Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Van 79,9 naar 74,9 (deel 34)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mag tevreden zijn met 1 kg eraf maar vandaag naar de verjaardag van mijn kleindochter en vind het altijd moeilijk om Nee te zeggen als ze gebak voor mij neerzetten. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 10:41    
Vrouw Weeggegevens   Ooievaar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Slank met eiwit(maaltijdvervanger)

Reageer met quote
Goed hoor Jpee! Ik heb straks ook een verjaardag. Wat voor mij werkt, is punten geven aan verleidingen. Is het gebak 10 punten waard? Dan geniet ik er gewoon van. Kan echt geen kwaad. Geen 10 punten? Dan laat ik het voor wat het is. Zo ben ik afgelopen vrijdag uit eten geweest. Bij deserts geen zaken die 10 punten waard waren, wel koffie met wat chocolade lekkernijen. Kijk, dan ga ik daar gewoon voor! En per saldo deze week gewoon afgevallen hoor (heb ook woensdag ijsje gehaald, had ik zin in. Wel maar 1 bolletje waar ik normaal zeker 2 zou nemen). Steeds bewustere keuzes aan het maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 10:50    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Dank je Ooievaar. Je hebt het mooi verwoord. Ik herken de teleurstelling bij schommelen. Daarin de rust vinden door van een gemiddelde uit te gaan, geeft een mooie balans. Mooi!

Fijn dat het stoppen met roken niet zo'n invloed heeft op je gewicht. Knap! De tip van de 10 punten vind ik grandioos. Die kende ik nog niet en ga deze zeker toepassen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 11:29    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ooievaar schreef:
Goed hoor Jpee! Ik heb straks ook een verjaardag. Wat voor mij werkt, is punten geven aan verleidingen. Is het gebak 10 punten waard? !

Normaal denk ik ook zo maar doe nu KHarm en dan is al die zoetigheid echt taboe. Daar moet je dan vaak een week voor boeten qua gewicht. Maar blijf het moeilijk vinden als mensen speciaal voor jou lekkers in huis hebben gehaald om Nee te zeggen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 11:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jij schrijf :‘Normaal denk ik ook zo maar doe nu KHarm en dan is al die zoetigheid echt taboe. Daar moet je dan vaak een week voor boeten qua gewicht.’

Vooraf: ieder lichaam reageert anders, dus ik wil hier geen oordeel geven maar alleen mijn ervaring delen!

Ik val alleen af met een kha leefwijze. Zodra ik structureel suikers ga toevoegen, kom ik gegarandeerd aan. De laatste 3 jaar heb ik dit aardig onder controle. Ik eet zo nu en dan (meer)koolhydraten en per saldo val ik gewoon elke week af.
Ik schrijf hier bewust over kha levensstijl en niet over een kha dieet. Ik heb kha eten zeker 25 jaar al dieet beschouwd; ik viel 25 kg af, ging weer gewoon eten en kwam weer 25 kg aan. Ik kan erg streng zijn voor mezelf dus als ik een kha dieet volgde, maw geen koolhydraten at, dan ‘zondigde’ ik werkelijk nooit.

Ik eet de laatste 3 jaar opnieuw kha maar zie het nu als leefwijze. Ik ben niet van plan weer ‘gewoon’ te gaan eten. En geloof me, ik heb nog nooit zo lekker gegeten als nu. En ja, daar zitten soms momenten bij die je als zondigen zou beschouwen als je een dieet volgt. Maar zo zie ik het nu dus niet. Ik weet wat die extra koolhydraten in mijn lijf doen: je gaat vocht vasthouden, je krijgt misschien weer wat zin in suikers en evt ben je even uit ketose. Maar dat is het. Je komt niet gelijk kilo’s vet aan. Hooguit verlies je die week iets minder vet. Voor mij is dit acceptabel en het heeft voor mij gewerkt ( ruim 30 kg kwijt en sinds mijn pubertijd niet meer op dit geweest).

Dus als kha eten je bevalt, zie het dan aub niet als dieet... dat is wat ik er eigenlijk mee wil zeggen.

En geen ‘Nee’ kunnen zeggen... tja dat is soms lastig maar als je dat van jezelf weet, toch voor die keer ‘ja’ zeggen? Of uitleggen waarom je ‘Nee’ zegt. Meeste mensen begrijpen dat heus wel hoor en hoef jij je niet schuldig te voelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 14:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ben ooit 20 kg afgevallen met KHarm en tot nu toe 6kg zwaarder geworden dus ben best tevreden over mij zelf.
Denk zelf als je een jaar het gewicht vast kan houden dat je daar jaren plezier van heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 14:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mooie prestatie! Kha eten werkt echt wel om af te vallen! Mijn grootste probleem was om het behaalde gewicht een jaar vast te houden... dan was ik op een acceptabel gewicht en dan ging ik weer dingen eten die ik me ontzegd had en heel geleidelijk ging het weer mis.
Op 1 september 2017 woog ik 107 kg, goed afgevallen tot 84, daarna weer uit de hand laten lopen. Bijna 10 kg er bij. Maar weer ingegrepen en nu weer oké. Dus het blijft een punt. Goed dat je nu na 6 kg de rem er weer even op gooit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 14:36    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oh maar jij komt ook van heel ver. Hou vast dat mooie gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 18:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
En Jpee.... ik ben benieuwd, gebak genomen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 12:28    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nee ik was sterk en ik werd vanmorgen beloond op de weegschaal.
Dat geeft een mens extra stimulans om door te gaan Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 13:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7