Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Ik heb momenteel de twee kinderen van mijn zus op logee, smane met mijn zoon is het dus een drukke boel in huis en heb ik niet zoveel tijd hier te zijn.

Vanmorgen trouwens het bed uitgekeeld door te enthousiast spelende kindertjes Verward niet bepaald fijn, maar goed het zij zo. Dat geeft me een beetje extra tijd om nog eens in mijn dagboekje te schrijven. En ik zit eigenlijk met een vraagje/ angst waar ik jullie mening wel over wil lezen.

Gisteren stapte ik namelijk uit de douche en merkte dat ik nu op mijn dijen en derrière, zo stilaan toch wel wat losser zitten vel begin waar te nemen. Na 21 kg is dit misschien niet echt verwonderlijk, maar toch, gezien het feit dat ik er nog een dikke 18kg af wil, begint dat stilaan toch een beetje door mijn hoofd te spoken....

Nu ik meen te weten dat je vel nog tot 2 jaar na de feiten nog steeds blijft inkrimpen, zolang je maar zorgt dat je op je gewicht blijft, natuurlijk Dus dat betekent dat ik me dan misschien toch niet echt zorgen moet maken, maar opnieuw geduldig moet blijven. Dit is langs de andere kant ook de reden, is mijn persoonlijke mening, waarom zoveel mensen aanraden om traagjes af te vallen. Zodat je huid diezelfde twee jaar kan gebruiken om in te krimpen en dat het OP DIE MANIER niet opvalt dat het gebeurt en men dan ook niet teleurgesteld kan raken over het behaalde resultaat en opnieuw zou hervallen. Hoe staan jullie hiertegenover?

(Even for the record: ik het natuurlijk niet over mensen die eerst 160kg hebben gewogen en 80kg zijn afgevallen, daar heb je natuurlijk veel te veel huidoverschot om op natuurlijke wijze te laten inkrimpen. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 9:57    
Vrouw Weeggegevens   D-aantje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (eerst Modifast)

Reageer met quote
Wow, wat ga je goed zeg! En wat hou je het toch goed vol om zolang Modifast Intensive te doen. Het resultaat is er dan ook naar. Lach
Qua huidkrimping e.d. daar heb ik geen ervaring mee...

Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010 15:17    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
De eerste werkdag is weer aangebroken, dat betekent dus weer een ander tijdstip om te wegen 's morgends en dus ook weer een verschil te merken. Zo vroeg in de ochtend weeg ik altijd meer. Het kan dus zijn dat ik morgen mijn gewicht van 75kg gewoon aanhoud tot ik daar zo vroeg ook weer verandering in ga zien. Gelukkig wist ik reeds dat het tijdstip een verschil met zich meebrengt. Op die manier was ik dus voorbereid op het resultaat.

Het was vanmorgen best wel hard om weer zo vroeg te moeten opstaan en koud ook! Ik was blij dat de verwarming toch wel opgeslagen was. Het lijkt wel of de zomer alweer voorbij is en vadertje winter al ongeduldig staat te trappelen tot het zijn beurt is. Ook is het nu opnieuw nog donker wanneer ik in de wagen stap...

Och, ja dat hoort er bij, zeker? Ik kijk al uit naar woensdag , want dan heb ik opnieuw een paar dagen genomen om voorbereid te zijn op de start van het nieuwe schooljaar. En zoals dat meestal het geval is, zal ook dan het weer weer verbeteren.

Met Modifast gaat het nog steeds goed, afgelopen zaterdag wel een BBQ gehad en daar wat sla en een spies met scampi's en een stukje Australisch rundsvlees gegeten ipv van mijn avondshake. Alsook een paar glazen rode wijn. Al bij al, wel volledig koolhydraten-arm, dus had het geen gevolgen op mijn in ketose zijn en buiten de kater de volgende dag was er niets aan de hand. De weegschaal liet zelfs een verdere daling zien. Wat wel een goed teken is, vermits dit het soort maaltijd zal zijn, dat ik in mijn opbouw-fase zal gaan eten. Vooralsnog ben ik nog volledig aan Modifast Intensive trouw. Nog welgeteld 17kg te gaan!

