestor. Geen idee hoe dit zal gaan weer ander merk met andere hulp stoffen.

3) makrogol is ook een ander die slik ik om goede stoelgang te hebben. Ook weer een ander merk omdat die goedkoper is. En werkt minder.

4)schildklier medicatie slik euthorox vroeger tyrax. Is goed ingesteld zeggen ze.

Dus ik slik, bloeddruk medicatie, cholesterol, schildklier medicatie, bloedverdunners crepid.,

Zo frustrerend, en machteloos.

Ik noteer het zelfde gewicht daar ik even moet kijken wat mijn lichaam doet zonder de epitzide.

Sorry voor de late reactie. Lieve groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 11:47    

Reageer met quote
shakena schreef:
Weer naar de fysio geweest, mag lopen maar nog geen springen of knie oefeningen doen of op m'n knieeen gaan zitten.
Gevraagd of dit nog goed komt, hij weet het niet. Ws moet ik er mee leren leven.
Mag wel rustig aan buikspier oefeningen doen, en met dat ronde ding dat ik heb m'n benen trainen.
Pff baal er wel een beetje van.

Rosemary, lopen is ook gezond, geen overbelasting met je knieën, zeer is het frustrerend vertel mij wat ik deed graag rennen, en op de sportschool de legpress benen helaas mag ik dit ook niet meer. En fietsen op een ecofiets omdat ik niet op een gewone fiets mag vanwege de belasting vanwege mijn polyartrose.

Ik wandel, fiets op eco fiets en gebruik het zwaarst om te fietsen alleen als ik merk dat het teveel is schakel ik meer ondersteuning even die berg of zo. En sportschool alles behalve de legpress staat nu ook stil vanwege covid.
We moeten laveren en zoeken naar wat nog wel kan. Het is niet anders.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 11:52    

Reageer met quote
Rosemary schreef:
Hallo weegdinnen,
Fijn dat er een nieuw sprintje is. Dank je wel Maribel.
Waarom krijg je nieuwe medicijnen als je geen problemen hebt. Zelf vind ik het heel vervelend dat ik iedere keer iets van een andere fabrikant heb, met andere hulpstoffen etc. Maar daartegen is niets te doen. Die medicijnen komen vaak uit lage lonen landen.
Shakena, wat fijn dat het iets beter gaat. Ik was dinsdag bij de fysio. Ik ben heel blij dat het steeds beter gaat met mijn schouders.

Groetjes,
Rosemary.

Rosemary, ik vind het verschrikkelijk om niet krijgen of te houden wat goed werkt geloof me ik ken het gevoel we hebben niks te willen.
Lieve groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Waarschijnlijk moeten we ook daarmee leren leven, Maribel.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 19:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Pagina 10 van 11