Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Actief aan het werk!
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Thuis kracht & cardio 90 dagen programma

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nio
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
slim scholliebollie! Dan verbrand je nog even lekker veel vet.
Een half uur sporten per dag als je wilt afvallen is ook net ietsje te weinig niet dan?
Ik ben benieuwd of de topic maker nog bezig is. Ik vind het altijd moeilijk om zo'n challenge vol te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012 22:36    
Vrouw Weeggegevens   scholliebollie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ben nu bij dag 12. ik vindt het wel erg leuk hoor, sommige oefeningen zijn best pittig, en in combinatie met de crosstrainer is dit wel leuk sporten
vandaag kan ik niet, we hebben iemand voor het stroom.
morgen even wat extra dingetjes doen.
maar het wordt steeds een beetje makkelijker om vol te houden Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 nov 2012 14:54    
Vrouw Weeggegevens   queenie1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Leuk fitness programma hoor! We hebben gelijk de knoop doorgehakt en een nieuwe tv met wifi besteld voor op onze fitness zolder.. Dan kan ik daar mezelf lekker uitleven. We hebben er ook een loopband, roeitrainer en halterbank met gewichtjes. Hardlopen buiten heb ik wel geprobeerd, zowel in groepsverband als alleen maar ik vond er echt niks aan. Op m'n loopbandje wel, gelukkig.
Ideaal ook voor m'n man die zeer afwisselend werkt en daardoor niet goed naar een sportschool kan..
Ik heb me nooit zo verdiept in you tube maar wat staan er een berg leuke sportprogrammaatjes op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012 13:05    
Vrouw Weeggegevens   geetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Even een vraag. Is dit een goed schema?

maandag fitness en bij thuiskomst Be Fit
dinsdag Be fit
woensdag rustdag
donderdag Fitness en bij thuiskomst Be Fit
vrijdag Be fit
zaterdag en zondag rustdagen

Weet nl. niet of dit teveel van het goede is. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 12:52    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
geetje schreef:
Even een vraag. Is dit een goed schema?

maandag fitness en bij thuiskomst Be Fit
dinsdag Be fit
woensdag rustdag
donderdag Fitness en bij thuiskomst Be Fit
vrijdag Be fit
zaterdag en zondag rustdagen

Weet nl. niet of dit teveel van het goede is. Lachen

Qua weekindeling heb je het mooi verdeeld incl. de nodige rustmomenten dus dat is prima.

Hoe doe je het met fitness?
Cardio, kracht of een combinatie van die twee?
En hoe lang wat?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 13:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
combinatie Kracht en cardio.

* Cardio
5 minuten opbouwende weerstand op de fiets, 3 min. crosstrainer opbouwende weerstand, 6 minuten lopen opbouwend bergop met een snelheid van 5,5 km per uur. weer fietsen 6 minuten interval.
*aan kracht. weet alleen niet hoe die apparaten heten Schaam Schaam :
rechte buikspieren voorover en achterover: beide 3 x 15 met tussendoor 10 sec. rust.
schuine buikspieren 2 x 15 met 10 sec. rust, links en rechts
bovenbenen 3 x 15 met 10 sec. rust
spieren bovenrug; 3 x 15 met tussendoor 10 sec. rust
De gewichten weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Coolingdown:
Cruiser van hoge weerstand naar lichte weerstand in 6 minuten

Ben voor een paar maanden geleden begonnen met ontspannende fitness. Omdat ik door problemen met mijn ogen en migraine heel erg snel hoofdpijn kreeg. En door bewegen werd de hoofdpijn in het begin erger. Was een combi van slechte conditie en laag energielevel, omdat mijn hersenen continu bezig zijn om mijn zicht normaal te maken, terwijl dat niet mogelijk is (en dat kost heel veel energie). Langzaam aan merkte ik, dat ik beter tegen de inspanning kon. Kreeg nogwel hoofdpijn, maar die trok weer snel weg. En mijn energielevel ging een stuk omhoog.
Heb toen een fietstest gedaan en daaruit bleek, dat mijn conditie een - was. Toen heb ik in overleg met de trainster besloten om de cardio te verhogen. Maar ik merk nu, dat ik het niet voldoende vind. Ik wil meer. Daarom wil ik thuis de Be Fit er nog bij doen.
En wat ik nooit had gedacht is toch gebeurt: Ik vind bewegen leuk Lachen Het geeft me een energieboost waardoor ik me de hele dag goed voel.
En ik kan zeggen, dat het een heel prettig gevoel is, als je bedenkt dat ik me 1 1/2 jaar heel beroerd heb gevoelt (door de combi van migraine, ogen en daardoor medicijngebruik)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 14:31    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag dag 5, morgen rustdag en dan donderdag weer verder met dag 7.
Het valt me niet tegen Lachen De yoga onderdelen vind ik nog het lastige. Dan ga je van de ene houding in de andere. En dan is het wel lastig, dat het geheel in het engels is.
De andere onderdelen kun je wel 1 oefening kijken en dan de rest meedoen, maar dat kan met de yoga niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 13:02    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Leuk te lezen dat je sporten zo leuk bent gaan vinden en dat het ook goed gaat.
Prima ook dat je er rustmomenten inbouwt.

Afhankelijk van het soort yoga kunnen er inderdaad moeilijke oefeningen bijzitten maar ook dat gaat in de loop van de tijd beter hoor.

Groetjes en veel succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 13:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De yoga oefeningen op zich vind ik niet moeilijk, maar ik moet steeds op het scherm kijken, wat de beste yoga-juf doet. En dat komt niet ten goede van veel oefeningen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 14:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
En het is echt waar: sporten kan verslavend werken Cool En dat had ik een paar maanden geleden echt niet verwacht. Denk wel, dat ik er goed aan heb gedaan om heel snel van 1 x per week fitness naar 2 x per week ben gegaan. De eerste keren voelde ik me echt niet lekker na de fitness. Maar toen ik 2 x ging, werd mijn motivatie beter, omdat ik me na de fitness zo lekker voel. Dat heeft toch met een of ander hormoon te maken, die vrij komt tijdens het sporten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 14:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3