Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Op dit moment zit ik nog thuis, terwijl ik in normale omstandigheden al bijna op mijn werk ben aangekomen. Reden hiervoor is dat mijn zoon vandaag de schoolfotograaf op bezoek krijgt en hij er graag goed uitzag. Mooie kledij, gel in het haar en mama die het kapsel fatsoeneert. Om het fileleed te omzeilen vertrek ik vandaag dus pas om 8u30. Hopelijk is het meeste dan gepasseert.

Het was best wel een vreemde ervaring eigenlijk, want ik had hem een broek van mijn lief gegeven( had hij te klein voor zichzelf gekocht) en die me onlangs perfect paste maar waarvan de pijpen te kort waren. En die paste mijn zoon nagenoeg perfect, ze was aan zijn buik zelfs iets te strak. Toen ik mijn jongen daar zo zag staan, verbaasde het me dat ik in die broek kon...

Ik heb echt nog niet door hoe ik er nu uitzie en al zie ik op foto's echt wel het verschil nu (en denk ik soms dat ik het niet ben), ik voel me nog niet (mag ik dat al zeggen?) slank... Vanochtend toonde de weegschaal me trouwens ook weer meer aan: 71.5kg maar daar probeer ik me niet druk in te maken, ik ben nog steeds volop in ketose en het kan dus ecnkel en alleen gelinked worden met het feit dat ik veel meer lichaamsbeweging aan mijn dagelijkse routine heb toegvoegd.

Vanavond trouwens de tweede paardrijles!! Deze keer is het in groep want de eerst komende twee weken is het niet mogelijk om privé-lessen te nemen. Daar ga ik er later nog wel een paar van nemen, om des te effectiever op mijn houding te focussen. Maar het niveau is nog steeds hoog genoeg om te mogen deelnemen aan de groepslessen, dus ikke heel heel blij!!!Oooh, was het alvast zo ver! Dat wordt de uren weer aftellen vandaag!

Zoals gisteren gemeld, het lopen dan uitgesteld tot donderdag en eigenlijk was dat inderdaad het beste zo. Er moeten in een week toch wel 2 rustdag na elkaar tussen zitten om je spieren te tijd te gunnen weer te herstellen en op te bouwen. Zeker als beginner. Maar ook daar kijk ik echt weer naar uit! Het fijne is dat het geen tijd kost om je klaar te maken en eraan te beginnen. Het kost, nadat je je loopschoenen en -uitrusting hebt gekocht ook niks en is heerlijk ontspannend.

Tijd voor een kopje koffie nu, fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010 7:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het was weer hééééééérlijk gisteravond! Super, geweldig, magnificent! En deze keer ben ik iets minder stijf dan de vorige keer. Wel voor het slapen gaan de tijd genomen om te stretchen, dat had ik de vorige keer niet gedaan. Dus misschien heeft het daarmee wel te maken. Vanavond heb ik dan een 4de date met ons Evy, lief kan deze keer niet mee omdat hij op stand-by moet staan. Daarna een heerlijk heet badje en stretchen en dan een beetje vroeger de beddenbak in.

Want al heb ik het er helemààl voor over, het is toch wel een beetje laat. De les begint om 21u00 tot 22u00, dus dat betekent dat ik dan pas na het heksenuurtje in mijn mandje beland enneh als om 5u15 de wekker dan afloopt, is het toch wel even knorren en kreunen in mijn hoofdkussen. Vanochtend was mijn weegloeder iets redelijker en toonde hij me weer de 70kg aan maar wel nog steeds meer dan mijn weekresultaat: 70.9kg tov 70.4kg. Het gaat wel de juiste richting uit en naarmate mijn trainingschema zich verdiept, zal mijn lichaam zich ook weer aanpassen en het lijntje weer neerwaards gaan.

Zo tijd voor nog een taske koffie en dan moet ik er dringend invliegen hier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 7:45    
Vrouw Weeggegevens   Romaantje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Goede avond,

Nog hartelijk dank voor je beterschapswensen, uiteindelijk sinds vandaag pas wat beter.

Wat fijn dat je weer zo genoten hebt van het paardrijden! En slim om even te stretchen voordat je je bed in duikt, dat helpt vaak goed tegen de stijfheid.
En jeetje, wat moet jij vroeg je bed uit! Wordt al moe bij de gedachte Erg blij

Waarschijnlijk nu lekker aan het lopen met Evy, hier is het er nog niet van gekomen, door het ziek zijn. Denk dat ik vanaf volgende week ga starten, maar heb nog geen officiele renschoenen, wel sportschoenen, maar wil eerst maar eens kijken hoe ik het vind.

Fijn dat jouw schaaltje weer iets liever was vanmorgen, spieren wegen inderdaad zwaarder dan vet, dus dat kun je al snel merken. Goed om je daar niet gek door te laten maken.

