Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Van BMI 30+ naar BMI 30- (deel 2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Welkom en veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 21:31    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom Symo en veel succes!

Goed bezig Deugenietje!
Ik 'mag' ook geen bananen eten van de diëtiste.
At er ook elke dag één.

Bij mij deze week 0,8 kg eraf. cheerleader
Ik ben de afgelopen week niet helemaal fit. Ondanks dat ik goed slaap, ben ik eind van de middag moe. Dat resulteert soms in verkeerde keuzes. Stom natuurlijk, als je niet fit bent, zou je juist gezond moeten eten.
Maar goed, we gaan stug door! Afgelopen dagen gingen al beter. En gelukkig is de weegschaal lief voor me!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 7:00    
Vrouw Weeggegevens   blauwe komkommer
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Welkom Symo! Succes met deze afvalreis Lach

Lastig soms hè, Hwin, om verleidingen te weerstaan als je moe bent / je dag niet hebt / < vul in > ...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 8:40    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Iedereen is lekker bezig. Wat een groene vakjes. Lekker. Vandaag een geschat gewicht ingevuld ivm vakantie. Heb geen weegschaal bij. Ben wel erg goed aan het opletten wat ik eet. Valkuilen zijn er nu erg veel. Wel erg veel aan de wandel. Hoop dat het volgende week (als ik weer wel een weegschaal heb) weer een groen bakje is. Heb er wel hand voor gewerkt.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020 19:30    
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@deugenietje en Hwin

Waarom mogen jullie geen bananen meer eten van de diëtiste ?

Dat bananen de eigenschap hebben om te stoppen dat is bekend... maar wat is de andere reden ?

Ik heb hier iets gevonden wat de reden zou kunnen zijn.... fruit bevat van nature veel natuurlijke suikers... je krijgt er een energieboost van... maar je ben daarna ook snel moe... in principe werkt het idem dan normale suikers bv in snoep.

https://www.gezondeleefstijlplanner.nl/hoeveel-fruit-mag-ik-eten-als-ik-wil-afvallen/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 4:34    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
bananen zijn er gezond maar hebben idd veel kcal en suikers
maar altijd nog beter dan snoep
banaan op brood is erg lekker en dat doe ik een enkele keer
liefst op stevig brood met pindakaas en sambal Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 9:24    

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
bananen zijn er gezond maar hebben idd veel kcal en suikers
maar altijd nog beter dan snoep
banaan op brood is erg lekker en dat doe ik een enkele keer
liefst op stevig brood met pindakaas en sambal Lachen

Dat klopt wel wat jij zegt dipinipi

In fruit komen van nature suikers voor. Fruit bevat onder andere glucose, sucrose en fructose. Doordat het natuurlijk suiker is, denken veel mensen dat het minder schadelijk is dan het welbekende suikerklontje. Dit is echter niet helemaal waar. Suiker blijft suiker, ons lichaam maakt daarbij geen onderscheid tussen natuurlijke en minder natuurlijke vormen. Alle vormen van suiker worden door ons lichaam afgebroken tot enkelvoudige suikers.

Toch worden de suikers uit fruit minder snel opgenomen dan andere vormen van suikers. Door de hoge hoeveelheid vezels in fruit stijgt onze bloedsuikerspiegel veel minder snel. Dit wordt aangeduid met de glycemische index. Hoe lager de glycemische index, hoe langzamer de opname. Elke fruitsoort heeft een andere glycemische index. De suikers uit een rijpe banaan of uit ananas worden bijvoorbeeld sneller opgenomen dan de suikers uit appels of aardbeien
.

Is toch best wel interessant hoe het lichaam suikers verwerkt en geen onderscheid maakt tussen suiker of natuurlijke suikers uit fruit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 9:29    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ja best interessant...banaan wordt redelijk langzaam afgebroken en zit vol met mineralen zoals magnesium
zomerfruit is meestal waterrijk dus dat is lichter van suikers
druiven zijn suikerbommetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 9:43    

Reageer met quote
Glycemische index / link naar het Voedingscentrum

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/glycemische-index.aspx

Ik heb net nieuwe druiven gekocht Lachen maar daar neem ik er maar een paar van die ik in mijn smoothie verwerk Erg blij dus die maak ik gewoon op.

Maar ik ga er nu wel rekening mee houden Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 9:46    

Reageer met quote
En dit artikel die overigens op dit forum staat is ook erg interessant.

Samengevat: er zijn twee fasen, de anabole en catabole fase. In de ene fase wordt het voedsel verteerd, de andere wordt gebruikt voor onder andere herstel van cellen. De hele dag door eten wil zeggen dat je lijf niet genoeg toekomt aan de herstelperiode waarin je lichaam zichzelf repareert.
Wanneer je een tijdje niet eet komt je lichaam in de catabole fase terecht. Bij mensen die veel bewerkt en/of ongezond voedsel eten, geeft dit ongemak, een wat vervelend gevoel. Het lijf is bezig zich van afvalstoffen te ontdoen.
De meeste mensen interpreteren dat ietwat nare gevoel als 'ik heb honger' en gaan dan gauw weer eten. Daarmee wordt de catabole fase onderbroken en kom je weer in de anabole fase, en gaat het nare gevoel weg. Echter je lichaam komt niet toe aan herstel EN je gaat veel meer eten dan nodig is. In feite moet je, als je dat nare gevoel als honger interpreteert en steeds maar gaat eten om er van af te komen, almaar door blijven eten met veel overgewicht als gevolg. Dit is volgens Dr. Joel Fuhrman het principe achter 'eetverslaving'.

Ik moet zeggen dat ik het gevoel al een paar keer heb gehad... je denkt honger te hebben.. maar het lichaam is dan bezig om afvalstoffen te verwerken.
Vanmorgen had ik het voor de tweede keer heftig en ga dan mijn bedje in ( vrij vandaag ) nadat ik weer een paar uur heb geslapen.. heb ik er minder of geen last meer van.

Let wel.. dat ik gisteren om 18.45 naar bed ging omdat ik helemaal op was... dus genoeg slaap gehad zou ik zeggen Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 9:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10