Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Terug van weggeweest

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
4 jaar geleden stond opeens mijn leven op zijn kop. Ik was op fietsvakantie geweest in Duitsland en ging daarna weer werken. Na 5 jaar systematisch getreiterd te zijn, escaleerde de boel en kwam met een burnout thuis te zitten. Mijn fysieke klachten verergerde zich zodanig dat ik 2 jaar geleden niet zonder stok kon lopen en alles in mijn ljjf deed pijn. Door depressies lukte dieten ook niet meer en ben weer gaan roken.

Vlak nadat ik in de ziektewet kwam leerde ik mijn vriend kennen, waarmee ik nu ondertussen samenwoon. Ik heb deze moeilijke periode gelukkig niet alleen hoeven door te maken.

Ik woon nu in de Betuwe nabij Wageningen (voorheen woonde ik in Rotterdam), word volgende maand 48. Heb nog steeds veel pijn, maar kan gelukkig weer lopen zonder stok. Heb enkele malen geprobeerd om beweging/sport weer op te pakken, maar dat heeft tot nu toe alleen nog maar de kwalen verergerd, dus weet nog niet wat ik ga doen. Maar ga in ieder geval weer op dieet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2022 12:32    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
hoi Ma ray
misschien eerst sporten bij de fysio? ik heb ms en mij heeft ze geholpen om te zoeken wat ik wel kon. en je kunt een tijd begeleid sporten
verder hoe wil je het gaan doen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2022 19:05    
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
D01 schreef:
hoi Ma ray
misschien eerst sporten bij de fysio? ik heb ms en mij heeft ze geholpen om te zoeken wat ik wel kon. en je kunt een tijd begeleid sporten
verder hoe wil je het gaan doen?

2 jaar geleden heb ik revalidatie gedaan voor mijn fibromyalgie waar ik toen na jaren worstelen een officiële diagnose vooral heb gekregen. Door de lockdown is die therapie in 2en gehakt en tegen de zomer afgeraffeld. Vlak daarna ben ik officieel verhuisd. Ik liep hier bij een fysio waar ik activiteitstraining probeerde, maar met wandelen. Maar lopen kan ik juist niet. Toen werd de fysiotherapeut ziek en heb ik jooit meer wat van d'r gehoord. Ze had het wel over een andere revalidatietherapy, maar daarvoor moet ik helemaal naar Nijmegen en dat trek ik niet. Bovendien had ik er toen een extra aanvullende verzekering voor, maar dat kan ik niet meer betalen.

Ik zit te denken om te beginnen met Wim Hof's ademhalingstechnieken en daarna Falun Dafa erbij (maar Tai Chi of Qi Gong is ook een optie). Na zo lang in een downwards spiral, wil ik in ieder geval niet te hard van stapel lopen.

Qua dieet deed ik toentertijd keto en watervasten, maar ook dat is mij nu te extreem. Dus ik begin met low carb en wat fasting light.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2022 20:08    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten (intermitted vasten )

Reageer met quote
Hoe precies werkt fasting light? Is dat hetzelfde als intermitterend fasting? Ik heb gehoord dat vasten tot verbetering leidt bij fybromyalgie maar watervasten is inderdaad extreem, en een andere vorm van vasten, zoals IF scoort ook goed!

Je hebt een loodzware periode achter de rug! Fijn om te lezen dat het nu wat beter met je gaat! Ik hoop dat het lukt om gelijkelijk gewicht te verliezen. Dan zullen de lichamelijke klachten waarschijnlijk ook minder worden. Zet hem op! Ik gun je heel erg een gezonder leven! Stel je voor dat je per jaar 25 kg zou kunnen verliezen waar je dan met twee of drie jaar kunt zijn! Mijn support heb je Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2022 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Het blijft zoeken naar wat het beste voor jou werkt , succes meisje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 aug 2022 11:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1