Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vanaf 50 jaar naar een gezonder gewicht of stabiel blijven.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Leonie,
Ik werk nu vanuit mijn pc. Vaak doe ik het vanaf mijn telefoon, maar de letters zijn zo klein dat ik veel typefouten maak en ze vaak niet zie. Mijn vorig antwoord ben ik zelfs kwijtgeraakt. Dus nu maar opnieuw.
Het is inderdaad erg prettig als je je kinderen bij hun opleiding kan bijstaan. Mijn zoon doet nu een overwegend, on-line studie facility management. In jan.moest hij iets produceren waarbij hij toch met vragen zat. Ik heb in het tecnisch onderwijs gezeten en moest mijn voorbeelden afstemmen op de beroepsopleiding van de jongelui. Ik was daardoor steeds genoodzaakt mij in te leven, dus dat heb ik hier ook gedaan. Ik kwam via her internet van alles te weten over zeecontainers, ook de illegale zaken in havens en ik was niet blij. Dan was het gemakkelijker om onze dochters te helpen. Een dochter had mij nodig om de opbouw van haar presentaties voor lichamelijke opvoeding te volgen en de ander deed agogische wetenschappen en onderwijskunde. Daar voelde ik mij wel als een vis in het water.
Weet je, als je je kinderen kan helpen geeft het je ook de gelegenheid om bij de les te blijven en het komt de relatie ten goede.
Ik kom nu klagende ouders tegen, maar als het gaat om tijd vrijmaken, terwijl ze hele dagen moeten werken, kan ik dat begrijpen; of als ze de schooltaal niet spreken heb ik er ook begrip voor, maar als ouder moet je belangstelling hebben voor de schoolzaken van je kinderen. Ik sprak eens een Chinese man die zijn kinderen terugstuurde naar China en ik vroeg naar het waarom. Wel, hij kon zich helemaal niet vinden in onze onderwijsvorm. De kinderen hadden in China veel langere schooltijden met alle buitenschoolse activiteiten etc. Ik kon me helemaal niet voorstellen dat je je kinderen 's avonds doodmoe terug kreeg.
Het is mooi te lezen dat jij een mogelijkheid hebt gevonden om te werken. Ik hoop dat jullie met de versoepeling van de Coronaregels geen onoverzichtelijke situatie krijgen en dat je financiele schade beperkt blijft. Voor de economie kan een land nu eenmaal niet maanden in winterslaap gehouden worden. Ik hoop dat het vaccin er spoedig is.

Allen,
Aan de moederdagvierders wens ik morgen een gezellige dag toe. Ik denk dat mijn jongste dochter een moeilijke dag zal hebben. Ze was het vorig jaar zwanger van een tweeling, maar het liep niet goed af.

Groetjes, Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 mei 2020 15:12    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Rosemary schreef:

Weet je, als je je kinderen kan helpen geeft het je ook de gelegenheid om bij de les te blijven en het komt de relatie ten goede.

Ik kom nu klagende ouders tegen, maar als het gaat om tijd vrijmaken, terwijl ze hele dagen moeten werken, kan ik dat begrijpen; of als ze de schooltaal niet spreken heb ik er ook begrip voor, maar als ouder moet je belangstelling hebben voor de schoolzaken van je kinderen. Ik sprak eens een Chinese man die zijn kinderen terugstuurde naar China en ik vroeg naar het waarom. Wel, hij kon zich helemaal niet vinden in onze onderwijsvorm. De kinderen hadden in China veel langere schooltijden met alle buitenschoolse activiteiten etc. Ik kon me helemaal niet voorstellen dat je je kinderen 's avonds doodmoe terug kreeg.
Het is mooi te lezen dat jij een mogelijkheid hebt gevonden om te werken. Ik hoop dat jullie met de versoepeling van de Coronaregels geen onoverzichtelijke situatie krijgen en dat je financiele schade beperkt blijft. Voor de economie kan een land nu eenmaal niet maanden in winterslaap gehouden worden. Ik hoop dat het vaccin er spoedig is.

Allen,
Aan de moederdagvierders wens ik morgen een gezellige dag toe. Ik denk dat mijn jongste dochter een moeilijke dag zal hebben. Ze was het vorig jaar zwanger van een tweeling, maar het liep niet goed af.

Groetjes, Rosemary.

Enof tijd en aandacht voor wat je kinderen bezig houdt. Ik heb een hele goede band met allebei mijn dochters. Trouwens ook met mijn eigen ouders en de rest van de familie. Alleen met mijn zusje niet. Ook mijn kinderen zien af met hun tante. Ik heb maar geaccepteerd dat ik nu eenmaal geen leuke zus heb, zij ook ; )

Veel zaken gedaan met Chinezen, zeer aparte cultuur, ze doen nooit iets fout, waag het niet om kritiek te geven, dan doen ze helemaal niks meer. Dat is ook de reden dat de WHO hen prijst terwijl er werkelijk niks te prijzen valt. Ouders en kinderen hebben daar een heel andere band, veel hierarchischer. Presteren is daar extreem belangrijk. Maar ik ken in Nederland ook ouders die hun kinderen alleen in het weekend zien en ze dan nog aan hun lot overlaten. Vaak hoe drukker en rijker de ouders, hoe ontevredener de kinderen.