Hele fijne werkweek, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 9:25    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 77
Elfde week: -1.5kg
Totaal: -22.9kg
Nog te gaan: 17kg

Vanmorgen niet de tijd gehad om me te wegen, dus voor alle gemak mijn laatste weegresultaat maar aangehouden. Nooit gedacht dat ik zo ver zou komen en langs de andere kant ook nooit gedacht dat ik nog zo ver zou moeten gaan. Beetje dualistisch, he?

Gisteren toch wel wat reactie gekregen op het werk. Grappig hoe sommige mensen er direct iets van zeggen en andere mensen je alleen maar aanstaren. Je ziet ze dan denken: Wat heeft zij gedaan??! In elk geval ben ik al heel blij dat het er vanaf is en dat ik weer in mijn 'tussenfase' kledij pas. Het is nu kwestie van gefocussed blijven en dan kan ik tegen het einde van 2010 mijn doel bereiken. Erg blij

Een conclusie na elf weken? Soms heb ik zo mijn moeilijke momenten, maar doorgaans is Modifast Intensive voor mij best goed vol te houden. Heel af en toe , als de zoetigheid me echt de neus uitkomt, dan eet ik wel eens een gevarieerde salade, zonder dressing maar citroensap en wat kipfilet of tonijn, ipv van mijn avondshake/pudding. Al probeer ik dat wel tot een minimum te beperken (zo 1 keer om de 3 of 4 weken). Als ik dan volledig eerlijk ben, dan moet ik ook toegeven, dat ik me daarna wel iets of wat schuldig voel. Maar ik weet dat ik qua samenstelling en kcal intake niet echt over de schreef ben geweest.

Mis ik mijn aardappeltjes, brood of pasta dan niet? ja, tuurlijk mis ik die onderhand! Alsook mijn lekker sappig stukje vlees of vis... Al weegt dat gemis echt niet op tegen mijn verlangen om eindelijk op mijn ideaal gewicht te komen. Uiteindelijk, als ik mijn opbouw-fase goed aanpak, kan ik later ook weer genieten van dit alles. Weliswaar in gematigde vorm en bepaalde cominaties, met heel af en toe een zondige combinatie. Maar dat maakt dus ook deel uit van mijn motivatie: ik mag al die dingen wel eten, alleen nu eventjes niet.

Ondertussen ben ik wel gestopt mijn dagelijkse kcal intake te noteren, per slot van rekening komt het in het algemeen ongeveer elke dag op het zelfde uit. Vanaf het moment dat ik mijn opbouw-fase begin, zal ik daar weer meer aandacht aan schenken. Verder denk ik erover na om me minder te wegen...vanmorgen had ik er geen tijd voor, ik heb er nu ook niet echt last van dat ik het niet gedaan heb en ik voel dat mijn kledij lekker zit. Dus misschien vertrouw ik mezelf, mijn lichaam, het programma nu een klein beetje meer om dat stukje controle een beetje losser te laten en erop te vertrouwen dat alles nog zijn weg volgt. Zonder dat ik het met argus-ogen moet blijven volgen.

Ik beloof niks, ik mag van mezelf nog steeds elke dag op die schaal gaan staan als ik wil...maar op dit moment heb ik het gevoel dat ik er niet meer zoveel behoefte aan heb. Gewoon lekker keurig doorgaan met mijn programma en de rest volgt wel. Ik moet er wel op letten dat ik steeds mijn drie maaltijden per dag respecteer...zo tijdens de vakantie, wanneer ik wat langer sliep kwam het wel vaker voor dat ik mijn ochtendshake nogal eens oversloeg. Ik voelde ook niet echt de behoefte om hem later erbij te nemen. Zondag na de BBQ dan, heb ik er zelfs maar 1 genomen en wat salade, omdat ik me tijdens de dag niet echt lekker voelde na de wijn.

