Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Van 110 naar 99 kilo


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-3-2019
Berichten: 404
Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs
Woonplaats: Winschoten


  Reageer met quote
Met mij gaat het niet zo lekker.

Slecht nieuws gehoord en ben al weer 3 dagen aan het vreten.

Ik ga morgen een diëtiste inschakelen.

_________________
Als ik dit gewicht hebt bereikt ga ik met woonbegeleiding paardrijden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 14:06    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-4-2019
Berichten: 383
Dieet: Body en fit


  Reageer met quote
Heel veel sterkte Deugenietje!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 15:32    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 20-7-2009
Berichten: 2448
Dieet: Gezonder leven met minder KH
Woonplaats: Ergens in t noorden


  Reageer met quote
Wat jammer deugnietje, dat het niet goed gaat. Wie weet gaat een dietist je helpen. Maar zij zijn wel meer om je op het juiste pad te helpen qua eten wat je mag en niet mag maar zit je hier ook goed om je te helpen met je emo-eten? Of was je al onder controle bij iemand hier omtrent?

Liene, ik heb er van de week ook een stuk van gelezen en ook volgens mij iets van een filmpje. Het is wel een mooie methode, je hoeft er niet voor geopereerd en na een aantal weken wordt het op natuurlijke wijze door het lichaam afgevoerd.
Heb ook wel aan gedacht of het wat voor mij zou kunnen zijn, toch nog maar eens zien of het mezelf nu gaat lukken. Daar ga ik voor!

_________________

Mijn boekje 6-4-2019 herkansing straight away met een startgewicht van 128.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 15:49    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-3-2019
Berichten: 404
Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs
Woonplaats: Winschoten


  Reageer met quote
Qua emo eten heb ik begeleiding

_________________
Als ik dit gewicht hebt bereikt ga ik met woonbegeleiding paardrijden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 15:52    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 20-7-2009
Berichten: 2448
Dieet: Gezonder leven met minder KH
Woonplaats: Ergens in t noorden


  Reageer met quote
Oke, dat is mooi. Want het is zo lastig om dat alleen te doen, hoop voor je dat je met een goed gevoel bij de dietist wegkomt. Ik gun het je van harte. Sterkte met dit alles!

Zie net dat ik in een sprintje reageer waar ik niet bij sta ingeschreven. Lees al even mee, want voel me met mijn net bereikte 119 hier wel thuis. Bij een evt vervolgsprintje schrijf ik me in. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hier heb gereageerd.

_________________

Mijn boekje 6-4-2019 herkansing straight away met een startgewicht van 128.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 16:04    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-3-2019
Berichten: 404
Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs
Woonplaats: Winschoten


  Reageer met quote
Er komt een vervolg.

_________________
Als ik dit gewicht hebt bereikt ga ik met woonbegeleiding paardrijden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 16:14    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-4-2019
Berichten: 383
Dieet: Body en fit


  Reageer met quote
@ liene: Dat heb ik van de week ook gelezen. Lijkt mij ook een mooie manier. Geen medische ingreep, blijft iets van 16 weken zitten. Dan ben je toch ruim 4 maanden verder en als het goed is gewend aan een ander voedingspatroon.
Alleen de prijs pffffffffffffffffffffffffffff

@ Pien: gezellig dat je mee schrijft. Hoe meer ziel hoe meer vreugde.
Ik vind je hier prachtig passen met je gewicht.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 16:31    
Vrouw Weeggegevens   mientjuh84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-1-2012
Berichten: 150
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
@deugnietje...wat fijn dat je hulp hebt. ik hoop dat het prive snel weer beter gaat! dikke knuffel!

@liene ik ben gelijk gaan googlen jeetje mina wat een prijs. zoooo jammer dat dat niet vergoed wordt. zou zeggen dat het veel beter is dan zo'n zware operatie.

ik ben dan eindelijk onder die 3 cijfers beland, heerlijk gevoel en een motivatie om door te gaan op deze manier

_________________
mijn fotoalbum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2019 10:30    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1042
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
O jee, ik heb geen prijs gezien van zo'n balonnetje. Ik hoopte dat dit door de zorgverzekeraar zou worden vergoed Verward
Nou dan wordt het wachten tot het goedkoper wordt of dat het wel vergoed gaar worden Lachen
Nee ik heb nooit zo'n balon of verkleining willen hebben maar dit zet mij toch wel aan het denken. Het lijkt zo simpel. In 16 weken is er toch heel wat af en dat zou hopelijk net dat zetje geven om door te gaan.
Stom want ik ben 2X eerder heel veel af gevallen en toch zit het er weer aan Stom

@mientjuh wat geweldig om die twee cijfers te zien. Knap hoor ik hoop dat je het zo vol kan houden zeg. Top.

@Cheatday, je hebt er 10 kg af dit sprintje. Geweldig Applaus
En trakteer je je zelf nog ergens op? Een mooi t-shirt of zo?

@Pien, leuk dat je mee schrijft/leest. Er is hier veel herkennig vind ik. We gaan allemaal naar het zelfde doel. Succes.

