Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Think Thin Thursday Tips by Judith Beck (engels)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Tuesday Reality Check: The vast majority of people around you are also restricting their food intake to at least some degree. When dieting feels unfair, remind yourself that you are in very good company.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 7:09    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Wednesday Sabotaging Thought: I don't care, I'm going to eat this. I just don't care. Response: Yes, it's true that in this moment I don't care but I am definitely going to care a LOT later on when I step on the scale, gain weight, and and lower my motivation. I can't let this moment of not caring dictate how I will act because it will go away and I will care again very soon.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 20:01    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Think Thin Thursday Tip: Dieters often think that they have to accept food their loved ones offer to them. We always ask them: why is it okay to disappoint yourself but not other people?

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 17:28    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Friday Weekend Warmup: Making an eating exception for one weekend doesn't work because there are 52 weekends a year, as well as countless holidays, birthdays, celebrations, etc. Work on staying on track this weekend and set the standard for all the ones to come.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 15:01    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Monday Morning Reminder: It's important to give yourself credit for every positive diet-related behavior. It's the only way to build your confidence, and the more confident you are, the easier dieting gets.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 jun 2011 14:51    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Tuesday Reality Check: Unlike the beating of your heart or digestion, eating is not automatic. You make the decision to put every bite of food in your mouth, even if you're not fully mindful of what you're doing.
Dinsdag realiteits check:
In tegenstelling tot je hartslag of spijsvertering gaat eten niet automatisch. Je maakt zelf de beslissing om een hap eten in je mond te stoppen, ook al ben je niet ten volle bewust wat je aan het doen bent.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 7:20    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Think Thin Thursday Tip: Most people don't struggle about whether or not to brush their teeth or put on their seatbelts because they don't give themselves a choice about it. Once you put sticking to your diet in the "NO CHOICE" category, the struggle drops dramatically.
Denk-dun-donderdag-tip: De meeste mensen maken er geen punt van om hun tanden te poetsen of hun autogordels om te doen omdat ze vinden dat ze geen keuze hebben om het niet te doen. Op het moment dat je het volhouden van je dieet "geen keuze" vindt is de strijd gelijk dramatisch minder.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011 17:16    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Friday Weekend Warm-up: Weekend eating is often harder due to more free time, but don't let unstructured time become unstructured eating. Remind yourself, "I may not like having to plan my eating on weekends, but much more than that I don't like getting off track, jeopardizing my weight loss, and feeling bad about myself. It's worth it."Vrijdag weekendopwarmertje: Eten in het weekend is vaak moeilijker omdat er meer vrije tijd is, maar laat ongestructureerde tijd geen ongestructureerd eten worden. Bedenk dat het misschien niet leuk is om je eten in het weekend te moeten plannen, maar het is nog veel minder leuk om van het pad af te dwalen, je gewichtsverlies in gevaar te brengen en jezelf slecht te voelen. Het is de moeite waard!!

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180


Laatst aangepast door Odette op ma 27 jun 2011 17:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2011 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Monday Motivation: Dieters have not had success in keeping weight off in the past because they didn't KNOW HOW. No one would expect to sit down at a piano for the first time and play a symphony flawlessly. Dieting also takes practice and dedication, but the more you work at it the easier it gets. Don't let the memory of past failures impede your opportunity for success this time!
Maandagmotivatie:
Mensen op dieet zijn niet succesvol geweest in het eraf houden van hun gewicht in het verleden omdat ze HET NIET WISTEN. Je kunt niet verwachten voor het eerst achter een piano te gaan zitten en gelijk foutloos te kunnen spelen. Zo ook vergt diëten oefening en toewijding, maar hoe meer je eraan werkt hoe makkelijker het wordt. Laat de herinnering aan falen in het verleden geen belemmering zijn voor je succes van vandaag.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011 17:27    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38812
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Ben een beetje achter geraakt, hier is de rest tot en met vandaag:

Tuesday Reality Check: Dieters think they'll be happier if they can eat whatever, whenever, and in whatever quantity they want. In reality, once they start disciplining their eating and feel in control, invariably they feel so much better.

