Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Donderdag, 31 maart 2011 - Stabilisatie Dag: 97
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50

Het is alweer een week geleden dat ik me aangemeld had. Tjonge wat vliegt de tijd. Ondertussen zijn we allemaal weer genezen, al blijft de vermoeidheid bij mij nog wel parten spelen. Het nachtelijk zweten vormt nog steeds een probleem en dat eist zijn tol. Lichamelijk is er niets te vinden, mijn bloedwaarden zijn super, dus ook de huisarts kan me niet verder helpen. Nu probeer ik me te herinneren wanneer het eigenlijk begonnen is en ben tot de vaststelling gekomen, dat dat ongeveer rond de tijd moet zijn geweest, dat ik weer meer koolhydraten met een matige GI ben beginnen eten...

Zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn? In elk geval heb ik vandaag besloten het eens uit te testen en de volgende drie dagen ga ik die koolhydraten weer volledig schrappen en kijken hoe mijn lichaam zal reageren. Als het dat ook niet is, tja dan moet het met stress te maken hebben, al heb ik niet echt het gevoel gestresseerd te zijn.

Met mijn gewicht en opbouw-plan gaat het nog steeds goed, stand van zaken vanochtend: 63.1kg. Buiten de soms moeilijke momenten tijdens het ziek zijn of mentrueren in, kan ik me goed aan mijn nieuwe voedings gewoontes houden, al merk ik wel dat ik me in het weekend wel weer sneller laat verleiden tot het nuttigen van een glaasje alcohol en ook frietjes zijn voor het eerst in een jaar tijd deze maand de revue gepasseerd! Lekker, lekker, lekker! De doelstelling om 1 dag per maand het er eens van te nemen is dan ook al meerdere keren gepasseerd en vraagt hernieuwde aandacht voor dit concept.

Al heb ik wel het excuus, al geef ik toe dat het een flauw excuus is, dat het mijn geboorte maand is geweest. Anyway, morgen is het april en dan ga ik erop toezien dat ik me echt aan die doelstelling ga houden: 1 dag per maand, waarop àlles mag en kan. Verder gewoon kalmpjes aan verder opbouwen. Op een gewone brave dag, zit ik op dit tussen de 1500kcal à 1600kcal per dag, met nog steeds een hoger percentage aan eiwitten, dan koolhydraten voor de meeste maaltijden per dag. De menuutjes zijn tijdens de gewone doordeweekse dag vrij gelijklopend, al besteed ik nog steeds veel aandacht op het avondmaaltijd lekker en verrassend te houden.

Zo lieve mensen, tijd voor een kop koffie en dan moet ik dringend aan mijn nieuwe project beginnen op het werk. (ook één van de redenen waarom ik hier minder frequent terug te vinden was/ben) Ik hoop vanmiddag even wat tijd te vinden om weer bij jullie langs te komen.

In elk geval, al zien jullie me niet, ik dénk wel aan jullie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2011 7:30    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hola,

Jij een junkdag per maand dat is goed Erg blij
Doe ik ook regelmatig; dan mag ik ALLES wat ik wil..
Echter vindt ik het dan wel weer moeilijk om erin te komen..
Maar het is het waard...

Veel suc6 met je project.

groetjes grover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2011 17:29    
Vrouw   Gerdien1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 17 dagen dieet/koolhydraatarm

Reageer met quote
Hey Talantha,

goed dat je er weer bent. Hopelijk helpt het schrappen van de koolhydraten en voel je je gauw beter!

Succes!
x Gerdien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2011 19:07    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Talantha,
Ik heb met verbazing naar je foto's zitten kijken. Hoe is het mogelijk dat jij zo'n strak velletje hebt gehouden, als je zo snel bent afgevallen.

Heb je heel veel gesport?
Ben zelf 38 kg afgevallen, heb me rotgesport, maar heb een veel te ruim velletje overgehouden.

Ben heel beniewd!!!

groetjes, Astrid

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 18:31    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Maandag, 4 april 2011 - Stabilisatie Dag: 101
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50

Menuutje vandaag: 1409 kcal
48.68% eiwitten - 23.72% koolhydraten - 27.60% vetten

Ontbijt: 221 kcal
63.16% eiwitten - 19.63% koolhydraten - 17.21% vetten

150gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels

Tussendoortje: 122 kcal
65.08% eiwitten - 19.39.87% koolhydraten - 15.53% vetten

100gr Magere kwark 0%
20gr soja vezels

Lunch: 135 kcal
81.28% eiwitten - 12.13% koolhydraten - 6.59% vetten

110gr gergrilde kîpfilet
40gr sperzieboontjes
50gr bloemkool/broccoli
40gr tomaat

[Tussendoortje: 122 kcal
65.08% eiwitten - 19.39.87% koolhydraten - 15.53% vetten

100gr Magere kwark 0%
20gr soja vezels

Diner: 810 kcal - Groententaart met kip en prei
34.36% eiwitten - 28.07% koolhydraten - 37.57% vetten