@Deugenietje, misschien kan je het boek Beck's dieetoplossingen lenen of kopen. Het is voor mij vaak een houvast om even met mijn gedachte de goede kant op te draaien.
Ik zal mij ook weer eens laten zien in dat sprintje want die aanmoediging heb ik af en toe wel nodig. Haar manier van je doel op zoeken spreekt mij in ieder geval wel aan. Ik heb het boek ook aan mijn kapster gegeven (die mij vaak iets extra's geeft met kleuren enzo) En bij haar is het nu ook gelukt om ruim 20 kg af ge vallen. Het volhouden is vaak het probleem...
https://www.bol.com/nl/p/beck-s-dieetoplossing/1001004005763605/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-69733009378-S-665531483471-1001004005763605&gclid=EAIaIQobChMI5snYrKm74gIVTOh3Ch23ygkTEAQYASABEgIp2PD_BwE

Hier onder een berichtje uit de Beck sprint.... waar ik nog wel af en toe lees.




10 tips om je aan je plan te houden.

1. Probeer niet af te vallen of te veranderen wat je eet tot je belangrijke vaardigheden hebt geleerd zoals hoe je jezelf dagelijks kunt motiveren, hoe je ervoor kunt zorgen dat je je aan goed eetgewoontes houdt, hoe je honger en eetdrang kunt weerstaan en hoe je jezelf meteen weer terug in het zadel kunt zetten nadat je in de fout bent gegaan.

2. Motiveer jezelf elke dag door een lange lijst van redenen te lezen waarom je wilt afvallen. Haal die lijst ook tevoorschijn op momenten van zwakte.

3. Eet alles wat je eet terwijl je zit, en geniet van elke hap.

4. Leg verantwoording af. Laat aan iemand weten, elke dag, of je je aan je plan hebt gehouden en goede eetgewoontes hebt toegepast.
Weeg jezelf elke dag.

5. Stop met zoeken naar het perfecte dieet of de perfecte combinatie van voedingsmiddelen. Eet gezond maar sta jezelf toe om één favoriet produkt te eten, met mate, elke dag. Als je weet dat je in de verleiding komt om er meer van te nemen of om nog andere dingen te gaan eten, neem het dan vlak voordat je naar bed gaat en poets meteen daarna je tanden, en ga naar bed.

6. Verander je gedachten over eten en voeding. Besef dat je HETZIJ kunt eten wat je maar wilt, wanneer je maar wilt OF je kunt afslanken. Allebei tegelijk kan niet.

7. Bewijs jezelf dat honger nooit een noodgeval is (tenzij je een ernstig medisch probleem hebt). Sla een keer de lunch en tussendoortjes over. Je zult zien dat honger slechts een klein ongemak is, dat het komt en gaat en dat het niet langer duurt van vijf tot tien minuten, meestal en dat je het heel goed kunt verdragen.

8. Leer het verschil tussen honger (dat lege gevoel in je maag nadat je een paar uur niet hebt gegeten) en eetdrang, craving, of zin in eten (hetgeen je voelt in je mond of keel).
Op de lange termijn wil je in staat zijn om gewoon te benoemen wat je opmerkt (honger, eetdrang, negatieve emoties, verveling enz.) en het laten bestaan zonder te gaan eten. Op de korte termijn: gebruik een lijst met krachtige afleidingen om je aandacht weg te halen van eten.

9. Reguleer je eten met een vast plan van maaltijden en tussendoortjes. Eet alleen wanneer het volgens je plan tijd is om te eten, en niet wanneer je er zin in hebt.

10. Vertel jezelf dat elke keer uitmaakt. Elke keer dat je iets eet maakt verschil uit. Het gaat niet alleen om de caloriën maar ook om de GEWOONTE. Elke keer dat je iets eet dat je niet geacht werd te eten, versterk je je 'toegeven-spier', waardoor het waarschijnlijker wordt om de volgende keer ook weer toe te geven.
Elke keer dat je je aan je plan houdt ondanks dat je in de verleiding bent om iets anders te eten, versterk je je weerstands-spier, waardoor het waarschijnlijker wordt dat je ook een volgende keer weerstand zult bieden, en de keer daarna, en daarna.
[/color]

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2019 10:55    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1042
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
O ja, een tip.
Dit is er een waar het boek van Beck mee begint.

Schrijf op waarom je wilt afvallen en lees deze punten iedere dag een paar keer door. Plak het des noods op de koelkast.
Mijn punten van vorig jaar waren:



Lijst van redenen waarom ik wil afvallen

Ik zie er beter uit en wordt daarom serieuzer genomen.

Mijn kleding staat mij beter.

Mijn werk T-shirts zitten niet meer strak dus hoef ik geen bodywarmer meer aan.

Ik ga met plezier nieuwe kleding kopen want alles staat beter.

Ik wordt gezonder, geen last van mijn benen en knieën en voeten.

Geen smetplekken.

Het sporten en wandelen gaat veel makkelijker.

Ik voel mij veel fitter en heb dus meer energie.

Minder suiker in minder moe voelen.

Ik krijg meer zelfvertrouwen.

Ik wil niet dat mijn kinderen zich schamen.

Ik wil een mooie zomerjas kopen

Met minder gewicht kan ik veel beter mee komen volgend jaar als we een rondreis door Thailand gaan maken

Als ik slanker ben zit het veel prettiger in een vliegtuig.


Ik moet maar weer eens een nieuwe lijst gaan maken en die iedere dag een paar keer lezen.
Thailand is geweest, nu zijn het vooral pijn in de ledematen die mij parten spelen. Tja afvallen kan het goede recept nog wel eens zijn om dat te minderen Er gaat een belletje rinkelen

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2019 11:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende
Pagina 15 van 17