Hier gaat het ook weer goed met de dalende lijn, vanmorgen stond hij op 67,7 nog 1,2 kilo en dan zit ik op het gewicht van voor de zwangerschap. Ik ga proberen daar nog iets onder te komen. Pas gelukkig ook al mijn oude kleren weer, dus wat jij zei over die centimeters, moet wel waar zijn, want paar weken geleden lukte dat nog niet.

Vandaag weer mijn eerste werkdag na ruim 9 maanden thuis, vroeg in de zwangerschap al in de ziekte wet en nu was mijn bevallingsverlof dan ook afgelopen. Ik heb er erg van genoten! Weer helemaal blij om daar te zijn, even iets anders dan mama en weer gezellig onder volwassenen.

Groet Romaantje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 19:51    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Romaantje,

Fijn dat je je weer beter voelt en wat een lekker positief berichtje. Lijntje weer dalende, je past weer lekker in je oude kledij en je allereerste werkdag na je zwangerschap beleeft, héérlijk! Jij moet je vast fantastisch voelen! Nog even en je bent weer op het gewicht van voor je zwangerschap en ik ben ervan overtuigd, dat je ook daar weer onder zal komen. Is je uiteindelijke streefdoel ook weer 63kg?

Ik ben blij dat het weekend is....Of toch bijna, eerst de dag doorkomen en dan een lekkere luie avond. Op de schaal vanmorgend toch nog 100gram meer dan mijn vorig weekresultaat, maar wel opnieuw dalende. Hopelijk gaat hij er morgen eindelijk weer onder, maar ik vrees dat ik deze week de 6 nog niet zal zien verschijnen. Geduld is een schone zaak zegt de wijze man dan.

Gisterenavond beetje last van hoofdpijn gekregen, maar toch trouw mijn loopschoenen aangetrokken en mijn date met Evy nagekomen. Ik moet wel zeggen dat het deze keer niet zo heel lekker gegaan is, ik had wel geen last van stijve spieren, maar ik geraakte niet echt "in the zone". Pas naar het einde toe, begon het weer wat vlotter te gaan. Maar ik heb hem wel afgewerkt, ondanks de hoofdpijn en ondanks dat het minder vlotjes ging. Ik ga vandaag de tour eens rondrijden met de auto om te kijken wat de afstand is.

Daarna genoten van een warm bad, mijn stretch-oefeningen gedaan en rond 21u15 lag ik in mijn mandje met een goed boek. Het stretchen helpt echt en heb vandaag hoegenaamd geen problemen met mijn spieren. Al voel ik wil een licht ongemak aan mijn heupen. Gezien ik de eerste keer zo snel geblesseerd was geraakt, let ik nu echt goed op de kleine dingen en neem ik de voorgeschreven rustdagen in acht.

Morgen trekken we dan naar de Kempen, op bezoek bij lief's ouders, wat altijd gezellig is en ik Luka de Duitse dog weer in de armen kan sluiten. Gezien ze tussen de velden wonen, gaan we daar onze 5de les dan lopen. Das dan ook meteen minder hard voor de spieren en botten, dus mooi meegenomen

Zondag wordt weer maaidag en zal ik toch dringend weer eens aan de was moeten beginnen... had ik maar een paar kaboutertjes die dat 's nachts voor mij zouden willen doen. 'k Denk alleen dat ze het niet lang zouden overleven, met onze moordzuchtige Jack Russel genaamd Shuuto in huis .

Zo, weer tijd voor nog een kopje koffie en jullie een heel fijn weekend te wensen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010 8:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hmmm, ik had zo graag de zes zien tevoorschijn komen vandaag, but I suppose I cannot complain, ook vandaag ging de schaal weer iets naar beneden om te eindigen op een miezelige 200 grammetjes alvorens ik de seventies eindelijk mag verlaten... Dat MOET volgende week gewoon lukken!
Maar ook het lintmeter toonde resultaat:

Omtrek borst: 102 cm : status quo
Omtrek buik: 100 cm : -2cm
Omtrek taille: 70 cm : -4cm
Omtrek dijbeen: 55 cm: -1cm

Gelukkig schijnt het zonnetje vandaag en hebben we een gezellige dag voor de boeg. Alsook de vijfde les met Evy, dat zou toch mijn ongeduldig duveltje wat moeten kunnen afleiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 11:31    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ah, bah, ik heb slecht geslapen vannacht, lang wakker gelegen, wat zeker niet van mijn gewoonte is. Bovendien is dat gevoel van: ik slaap nog niet de hele nacht blijven hangen. Waarschijnlijk ben ik dus wel een paar keer in slaap gevallen, maar ik heb toch verscheidene malen mijn oogleden geopend. Op zo'n momenten stoort het snurken van lief mij dan ook mateloos. Al kan de schat er helemaal niks aan doen en was het ook nog niet eens zo erg. Een vlieg zou dan een scheet mogen laten en ik schiet wakker...

Vanavond dan de zesde sessie met Evy en gelukkig heb ik gisteren al met lief afgesproken dat we gingen gaan, anders had ik er vandaag misschien niet aan begonnen. De spreekwoordelijke stok achter de deur, zeg maar. Ik hoop in elk geval dat het deze keer weer een stuk vlotter zal gaan. Hmmm, ik bedenk me net.... 't zou wel eens kunnen dat moedertje natuur weer in aantocht is met haar maandelijkse presentje en ik me daarom geen 100% voel.