500gr Groententaart
150gr magere kwark 0%
40gr soja vezels

Vanavond staat er groentaart op het menu, lekker en eigenlijk heel eenvoudig klaar te maken. Je kan er alle kanten mee op en er ook restjes mee verwerken, indien nodig. Je kan heel makkelijk kruimeldeeg van de winkel gebruiken, maar ik maak het zelf, omdat ik volkoren meel gebruik:

Groententaart:
138kcal/100gr
28.92% eiwitten - 29.61% koolhydraten - 41.47% vetten

300gr prei
300gr ui
2 eieren
200gr soya room light
150gr kwark 0%
400gr kipfilet
1 tl geme Madras curry, extra hot
1/2 tl zout
1 tl nootmouskaat
1/2 tl witte peper
441.25gr kruimeldeeg

Kruimeldeeg:

225gr 100% volkoren spelt meel
50gr koude bakboter (Solo light)
1 ei
1tl gele Madras curry extra hot
50gr parmezaan
1/4 tl zout
3 el ijskoud water

Meng het meel, het zout in de kom van een keukenmachine.
Voeg de boter, de eieren, parmezaan, zout, curry en 3 à 4 el ijswater toe.
Mix kort, tot het begint samen te ballen. Haal het deeg uit de mengkom en kneed op een bestoven werkblad even kort door (met koude handen), maak dan een bal van het deeg, wikkel in plastiekfolie en laat minstens een half uur in de koelkast afkoelen, voordat het gebruikt wordt.

Na akoeling de bal uitrollen tot een cirkel, die groter is dan je bakvorm en deeglap voorzicht in je vorm leggen. Prik met een vork een paar gaatjes in de bodem.

Vulling:

Oven voorverarmen op 220°

Kip in reepjes snijden en aanbraden in de pan, kruiden naar smaak, haal ze er daarna uit en zet opzij. Fruit dan de fijngesnipperde ui en prei, kruiden naar smaak. Klop de eieren, room, 3/4 geraspte kaas en verse kaas tot een luchtig geheel voeg de nootmuskaat toe en schep de kip en prei/ui eronder. Proef even en voeg eventueel nog wat kruiden toe. Giet het mengsel in de met kruimeldeeg beklede bakvorm en schuif voor 45' tot 60' minuten in de oven. Strooi er de laatste 10' minuten de rest van de geraspte kaas over en net voor het opdienen heel even onder de grill.

Voor lief: Geebakken aardappeltjes er bij.

Druk, druk , druk! Dus vergeef me dat het even bij mijn dagboekje blijft. Het verminderen van koolhydraten vorige week had blijkbaar effect, de tweede nacht heb ik een droge nacht gehad...tijdens het weekend wél weer koolhydraten met een matige tot hoge GI gegeten en me weer suf gezweet. Het experiment zal deze week dus herhaald worden, zodat toeval uitgesloten kan worden.

Hele fijne week iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 8:46    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Klinkt allemaal weer heerlijk ohhh
Wat grapppig dat je geen last hebt van nachtelijk zweten als je verminderd met de koolhydraten, ben benieuwd of je experiment echt werkt van de week.
Fijne week weer en succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 10:22    
Vrouw Weeggegevens   suzanna1973
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Hoi Talantha!!

Goh, inderdaad wat Sannesan zegt, dat je zweten misschien aan de koolhydraten kan liggen, ben ook benieuwd!
Fijn dat je weer terug bent uit de ziekenboeg! Erg blij

Ik moet zeggen dat ik afgelopen week ook alles behalve fit was(zie dagboekje) wat raar kan een lichaam dan zijn! Verward

Maar goed, ook ik ga deze week er weer volop tegenaan, ik heb alleen nog als lunch de shake of pudding van Modifast en het ontbijt en diner heel lichtjes (ook nog geen pasta of aardappels) en vanavond ga ik weer voor het eerst op de crosstrainer, 2 jaar geleden aangeschaft en was toen vrij fanatiek,hahahaha!

Maar dat ga ik dus nu om de dag doen, mijn conditie opbouwen en afvallen want ik moet nog zeker 7 kilo Uitroep

Nou, ik ben benieuwd naar het resultaat maar ik moet je wel zeggen dat ik vanacht ook vrij goed aan het zweten was en heel slecht geslapen, misschien dat het bij mij het weer wel is in combinatie met mijn hooikoorts, ik zal er eens opletten! Geschokt

Succes deze week!

Groetjes,Suzanna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 12:39    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hola Talantha,

Even gedag zeggen en hier still going strong..
Bedankt voor de inspiratie afgelopen tijd en geniet van het weeer...

groetjes grover..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 15:34    
Vrouw Weeggegevens   Midde

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2011 8:30    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
HEEY!

Hoe gaat het nu met je? Ik wilde toch even komen spieken!
Ik ben al geruime tijd 'klaar'. dat wil zeggen dat ik 61,9 weeg en stabiel ben. na mijn afvalfase , opbouwfase en stabilisatieronde hou ik nu geen eetdagboek meer bij. Volgens mij zit het goed met de routine! En ik hoop dat het met jou ook goed gaat!

liefs van mij
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 22:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 47 van 55