Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vanaf-50-jaar-samen-naar-een-gezonder gewicht.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mabcdef
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Shakena, ik wil best vertellen hoe ik ermee omga.
Ik heb met mezelf beloofd om ......me niks van de weegschaal aan te trekken hiermee bedoel ik de getallen die het aangeeft. Omdat ik weet dat het zeker tot zo'n 2 kg kan wisselen. Ik wil nooit meer gekke dingen doen zoals koolhydraten arm of beperkt, of vasten, of wat dan ook.
Jr hebt masr 1 leven en die ik zo prettig en gezond mogelijk leven. Dus bewust kiezen om lekker zo gezond mogelijk 3x per dag een maaltijd waar alle voedingstoffen kunnen mogen. En 2x fruit per dag. Soms iets extra's....met mate en weer terug naar de basis. Het levert niks op uiteindelijk al die strenge beperkingen. Hormonen doen ook mee in het proces. En dit voelt voor mij vele malen prettiger. Omdat de dagen die je leeft niet meer over te doen zijn. Maar ik respecteer iedereen en de keuzes die zij maken. Maar voor mij is dit wat ik ervan geleerd heb..... Dus Shakena.....ik veroordeel jou keuze niet maar persoonlijk ga ik op deze manier om....en soms blijf ik gangen in gewicht of wat zwaarder......ons lichaam is een machine.... doe waar jezelf achter staat en wees trouw aan jezelf. Voer geen oorlog met jezelf (klinkt misschien vreemd ).

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 11:32    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
mabcdef schreef:
Shakena, ik wil best vertellen hoe ik ermee omga.
Ik heb met mezelf beloofd om ......me niks van de weegschaal aan te trekken hiermee bedoel ik de getallen die het aangeeft. Omdat ik weet dat het zeker tot zo'n 2 kg kan wisselen. Ik wil nooit meer gekke dingen doen zoals koolhydraten arm of beperkt, of vasten, of wat dan ook.
Jr hebt masr 1 leven en die ik zo prettig en gezond mogelijk leven. Dus bewust kiezen om lekker zo gezond mogelijk 3x per dag een maaltijd waar alle voedingstoffen kunnen mogen. En 2x fruit per dag. Soms iets extra's....met mate en weer terug naar de basis. Het levert niks op uiteindelijk al die strenge beperkingen. Hormonen doen ook mee in het proces. En dit voelt voor mij vele malen prettiger. Omdat de dagen die je leeft niet meer over te doen zijn. Maar ik respecteer iedereen en de keuzes die zij maken. Maar voor mij is dit wat ik ervan geleerd heb..... Dus Shakena.....ik veroordeel jou keuze niet maar persoonlijk ga ik op deze manier om....en soms blijf ik gangen in gewicht of wat zwaarder......ons lichaam is een machine.... doe waar jezelf achter staat en wees trouw aan jezelf. Voer geen oorlog met jezelf (klinkt misschien vreemd ).

Dank je wel voor je berichtje,
Ik snap wat je bedoelt.
Ik moet van mij zelf iedere week op de weegschaal staan, als ik dat los laat gaat het fout dan ben ik zo weer 85 kg.
Op een of andere manier is de weeg schaal de grip op mn gewicht.
En ik wil heel graag 70 kg halen.
Mn gewicht nu is niet slecht maar ik wil toch kijken of ik de 70 kg kan halen.
In mn hoofd ben ik nog steeds niet slank als ik een foto van mij zelf ziet dan denk ik heu ben helemaal niet dik, heb geen dikke benen.
Weet niet of dat ooit zal veranderen.
Maar de weegschaal is mijn houvast.
Volgende week mag ik weer zachtjes gaan proberen met sporten ws kom ik dan ook weer beter in mn vel te zitten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 11:57    