Bah naar voor je jongste dochter, ik hoop dat haar wens toch nog in vervulling gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 4:47    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Hallo allemaal, ik ben gelijk gebleven sinds die nieuwe medicatie gaat het moeizaam ik ga slechter van de wc ondanks groenten, fruit vezels enz. Motivatie is niet echt 100 procent bij zie mijn slanke man vaker snoepen enz gisteren bijvoorbeeld hadden we gefietst 50 km en hij neemt al enkele dagen een ijsje. Ik ben steeds sterk genoeg geweest om zelf geen te nemen. Hij vind dat ik te streng ben voor mezelf en dat een ijsje eens een keer moet kunnen. Maar gisteren heb ik toch een ijsje genomen. Tja het is zoals het is. Hoop dat mijn gewicht weer eens gaat zakken. De week is goed verlopen en heb geen extra's gehad. Drink niet veel water de laatste tijd.
Wel bewegen wij iedere dag. Of fietsen of wandelen. Ik krijg geen mail als er in ons sprintje is geschreven. Succes met alles allemaal. En blijf gezond ❤️

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 13:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi weegvrienden,
Het is hier een sombere, regenachtige dag. Ik heb veel klusjes binnen gedaan. Ben weer 'on speaking terms' met de naaimachine. Ook ik kan niet altijd binnen mijn eetpatroon blijven. Gisteren haalde mijn man verse broodjes. Ik ruik dagelijks de lekkere geur vd bakkerij, maar dat is op afstand. In mijn huis een kwelling. Ik heb er een gegeten. Het is te vergelijken met stokbrood.

Leonie ik heb het heel merkwaardig en vervelend gevonden dat de WHO zich zo uitliet over China. De Chinezen in mijn familie hebben zich aangepast en hoeven dus niet altijd gelijk te hebben.

Maribel, gun jezelf de ruimte om te wennen aan de nwe medicijnen. Ik moet ook lang wennen. Zelfs de hulpstoffen die de vershillende fabrikanten voor eenzelfde product gebruiken vragen bij mij vaak om gewenning.
Fijne dag verder.
Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 13:40    

Reageer met quote
Deze week goed mijn best gedaan. Beweeg iedere dag 2 tot 3 uur buiten de huishoudelijke activiteiten. Snoep niet , een klein glaasje wijn. We zullen ons best doen om niet teveel de focus te hebben op getallen. Rosemary het lijkt er op dat ik minder vaak misselijk ben van de bloedverdunner. De grote boodschap is niet zoveel. Ik heb wel stoelgang dat wel. Ik hoop dat het lichaam weer wat in beweging komt. Bedankt Rosemary voor je bemoedigende woorden. Het geen jij schrijft heb ik ook last van dag in n lichaam zo reageert op veranderingen.

Rosemary, zo zie je maar dat je door weersomstandigheden weer tot andere activiteiten komt dat is toch mooi. Knap dat je zelf gordijnen kunt maken. Je schrijft dat je een broodje had gegeten. Is dat dan zo erg eet je normaliter geen brood? Ik deed voorheen koolhydraatarm maar sinds dat infarct eet ik weer anders zodat ik minder minder vlees enz en dus wel brood volkoren, spelt, volkoren pasta, aard groenten dus eigenlijk weer gebalanceerd de schijf van vijf. Ice groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 22:59    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Ik zie net een nieuwsitem, waarbij gezichtsmaskers designerwerken worden. Ik heb zelf begin maart wat maskers gemaakt maar niet gebruikt.
Vandaag heeft het niet geregend. Ik heb buiten gewerkt. Ik ga proberen op droge dagen de bougainvilles een grote onderhoudsbeurt te geven. Wij hebben een vrij veel hiervan in potten.

Maribel, ik eet dagelijks de toegestane hoeveelheid volkoren koolhydraten. De verse broodjes die manlief haalt en die ik op grote afstand kan ruiken zijn gewoon een lekkernijtje. Ik ben een broodmens.
Het is zeker prettig als je wat andere bezigheden hebt wanneer je vanwege de tropische buien niet buiten kan werken.
Even doorzetten met de medicatie. We zijn niet jong meer, dus het lichaam heeft wat meer tijd nodig.
Groetjes, Rosemary.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020 1:19    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Joehoe, anybody home? Wat is het stil hier.
Groetjes en een goed weekend.
Rosemary.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020 18:42    

Reageer met quote
Hou allemaal ja Rosemary het is behoorlijk stil hier. Wat geweldig je bent weer een kg afgevallen. Met mij gaat het zijn gangetje. Ben ook wat afgevallen het lijkt erop dat mijn lichaam in beweging komt. Bewegen op zich doe ik voldoende. Iedere dag fietsen er zo'n 2 uur soms nog langer. Of wandelen we ligt aan het weer. Ik doe wat in huis, tuin begint steeds leuker te worden we wonen nu 2 jaar in dat huis. Zoals je weet hebben er veel moeten doen om het naar onze zin te maken. Ik heb geen seconde spijt van het besluit die ik toen genomen heb om ons huis te verkopen en op zoek te gaan naar een bungalow alles gelijkvloers. Het is toen een semibungalow geworden. Dit is ook prima boven heb ik een logeer/hobbykamer. Daar hoef ik in principe niet dagelijks te komen. Heb wel een grote kleerkast boven om de kleding te wisselen van seizoen. We gaan lekker wandelen. Liefs allemaal ♥️

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Kreeft58
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik wil wel weer hier mee doen,maar het sprintje is bijna afgelopen.
Als de nieuwe begint zijn we op vakantie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 13:55    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Kreeft, van mij mag je, maar ik ben niet de beheerder. Als je tijdens je vakantie niet mee kan doen en daarna begint stap je, net zoals nu, in een rijdende trein.
Maribel, wat vliegt de tijd. jJe woont er alweer 2jr. Ik ben blij met mn -1kg. Ik hoop dat er voor het einde van dit sprintje nog iets af gaat. Altijd meegenomen.

Groetjes, Rosemary.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 18:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Pagina 10 van 14