Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Tips en info oktober 2009

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38800
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Slecht slapen, slecht afvallen
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
11 oktober 2009

Beste Odette,

Een belangrijke oorzaak van gewichtsproblemen in Nederland is dat we te weinig slaap en rust krijgen. Dat verstoort je hormoonsysteem en je stofwisseling. En die moeten goed draaien als je op gewicht wilt blijven of wilt afvallen. Makkelijker kan het niet: afvallen door te slapen. Mocht het slapen toch niet zo makkelijk gaan, dan kunnen onderstaande tips je misschien op weg helpen.

Wist je niet dat slapen zoveel invloed heeft op je gewicht? Of vermoed je dat er meer dingen zijn die je niet kunt overzien, maar die je wel in de weg zitten? Ze komen vrijwel zeker aan het licht als je je eigen Weg met de Weegschaal Probleemanalyse laat beoordelen.

Hartelijke groet,
Meijke van Herwijnen
Visiom trainer/coach Hilversum
meijke@visiom.nl
Tel. 06-51745600

Vijf slaaptips

Uitgerust zijn is overal goed voor. Toch slapen we gemiddeld maar zeven uur, terwijl we eigenlijk acht uur nodig hebben. Gemiddeld dan. Kun je wat advies gebruiken? Hier volgen vijf tips.

1. Regelmaat helpt

Als je elke avond op een andere tijd naar bed gaat, weet je lichaam niet goed wanneer het op de 'slaapstand' moet gaan.

2. In slaap komen kost ook tijd

Veel mensen denken: 'ik moet om zeven uur op, dus moet ik om elf uur gaan slapen - dan slaap ik acht uur'. Maar het duurt over het algemeen een klein kwartier voordat je in slaap gevallen bent. Dat betekent in dit voorbeeld dat je om kwart voor elf in bed moet liggen. Steeds pas om elf uur beginnen met tandenpoetsen betekent algauw een half uur slaaptekort. Per nacht!

3. Inslapen

Kom je moeilijk in slaap? Meestal houden je gedachten je wakker. Een gedachte die je lang wakker zal houden is: 'Ik moet nu slapen, maar het lukt niet!'. Lig je wakker en tollen er gedachten door je hoofd, laat ze dan steeds als ballonnetjes wegzweven. Lig je wakker en is je hoofd leeg, beschouw het dan als rusttijd, zelfs al slaap je niet.

4. Uitgeput wakker worden

Ben je na een hele nacht slapen niet uitgerust? Dan kan het zijn dat je te uitgeput naar bed gaat. Je lichaam heeft dan niet meer de energie om het uitrustproces goed te starten. Misschien helpt het om ruim voor je gaat slapen te stoppen met drukke dingen doen (ook drukke tv-programma's kijken) en extra goed voor jezelf te zorgen.

5. Prioriteiten

Ga je steeds te laat naar bed? Dan zou je kunnen stellen dat je andere dingen belangrijker vindt dan uitgerust zijn. Klopt dat? Zo niet, zet dan eens op een rijtje welke dingen je laat voorgaan op slapen en waarom. Wil je dat zo houden?

Begin november: nationale uitrustweek

Vorig jaar heeft Visiom met veel succes de Nationale Uitrustweek geintroduceerd. Dit jaar is hij er weer! Van 2 t/m 8 november. Je kunt je via de website inschrijven om mee te doen met de voorbereidingen. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Wat krijg je hierna?

Rond 1 november ontvang je weer een e-mail met tips en informatie. Wil je de e-mails niet meer ontvangen? Dan kun je je gemakkelijk afmelden met de link onderaan deze nieuwsbrief. Wanneer je maar wilt.

Visiom
Kepplerstraat 15
3817 TA Amersfoort
Nederland
Tel/fax: 033-7850591

www.wegmetdeweegschaal.nl
info@wegmetdeweegschaal.nl
kvk nr 34311744

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 85/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 16:46    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 49390
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hoi Odette, ook toevallig in het boekje van Coby hadden we het net over slecht slapen.

Dus ik ga dit aandachtig lezen.

Groetjes Ellen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:33    
Vrouw Weeggegevens   Saule
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2009
Berichten: 491
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Ha ik heb net een heel lekker liggend nieuw bed! Ik ga slapen slank worden!!!!! Lachen

_________________
Go slow and go with the flow!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 11:06    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38800
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Geef even het merk van je nieuwe bed door, want dát wil ik ook wel, haha.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 85/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 16:20    
Vrouw Weeggegevens   Saule
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2009
Berichten: 491
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Gewoon ikea hoor. Maar vergeleken bij mijn andere totaal versleten matras ligt het goddelijk lekker Lachen

_________________
Go slow and go with the flow!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 16:34    
Onbekend   carrie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-8-2009
Berichten: 2

Woonplaats: Veendam


  Reageer met quote
Heel herkenbaar dit. Ik kom ook slaaptekort omdat ik ook steeds op tijd naar bed wil, maar ik allerlei andere dingen belangrijker vind.
Terwijl slapen ook heel belangrijk is.... Ik merk als ik goed slaap dat het afvallen makkelijker gaat omdat ik dan lang niet zoveel heb aan snoepen.

Groetjes Carrie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Lima
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-11-2009
Berichten: 17
Dieet: Weg met de weegschaal


  Reageer met quote
Ik vraag me af of de uren voor middernacht hierbij nog een verschil maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 10:59    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38800
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Dat zeggen ze ja, maar of dat waar is weet ik niet. Doe wat goed voelt. Als je lijf aangeeft dat je om 10 uur naar bed moet, geef daar dan aan toe. Luisteren naar je lijf is de pijler van WmdW. Wat betreft slapen, maar ook eten, drinken en aanraking. Dat zijn basis behoeften die vervuld moeten zijn, dus wat je ook doet, zorg dat je van alle 4 voldoende krijgt.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 85/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 12:35    
Onbekend   carrie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-8-2009
Berichten: 2

Woonplaats: Veendam


  Reageer met quote
ja dat klinkt heel makkelijk maar vind ik best lastig. Vind het lastig om te drinken a la WMDW. Iemand goeie tips wat te drinken ipv water en thee etc. Want dat ben ik na een tijdje zat.

Ik drink tegenwoordig wel SPA Fruit sinasappel/peer



Maar is dat wel goed? Wat drinken jullie zoal?

Groetjes Carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 17:53    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
water en thee.... Lachen

Het punt is dat wij zo gewend zijn geraakt aan al die toegevoegde kunstmatige smaakjes dat we niet meer zonder willen. Het is eigenlijk heel simpel (maar moeilijk!) een kwestie van afwennen en dus volhouden. Ik vond het in het begin vreselijk saai, maar tegenwoordig drink ik water zonder dat het moeite kost. Een heel enkel keertje neem ik een beetje citroen erin.
Thee is er ook met smaakjes, misschien dat je daarin kunt varieren?
Of een sinaasappel persen, of een smoothie maken van fruit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 18:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2