Maar dat heb ik gisteren geweten toen ik weer zo vroeg op moest. Op een gegeven moment voelde ik me langzaam wegdraaien. Een duidelijk signaal van mijn lichaam dat zegt: nu heb ik echt te weinig! Tja vakantie periodes...het is makkelijker om een zekere structuur, regelmaat in je leven in te bouwen als je werkt. Alles loopt daar hoofdzakelijk in dezelfde volgorde: 's morgends opstaan, wassen, aankleden, ontbijt klaar zetten voor de zoon, shakes inpakken voor op het werk, naar het werk rijden, koffie drinken op het werk, ochtend-shake,werken, middag salade, middag-shake , werken, naar huis rijden, 2 zure augurkjes eten, avondpudding in de diepvries zetten, eten maken, keuken opruimen, huiswerk nakijken, avondpudding eten, nog wat huiselijke activiteiten en slapen. Elke dag opnieuw een vast structuur waar je je zonder over na te denken aan kan houden.

Tijdens de vakanties en weekends ligt dat toch een beetje anders, daar moet ik dan natuurlijk niet om 5:15 opstaan en blijf ik lekker liggen tot ongeveer 10 uur. Tja, dan schiet die ochtendshake er natuurlijk makkelijker bij in. Het is geen kwestie van dat ik hem perse wil overslaan, het komt gewoon zo uit. Als dat dan maar twee dagen per week voorvalt, is ook dat nog niet zo erg, maar drie weken...Nee daar is mijn lichaam niet zo blij mee. Dus moet ik er toch op gaan letten.

Hehehe, deze keer is het een hele boterham geworden, even de gedachten naar mijn vingers laten stromen. Binnen drie weken moet ik opnieuw naar de diëtiste en moet ik ook mijn bloed opnieuw laten checken, ik ben benieuwd. Mijn weegschaal heeft de laatste keer ondertussen ook een vermindering van vet-percentage weergegeven, al zit ik toch nog steeds ergens achteraan de 30% en dat is nog steeds veel en veel te hoog. Herinneren jullie mijn verhaal nog dat ook bij de endocrinoloog dat percentage zo verschrikkelijk hoog lag, dat mijn werkelijke BMI véél hoger lag dan wanneer ze berekent werd met de gewone formule? Ik ga tegelijkertijd maar eens vragen ook dat opnieuw te meten. Best wel gek eigenlijk, zit ik bijna in de groene zone, ligt mijn vetpercentage nog steeds zo hoog.

Hmmmm, ik ga nu stilletjes eindigen voor vandaag, anders ben ik morgen nog bezig, denk ik

Heel veel succes weer iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010 6:59    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat gaat de tijd toch snel, 1 september reeds...het begin van het schooljaar, dus zit ik nu weer eventjes lekker thuis. Vind het wel zo fijn om tijdens het begin van het schooljaar daar te zijn wanneer mijn zoon zijn eerste dagen op school beleeft en verwerkt. Door zijn autisme is het voor hem toch wel een extra beleving.

Ben ik vanochtend op de schaal gaan staan? Nee, ik heb er wel even aan gedacht, maar die gedachte ook weer meteen laten schieten, ik heb er niet echt zin in...en langs de andere kant ook weer wel, maar voornamelijk niet...volgen jullie nog? Lachen Mijn partner kwam gisteren thuis met een klein flesje champagne: Voor je volgende mijlpaal, zei hij. Ondanks het feit dat er al eentje lag te wachten en toen ik hem dat ook zei, antwoordde hij: die daarna ga je ook halen...Toch wel lief he? Oh ja, het volgende glaasje zal binnen 2kg aangesproken worden Lach

