Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Van 100+ naar 100- (deel 7)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   T174
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mere, ik was gaan Googlen op een fitbit. Wholy moly wat zijn die duur!!!

Ik heb mijn gewicht maar ingevuld. Een stuk lager na mijn 1.5 dag bijna niks eten door migraine. Het was nu ongeveer het zelfde als dinsdag. Kans zeer aanwezig dat het volgende week weer wat hoger is als mijn lijf hersteld is. Maar hopelijk niet. Ik ben door de migraine in één keer afgekickt vsn de suikerverslaving en snaaibrhoefte. Inhouden gaat weer veel makkelijker. Was die toch ergens goed voor. ??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 6:48    
Vrouw Weeggegevens   rachel1991
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: GBP (5 feb 2018 )

Reageer met quote
T174 schreef:
Rachel, wat ik begrepen heb dat je zelfs bij een GBP goed je best moet doen om je eetpatroon te wijzigen. En dat het niet vanzelf gaat. Maar het zal wellicht wel makkelijker zijn om je niet vol te duwen met eten ivm de mindere maaginhoud denk ik? .

Nee het is zeker geen gemakkelijke weg, men denkt er ''gemakkelijk'' over. Oooo die laat zich opereren en het gaat wel vanzelf. ja en Nee tuurlijk gaat mijn gewicht vanzelf naar beneden, maar het eten is niet altijd gemakkelijk. Wanneer ik te snel eet of drink, of wanneer ik iets eet wat mijn lijf niet meer kan hebben (Wat ik vroeger altijd graag nam, is bijvoorbeeld biefstuk) dan hang ik boven de wc pot. Regelmatig valt iets niet lekker en komt het eruit. Het is inderdaad goed nadenken en keuzes maken. Juist omdat ik niet veel kan eten, moet ik kiezen voor eiwitrijke producten. Ik was gewend om te drinken bij mijn eten, ik mag nu een half uur voor en half uur na het eten niets meer drinken, omdat ik dan niets kan eten. Een hele andere levenstijl, maar ben blij dat ik de stap heb gezet en inderdaad. Ik kan mezelf niet zomaar volduwen met een zak chips als ik een zwak momentje heb.

Ik was een echte emotieeter en dat patroon heb ik doorbroken, vorige week een klote week met financiele tegenslag. Ik zei tegen mijn man: ik ga een frikandel bestellen, ik moet nu wat hebben. Nee dacht ik, dat moet ik niet, omdat ik me muts voel betekend dit niet dat ik wat naar binnen moet duwen. Dus overwinning rijker

Die fitbits zijn inderdaad erg prijzig. Ze staan ook wel eens op groupon en dat soort pagina's. Misschien ook showroomprive. Ali express staan ze ook, maar ik weet niet of dit dan ook net zo goed werkt...

leef je eigen leven, niet dat van een ander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 10:49    
Vrouw Weeggegevens   Mere
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond verstand & fitbit

Reageer met quote
Ik vind sowieso dat je een prestatie neerzet Rachel! Applaus

Volgens mij staan er ookbehoorlijk vaak fitbit op marktplaats. Mensen die later besluiten dat ze toch nog een uitgebreidere versie zouden willen. Ik heb er eentje zonder GPS maar met hartslagmeters.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 13:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Boh, even delen hoe blij ok nu ben. De weegschaal gaf vanochtend 101.9 aan! De laatste keer dat ik dit gewicht had was 10 jaar geleden. Het wordt wat he. De 100 komt steeds dichter in beeld. Ik durf geen datum als doel aan te houd4n om op een bepaald gewicht uit te komen. Wel is mijn doel om weer iedere week groene vakjes te zirn hier.
Ik ben vorige week gestopt met de Herbalife. Het leek de eerste weken te helpen maar daarna niet meer helaas. Ik eet al maanden geen vlees meer en bijna geen melkprodukten meer. Minder brood. Geen halvarine meer maar roomboter.
Wat ik merk is dat nu ik geen vlees meer eet, m8jn bord niet meer vol sausjes ligt. Alleen mayonaisr als er frietjes of febakken aardappeltjes zijn. Daar doe ik ook extra zeezout op. Mijn zoutgehalte is te laag.