Wednesday Sabotaging Thought: I'm upset, I need to eat to calm down. Response: If I eat when I'm upset, it will only make me feel better temporarily and then I will end up with two problems: the original one and now also the problem of getting off tack and feeling bad about myself. I deserve to be soothed but I don??t deserve to feel bad about going off my diet. It??s worth it to find other ways to calm down.

Think Thin Thursday Tip: Make a list of all the reasons why it??s important to you to lose weight and read it every day, especially before meals and when you??re having cravings (and during holiday weekends!). It??s much easier to turn down unplanned food if you are reminded of exactly why it??s worth it to do so.

Friday Weekend Warm-up: Make healthy choices this 4th of July weekend, like eating more fruits and vegetables and less fried foods and deserts. You absolutely, 100%, will not regret it when the holiday has passed.

Saturday Inspiration: Keep working on your healthy eating habits! Being thinner feels SO MUCH BETTER (for so much longer) than the momentary pleasure of any food or drink.

Sunday Sabotage: If you??re thinking ??This is too hard, I don??t want to stick to my diet right now,?? remind yourself, ??This is just sabotaging thinking! I can??t keep giving into this type of thinking because then I will never reach my weight loss goals. Just ignore these thoughts and stay on track. It??s worth it!??

Monday Motivation: Did you get off track at all this weekend? That??s okay! Everybody makes mistakes. The most important thing is to recover from your mistakes immediately and get right back on track. Don??t wait another minute/hour/day. Do it right now. You??ll be so happy you did.

Tuesday Reality Check: Every bite of food you put in your mouth has calories, even if you eat it standing up in front of the refrigerator, as a free sample at the grocery store, or mindlessly in front on the TV or computer.

Wednesday Sabotage: "I've already blown it for the day, I'll start again tomorrow." Response: "If I got a ticket for running a red light, I wouldn??t run lights for the rest of day. I??d stop at the VERY NEXT one. Dieting is the same ?? one mistake does not rationalize continuing to eat out of hand the rest of the day. The calories (like the tickets) will keep adding up, so get back on track now!??

Think Thin Thursday Tip: Thinking too far into the future can be daunting and unhelpful. Instead of thinking, "Can I keep this up for life?" focus on what you have to do today. If tomorrow is hard, you'll figure out how to deal with it then.

Friday Weekend Warm-up: When dieters have a craving, they feel uncomfortable tension in their minds and bodies. This tension will go away either when they make the decision to eat OR when they definitively make the decision NOT to eat. This weekend make the decision to not give in to cravings.

Monday Motivation: Some of the smartest people we know are also those who struggle most with their weight. Being overweight has NOTHING to do with how smart, successful, or disciplined dieters may be in every other area of their lives because successful dieting requires specific cognitive and behavioral skills.

Tuesday Reality Check: Every time you give in to a craving you make it more likely you'll give in the next time. Saying, "This one time doesn't matter," is simply just fooling yourself. Every SINGLE time matters. It??s not the calories, it??s the habit.

Wednesday Sabotaging Thought: ??It??s not fair that I can??t eat normally.?? Response: ??Actually, I AM eating completely normally for someone who has the goal to lose weight and keep it off. I wasn??t eating ??normally?? before I started dieting because I was probably eating too much, too often, and too many unhealthy foods. This is my new normal, and most of the time it feels GREAT."

Think Thin Thursday Tip: When going out to eat, try to find the restaurant's menu online first. It is MUCH easier to decide ahead of time what healthy choices you should make then when you are actually in the restaurant, hungry, and tempted by other sights and smells.

Friday Weekend Warm-up: You definitely don't have to eat every time you're hungry, see other people eating, smell something good, etc. Just because you WANT to eat doesn't always mean you SHOULD.


Wie zich geroepen voelt tot vertalen, ga je gang...

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011 15:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4