Op dit moment ben ik (mag ik dat al wel zeggen?) iets slanker dan toen hij me leerde kennen en ik ben nog maar halfweg. Hij krijgt een volledig nieuwe vrouw...wie zegt dat afwisseling in een relatie niet kan? *grijnst breed* Op de BBQ jongstleden, waren er zelfs een paar van onze vrienden, die dachten (voor ze mijn gezicht zagen) dat hij een andere vrouw bij zich had *grinnikt*. Anderen vroegen dan weer wat ik gedaan had om zoveel af te vallen. Die vragen ontwijk ik doorgaans met een vaag antwoord. Er is was er wel eentje bij, die nooit tevreden is met een vaag antwoord en blijft vissen naar iets concreters en dus Gemeen trok ik een triest gezicht en jammerde haar toe: "Ik mag van hem bijna niets meer eten, hij houdt alles achter slot en grendel" *lacht vrolijk* De uitdrukking op haar gezicht was goud waard!!!!

Het fijne is, dat ik voor mijn partner niet moest afvallen, hij vond mij goed zoals ik was. Maar ik wilde dit voor mezelf doen, ik voelde me al zo lang niet meer lekker in mijn vel. Het is wel fijn te merken dat hij trots is op me en dat ondanks het feit dat ik niet hoefde te veranderen, hij toch ook opmerkt dat ik er toch weer veel beter begin uit te zien.

Ik kijk nu echt halsreikend uit naar het moment dat ik onder de 70kg ga komen...als alles goed gaat, moet dat eind september zijn. We gaan er in elk geval voor!

Hele fijne dag weer iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010 7:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Tachtig dagen al onderweg, het lijkt lang maar is het eigenlijk niet.

Ik heb me vanmorgen toch nog maar eens gewogen de 75kg staat er nog steeds al staat er zo vroeg in de ochtend wel een 800 gram meer na de komma. Was wel te verwachten, het tijdstip waarop je je weegt kan soms grote verschillen met zich meebrengen. Daar waar ik me tijdens de vakanties pas rond 10 uur woog, is het nu een viertal uur vroeger... Dit wetende echter, vind ik het nog steeds niet echt leuk.

Uit ervaring weet ik dat ik zo vroeg 's ochtends altijd meer weeg. Ik ben benieuwd of ik volgende week dinsdag weer een dalende lijn zal zien ondanks het verschil in tijdstip. Ik hoop het althans wel. Al zal het weekresultaat voor de eerste keer sinds ik begonnen ben met Modifast Intensive, niet zo groot zijn. Ook heb ik mijn vetpercentage gemeten en ondanks dat het was wel weer wat gezakt, is het nog steeds verbazend hoog: 38% vreemd. Het vet rond mijn organen echter was prima en zelfs aan de lage kant tussen de 0 en 15 is het normaal en ik had 5.

Gisteren heb ik een vrij drukke dag gehad,studeren voor mijn PMI examen in november en helpen in de tuin. Ze zijn namelijk verder komen werken aan de voorbereidingen van de gazon. Het oppervlak is nu genivelleerd en gediepwoeld en zaterdag zal de grond machinaal worden aangezakt, aangedrukt, fijngenivelleerd en zaaiklaar gemaakt worden. Om dan maandag ingezaaid te worden, ik vind het spannend! Eindelijk een mooi grasveld in de tuin! Vandaag echter heb ik er nog een dagtaak aan om alle boomwortels uit de tuin te halen, die door het diepwoelen aan de oppervlakte zijn gekomen. Van studeren zal er dus niet veel in huis komen, vrees ik, misschien zondag.

Zo, ga me een pot koffie zetten fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 6:36    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Talantha schreef:

Mis ik mijn aardappeltjes, brood of pasta dan niet? ja, tuurlijk mis ik die onderhand! Alsook mijn lekker sappig stukje vlees of vis... Al weegt dat gemis echt niet op tegen mijn verlangen om eindelijk op mijn ideaal gewicht te komen. Uiteindelijk, als ik mijn opbouw-fase goed aanpak, kan ik later ook weer genieten van dit alles. Weliswaar in gematigde vorm en bepaalde cominaties, met heel af en toe een zondige combinatie. Maar dat maakt dus ook deel uit van mijn motivatie: ik mag al die dingen wel eten, alleen nu eventjes niet.