Mijn bloeddruk is ook weer in orde waardoor ik de bloeddrukverllager niet meer nodig heb sinds een aantal weken.

Het gaat de goede kant op!

Hoe gaat het bij jullie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 10:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Whoeoeeeee gefeliciteerd, nog maar een kleine 2 kilo te gaan Lachen Topper! Ik snap dat je er geen datum aan vast wilt hangen, dat werkt demotiverend wanneer het dan niet lukt.

Waarom ben je gestopt met het eten van vlees en melkproducten? Vegetarisch? Ik merk dat eiwitten wel langer vullen, waardoor minder trek.

Wat goed dat je bloeddruk weer mooi op peil is.

Hier gaat het goed, deze week is de weegschaal minder vriendelijk, maar daar geef ik de warmte maar de schuld van, qua voeding is er namelijk niets veranderd. Vandaag 13 km gefietst met mijn dochter, was heerlijk. Wel warm, maar trots dat ik het heb gedaan. Mijn 3e fiets ritje in jaren. Ik heb mezelf een fiets cadeau gedaan toen ik de eerste 25 kilo kwijt was. Nu hoop ik binnenkort onder de 100 te schieten. We gaan 1 juni naar de efteling met zijn tweeën, dochter is dan bij mijn zus. Voor het laatst ben ik naar walibi geweest en toen een complete zenuwinzinking gehad, omdat ik het idee had dat mijn karretje niet goed genoeg dicht zat omdat ik te dik was. (Uberhaupt om in het karretje te passen). Nu een kleine 30 kilo lichter hoef ik me daar geen zorgen om te maken, wel hoop ik stiekem dat ik nog on der de 100 schiet voor die tijd. We gaan het zien, Wel veel in iets meer dan een maand tijd.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 19:15    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Rachel, ik eet geen vlees meer omdat ik er niet meer tegen kon dat een dier onder erbarmelijke omstandigheden vet gemest en gedoodt wordt omdat ik zo nodig een stuk vlees op mijn bord wil.
Genoeg alternatieven. Echter, ik eet wel vis. ??
Melkprodukten vermijd ik even omdat ik er waarschijnlijk gevoelig voor ben en uitslag van krijg in mijn gezicht. Dat komt vanuit mijn darmen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 19:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Helemaal duidelijk, er zijn inderdaad heel erg veel alternatieven! Knap van je. Vervelend dat je waarschijnlijk allergisch bent, kun je ook niet tegen soja producten?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 21:15    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nog onbekend ik dronk de Herbalife shakes met sojadrink en in vegetarische produkten zit ook vaak soja. Maar voordat ik vlees en melk schrapte had ik het ook al. En toen gebruikte ik nooit soja.
Ik eet nu echter weer zoals voorheen in de ochtend een komnetje Griekse yoghurt en dat bevat ook lactose. Die ga ik eens vervangen door Alpro. Soja ipv melk.
Maar wellicht is het niet van lactose maar bijv suiker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 21:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hmm wat lastig, kan je dat niet laten onderzoeken? dan weet je misschien beter waar je aan toe bent...

Ik heb deze week maar een mager groen vakje, wel gemeten en 18 cm kwijt sinds 5 maart. Volgende week een mooier vakje!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 9:31    
Vrouw Weeggegevens   Mere
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond verstand & fitbit

Reageer met quote
@T174
Lijkt me inderdaad slim om te laten onderzoeken. Of je moet hele produktgroepen 1 maand lang uit je dieet halen en kijken of het beter wordt. Is wel een lang traject, ik zou gewoon langs de huisarts gaan

@rachel
Elk klein groen vakje telt!
Wat leuk om samen naar de Efteling te kunnen gaan zonder zorgen. Leuk ook om jezelf zo te belonen.

Hier doet de weegschaal even minder aardig, maar moet morgen ongesteld worden... Op woensdag is mijn weegmoment, dus ben benieuwd

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 9:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 8 van 14