Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Val je van wandelen meer af dan hardlopen?

Auteur Bericht
Man   oostende
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Eigen manier

Reageer met quote
Hallo,

Bij ons op de sportschool zijn er wat mensen die beweren dat je van wandelen eerder afvalt dan hardlopen. Is dat werkelijk zo?

Groetjes, Bart Vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 14:26    
Vrouw Weeggegevens   Meeri
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: low carb

Reageer met quote
Geeeen idee. Aan hardlopen kom ik niet eens toe dus ik hoop inderdaad dat wandelen al genoeg is...wat dat doe ik wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 15:12    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Je verbrand met wandelen ongeveer 150 calorieën per half uur. Dat lijkt misschien niet zo veel, maar als je 7 dagen per week een half uur loopt ben je na een maand toch zeker 2 kilo lichter. Bovendien zul jij je een stuk beter voelen omdat je conditie verbeterd.

Walking 30 min
4 km/hr 105
7 km/hr 200
10 km/hr 370

Running 30 min
9 km/hr 320
10 km/hr 350
12 km/hr 430
16 km/hr 550

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Sacha1973
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Misschien bedoelen ze op de sportschool dat je meer vet verbrandt bij een wat lagere hartslag.
Bij ons op de cardio-apparaten staat een overzicht met welke hartslag je het meeste vet verbrandt (dat verschilt per leeftijd). Bij intensieve trainingen met een hogere hartslag verbeter je vooral je uithoudingsvermogen en bij iets minder intensieve trainingen (dus met een wat lagere hartslag) verbrand je extra vet. (Naarmate je conditie verbetert, gaat ook je hartslag omlaag.)

Dit vond ik op Internet:

Quote:
het komt erop neer dat wij een hartslag moeten aanhouden die ligt tussen de 60% en 70% van onze maximum heart rate. de maximum heart rate wordt berekend door je leeftijd af te trekken van 220. als je bijvoorbeeld 40 jaar oud bent, dan is je maximum heart rate 180 (220 - 40). om effectief vet te verbranden zal je dus een hartslag van 115 per minuut moeten aanhouden (65% van de maximum heart rate die in dit geval 180 is) en dat voor ongeveer 30 minuten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 11:54    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Sacha1973 schreef:
Misschien bedoelen ze op de sportschool dat je meer vet verbrandt bij een wat lagere hartslag.
Bij ons op de cardio-apparaten staat een overzicht met welke hartslag je het meeste vet verbrandt (dat verschilt per leeftijd). Bij intensieve trainingen met een hogere hartslag verbeter je vooral je uithoudingsvermogen en bij iets minder intensieve trainingen (dus met een wat lagere hartslag) verbrand je extra vet. (Naarmate je conditie verbetert, gaat ook je hartslag omlaag.)

Dit vond ik op Internet:

Quote:
het komt erop neer dat wij een hartslag moeten aanhouden die ligt tussen de 60% en 70% van onze maximum heart rate. de maximum heart rate wordt berekend door je leeftijd af te trekken van 220. als je bijvoorbeeld 40 jaar oud bent, dan is je maximum heart rate 180 (220 - 40). om effectief vet te verbranden zal je dus een hartslag van 115 per minuut moeten aanhouden (65% van de maximum heart rate die in dit geval 180 is) en dat voor ongeveer 30 minuten.

ik denk dat ze dat inderdaad bedoelen

einddoel 70 kilo 20 augustus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 12:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1