Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Uit eten...wat nu?

Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   janie-89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Hallo,

ik had een vraagje, ik ga eind deze week uit eten. En ik vroeg me af wat ik nou wel en niet kan eten. Althans wat is beter om te laten staan. Ik eet zelf nooit frietjes erbij ofzo, maar ik ben bv dol op spareribs of sate. Is dit wel verstandig om te nemen? En wat zou eventueel wel gewoon kunnen? Ik neem normaal als voor gerecht carpaccico, nou heb ik mij laten vertellen dat dit geen probleem is klopt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 16:10    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Hoi Janie

Dan neem je gewoon lekker spareribs en als je dat lekker vindt met veel groenten. Laat de sauzen zo veel mogelijk staan.
Sateh is wel erg calorierijk alleen gebruik je satehvlees zonder satehsaus is het best okay.
Hebben ze b.v gegrild vlees mag je er best heel veel van hebben maar dan weer met de groenten erbij zonder de frieten als je dat toch geen probleem vindt.
Als toetje b.v fruitcocktail zonder het sap of lychees en als voor of en nagerecht lekker capucino. een soepje vooraf kan ook gerust.
Neem dan geen suiker in de cappuccino maar een paar zoetjes op sacharinebasis of helemaal niets erin dan mag je zelfs 2 koppen hebben Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 16:49    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
in eerste plaats sluit ik me aan bij Greetje.

stel nu dat je het overdag een beetje sober houdt, weinig extra's kun je je 's avonds net dat extraatje wel gunnen.
Vaak zijn het de sausjes, frietjes en toetjes die het 'm doen...

daarnaast.... 1 dag smokkelen kan geen kwaad als je maar niet helemaal "los" gaat. Het zal dan alleen iets langzamer gaan deze week.

Geniet er in ieder geval 100% van, anders is het ook jammer.

K@ttie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 15:42    
Vrouw Weeggegevens   Birdiebird
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
in ieder geval heel erg genieten van het uit eten gaan! dat is het belangrijkste!

eventueel een dagje vantevoren of erna een balsansdagje houden
biefstukje mag je ook eten of een lekker stukje vis. soms zijn er ook lekkere vegetarische gerechten, maar daar wordt vaak weer veel room en/of kaas in gedaan..

en carpaccio is volgens mij ook prima.

veel plezier!

http://www.weegclub.nl/forum/eetdagboekje-birdiebird-t15201.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 16:30    
Vrouw Weeggegevens   Herjen647
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: voldafar

Reageer met quote
ik sluit mij aan bij mijn voorgangster.

Geniet in de eerste plaats. Je kunt natuurlijk achter een bak sla zitten, maar dat is ook niet leuk. Probeer een beetje te minderen de dag ervoor, dan kun je de avond van het etentje best lekker eten en er ook nog van genieten.

Eet smakelijk zou ik zeggen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 8:17    
Vrouw Weeggegevens   Saule
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Even een kritische kanttekening bij het advies om de dag ervoor of erna een "beetje" te minderen: Houd voor jezelf wel in de gaten dat je wel gezond blijft eten die dagen. Als je al op dieet bent en je gaat op je dieet nog eens bezuinigen dan ligt het voor de hand dat je tekorten op gaat bouwen die misschien uitmondden in snaaigedrag of (als je deze strategie heel vaak gebruikt) in gezondheidsrisico's
De valkuil ligt bij zulk soort gedachten namelijk bij het feit dat je ideeen heel gemakkelijk om kunnen slaan in vasten en compenseren. Als je van deze strategie een gewoonte gaat maken heb je zo een eetstoornis ontwikkeld. En dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Mijn advies: De de dag zelf rustig aan. En kies bewust voor dat wat je lekker vind. Eet met aandacht. En neem de tijd om te eten...Dan eet je vanzelf al minder.
Eet de volgende dag weer gewoon volgens je dieet. Maar ga niet korten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:05    
Vrouw Weeggegevens   Konega
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: lowcarb

Reageer met quote
Saule schreef:
Even een kritische kanttekening bij het advies om de dag ervoor of erna een "beetje" te minderen.

Nog een kritische kanttekening ; je moet ook rekening houden met je lichaam en op welke wijze jij zelf makkelijk bijkomt.
Mijn dietiste heeft me absoluut verboden om de dag ervoor of erna een 'beetje te minderen' aangezien ik daar ontzettend van bijkom. Mijn lichaam reageert niet goed op onthouding en begint dan te hamsteren.

Kijk dus een beetje uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Dientje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: streepjeslank punten

Reageer met quote
ik doe zelf mijn boekje dan te buiten
let dan echt niet op de de calorieen
en een balans dag is eigen niet nodig
want al afvalt eet je al het minimale

1 x zondige maakt niet zoveel uit als de draad de dag er na maar oppakt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:03    
Vrouw Weeggegevens   ibbeldebibbel
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Gewoon lekker genieten.
Dat ene etentje is echt niet de oorzaak dat we te zwaar gworden zijn. Ik ben zelf gek op toetjes en vooral met chocola. Als je dan punten (Weight Watchers) of calorien gaat tellen schrik je je rot hoeveel er in zit. Dat doe ik dus niet, maar kies gewoon wat ik lekker vind. En de dag erna weer gewoon de draad op pakken. Je moet het voor jezelf wel een beetje leuk houden, toch.
Ik heb zelfs de neiging om vreetbuien te krijgen als ik op zo'n avond heel braaf ben, maar dan vind ik me daarna zo zielig....

In sommige restaurants zijn de voorgerechten zo groot, dat je ze ook als hoofdgerecht kunt eten. Gewoon vragen of het in dat geval tegelijk met de hoofdgerechten van de anderen opgediend kan worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Zelf heb ik de ervaring dat als ik ga minderen van te voren ik juist als een bok op een haverkist aanval op al het lekkers wat op tafel komt.
Op dat moment gaat de rem eraf en eet ik me helemaal klem Geschokt .
Waarom zou je minderen van te voren op gezonde voedingsmiddelen en de schade inhalen met slechte voedingsmiddelen.
Zelf doe ik dat niet meer.
Gewoon doorgaan met regelmatig en gezond eten weinig snoepen en bewuste keuzes maken als je wilt genieten met een etentje. Ik weet het is verleidelijk maar achteraf heb je zo,n rot gevoel en wil je de volgende dag weer weinig eten om weer vlotter af te vallen zo kom je in een spiraal naar beneden.
groeten Greet Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 14:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1