Gisteren was het trouwens een heerlijke dag! In korte broek zo'n dikke 3 uur op handen en knieën rondgekropen onder onze tamme kastanjeboom, om bolster, blaadjes en vruchten van elkaar te scheiden. Ondertussen een gevecht op leven en dood leverend met onze Jack Russel om de dikste kastanjes te vrijwaren. Guess who won Op een gegeven moment dacht ik eraan om mijn tok op te gaan zetten, wat ik werd regelmatig gebombardeerd door vallende bolsters I was in a real warzone!

Rond een uur of vijf, dan aan het maaien begonnen, gezien de grond heel wat vaster was als de vorige keren kon het deze keer wél met de zitmaaier en tufte ik dus vrolijk twee uurtjes in het rond. De avond werd dan afgesloten met een heerlijk ontspannend kruidenbad.

Een hele fijne werkweek !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 7:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Today is the day!!! I have arrived in the sixties!

Ik had het zien aankomen toen ik gisterenavond thuiskwam woog ik nog 70kg en vlak voor het slapen gaan, net onder die 70 grens geweest. Maar het effectieve resultaat vanmorgen sloeg wel alle verwachtingen! Erg blij En als ik er in slaag om tegen zaterdag nog eens 900gram te verliezen, dan mag ik de derde fles bubbels openen, hmmmm! smullen

Ik ben zooooo blij dat ik gisteren toch nog gaan lopen ben, ondanks het feit dat ik verschrikkelijk moe was. And guess what?! Ook dat ging weer veel beter als de twee sessies ervoor. Op dit moment heb ik wel ietsje last op beiden heupen, maar er zijn nu staan de twee looprustdagen op het programma, waarvan vandaag platte rust is (nu ja, nà het werk dan ) en morgen weer paardrijden!!!

Als dat geen prachtige start van de dag is, dan weet ik het niet meer!

So everyone: keep believing, keep fighting, you can do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 7:41    
Vrouw Weeggegevens   Romaantje

Reageer met quote
Joehoe!!!! Hieperdepiep! De sixties! Wat zal dat een super gevoel zijn!

Super hoor en wat fijn dat het lopen ook zo lekker gaat. Hoeveelste week is dit dat je volledig op de modifast zit?

Nou hopelijk snel bubbels voor je, dat gaat zeker lukken!

Hier even een afval dipje, ging heel goed hoor, zat op 67,1 maar dit weekend een feestje en heb toen normaal gegeten, dus de schaal stond maandag op 68,5, we gaan gelijk op!
Maar sinds gisteren er weer tegen aan en hopelijk van het weekend weer rond de 67, veel drinken.

Vanavond lange ouderavond op mijn werk, dus dat is rennen straks rond het eten, maar gelukkig ben ik overdag lekker bij de meiden en kan mijn hubbie het vanavond overnemen.

Hier nog steeds niet met Evy begonnen:oops: zie tot op heden niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Maar ja, dat zijn ook excuses, moet het gewoon gaan plannen en doen!

Fijne dag,

Groet Romaantje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 9:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Bad, bad Romaantje Lachen

Wel goed dat je draad weer hebt opgepikt, meis! Nu doorzetten, he? En komop, zet Evy op je iPod en let's run together!
Maak je planning op, zet het hier, zwart op wit heeft het misschien iets weg van de spreekwoordelijke stok achter de deur. You can do it!

Ikzelf heb nu 17 volledige weken Modifast Intensive achter de rug, vandaag het begin van de achtiende week. Ik hoop vanaf Kerstmis aan mijn stabilisatie periode te kunnen beginnen...zou toch een mooi kerst-geschenk zijn, he?

Lange ouderavond voor de boeg, mag ik daaruit afleiden dat je in het onderwijs zit? Indien dat zo is, respect hoor! Ik hou van kinderen, maar de gehele dag met een 20-tal leerlingen in de klas zitten + daarbij ook nog eens de speeltijden overzien....niks voor mij. In elk geval veel succes vanavond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 11:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Blèh, ik heb er vandaag even de pee in Sip , zelfs het vooruitzicht vanavond te gaan paardrijden kan me op dit moment niet echt opmonteren. Het heeft niks met afvallen te maken, ik bedoel dat gaat deze week weer prima. Ik mag zelfs misschien zaterdag mijn 3de flesje champagne openen, dus das echt wel iets om naar uit te kijken.

En toch heb ik er vandaag de pee in. Verward

Gisterenavond nog een heerlijk gezonde ui-soep gemaakt, waarvan ik vandaag een potje bij heb om straks in de cafetaria te verwarmen. Nu de herfst weer in het land is, kikkert dat toch meer op dan een bordje sla.

Pffft, ik ben aan het zeuren...think I'll call it quits for today. Sip

Tally Out!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010 10:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 10 van 55