Je hebt het begrepen Talantha, goed bezig meid!!

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 7:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel, Odette Lach

Hmmm, Verward beetje een vertekend beeld deze week. Mijn gewicht vanochtend om 5:46 was hetzelfde als zondag 29 augustus rond 11:32, wat betekent dat ik op mijn grafiekje geen verschil zie, mààr dat ik wel degelijk afgevallen ben... Alleen is het niet duidelijk hoeveel. Zoals voorspeld zal het lijntje volgende week wel weer dalende zijn, dus laat ik er me niet door ontmoedigen en ga ik gewoon lekker door met shaken en puddingen. Nog even geduld en dan zal ik eindelijk de 74kg wel in beeld zien komen.

Gisteren hebben ze dan de laatste hand gelegd aan de tuin, hij is nu mooi bemest, gezaaid en platgewalzed. Vannacht dat een flinke regenbui gekregen, dus laat het gras nu maar beginnen groeien!! Wanneer de langste sprietjes dan een handbreed hoog staan, moet ik voor de eerste keer maaien. Gisteren trouwens het advies gekregen om de eerste 3 à 4 keren met de gewone grasmachine te maaien, omdat de zitmaaier anders sporen zou trekken in de nu nog redelijke zachte grond. Yay, weer extra beweging!! 20 are gras maaien is niet niks.

Al kan het me eigenlijk niet zo deren, grasmaaien vind ik persoonlijk ontspannend of het nu met de zelftrekker of met de zitmaaier is. Dit weekend de zelftrekker wel even binnendoen om er nieuwe messen op te zetten, zodat het jonge gras, de beste kansen krijgt! Ik kan haast niet wachten tot het zover is....binnenkort sta ik nog met een loep te kijken of de eerste sprietjes niet ontloken zijn.

In elk geval, week dertien is aangebroken op naar week veertien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 8:23    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Talantha schreef:
20 are gras maaien is niet niks.

Haha, je hoeft het toch niet allemaal op één dag te doen?? Ga jij maar met een loep kijken of het gras al op komt. Het is groeizaam weer met al die regen...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 13:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Toen ik gisterenavond nog even naar de tuin ging kijken en de Perzische slaapboom van zijn restrictie bevrijden ben ik toch wel onderuit gegaan zeker? (Gelukkig had ik geen loep vast Lachen )Uitgegleden op een plek modder...Eén beentje hier het andere beentje daar en een een gedraaid lijf...alsof ik Twister aan het spelen was. Gelukkig heb ik me niet echt pijn gedaan, al was het wel even schrikken.

Ondertussen heb ik wat meer opzoekingswerk verricht naar het verbeteren van de huid. Zoals jullie weten begin ik intussen hier en daar toch wel wat losser vel gewaar te worden. Blijkbaar zou veel drinken helpen, alsook het regelmatig shrubben en insmeren van de huid. Op die manier worden er meer dode huidcellen verwijdert en de onderliggende huid gestimuleerd om te vernieuwen. Nieuwe strakkere huid. Dus vanaf gisteren ben ik van plan dat elke avond te doen. Out with the old, in with the new.

Als ik eerlijk ben dan moet ik zeggen dat ik me vandaag niet zo happy voel. Het weer helpt er ook niet echt aan, nat (wat wel goed is voor mijn ontluikende gazon), grijs, somber en kil... Onderhand heb ik wel wat nood aan een paar dagen heerlijk warme zonneschijn. Verder vind ik het toch wel vervelend dat het lijkt alsof de weegschaal blijft steken. Al weet ik wel dat dat eigenlijk niet het geval is maar dat het alleen maar zo lijkt door het tijdstip verschil. Een mens zit soms raar in elkaar. Maar ik heb nu echt genoeg van die 75kg!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 7:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 6 van 55