Reageer met quote
Shakena, ik weeg me ook iedere dag.....maar kijk erna als een gegeven dat dit normaal is dat het wisselt maaginhoud, vocht, hormonen enz een fabriek.....(lichaam) als ik zie dat het meer aangeeft dan denk ik na of ik tevreden ben van mijn eetpatroon keuzes hoeveelheden enz als ik weet dat ik de juiste voeding heb weet ik dat ik gewoon zo verder ga.....als blijkt dat ik bv glaasje wijn heb gehad of iets teveel heb opgeschept...dan kan ik er wat mee of heb ik vrede ermee. Maar weet dat als je goed bezig bent het oké is wat de weegschaal aangeeft. Als je wat instabiel vent zou je bv een week alles kunnen noteren in je dagboekje om beter zicht te hebben....ik heb een hele tijd een eetdagboekje bij gehouden. En nu noteer ik niet meer maar als ik twijfel ga ik toch weer kijken of het klopt met mijn eetgedrag nu....bewustwording en verantwoordelijkheid. En als ik dan zeker weet dat het goed is los laten en zo verder op een gegeven moment gaat het opeens weer omlaag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 12:06    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Shakena vasten doe ik niet. Een lichaam wil regelmaat. Soms is het uit balans, maar dan moet ik resetten.

Vanavond om 7u.gaat ons lock down weekend in en duurt tot maandagmorgen 5u. Als het weer een beetje meezit zal ik in de tuin werken, anders verzin ik wel iets anders. Zondag ben ik jarig. Dat wordt een feestje met video calls vd kleinkinderen.

Het resultaat van mijn uitgebreid labonderzoek is redelijk. Ik heb voor mijn b12 en hb wat ondersteuning nodig, maar dat is een jaarlijks "onderhoud".

Een goed weekend allemaal.
Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2021 16:20    

Reageer met quote
Sinds maandag bezig met vasten.
Nog niets afgevallen maar voel mij wel beter in mn vel zitten.
Morgen probeer ik weer wat te sporten misschien val ik dan wel af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2021 9:40    

Reageer met quote

Rosemary, van harte gefeliciteerd mijn trouw sprintmaatje. Fijn om te horen dat je uitslagen goed waren. De tekorten worden nu aangevoeld zodat het nog beter is.
Je verjaardag virtueel vieren is niet het geen je wilt. Maar stel het zou niet mogelijk zijn dan was het toch eenzamer zonder je geliefden. Liefs, Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2021 11:34    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat lief Maribel. Dank je wel. Ik lijk virtueel al 3 dagen jarig. Mijn kinderen hadden vanmorgen een virtuele meeting georganiseerd. Was leuk en een verrassing. Ook heerlijk om zo jarig te zijn. Vanmorgen naar mooie muziek geluisterd. Ik mag niet klagen. Dit is een mooie dag.
Groetjes.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2021 19:11    

Reageer met quote
Zzoo de knetters sinds de val van een maand geleden vandaag weer geprobeerd te sporten.
Na een kwartier was ik stuk pff
Valt me tegen hoe snel je conditie achter uit gaat.
De opbouw wil ik zo gaan doen: ene dag sporten met lucy Windham andere dag lopen.
Hoop dat m'n conditie dan weer gaat herstellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 11:34    

Reageer met quote
Shakena, verstandig ......opbouwen...focus meer op genieten.... van de beweging die je graag doet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 12:03    

Reageer met quote
mabcdef schreef:
Shakena, verstandig ......opbouwen...focus meer op genieten.... van de beweging die je graag doet.

Dank je wel, wil alle bewegingen wel doen.
Arm/borst/buik moet ook in bewegingen blijven vanwege oedeem en litteken weefsel.
Knie moet in beweging blijven. Door de val beschadigd (anders word de knie en aanhechting stijf volgens de h arts)
Dus ondertussen moet ik alles blijven bewegen. Dit door verleden en nu de val
Het komt goed straks ben ik helemaal weer in shape hahah

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 12:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 14 van 16