Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   nancy34
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Protiplus 3.2.2

Reageer met quote
je maakt heerlijke dingen!! Linzen.. jammie!!!

geniet van je weekend!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 11:11    
Vrouw   Gerdien1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 17 dagen dieet/koolhydraatarm

Reageer met quote
Hey Talantha,

Ik heb gewoon nog een keer op je gestemd Erg blij

Wat maak je iedere dag uitgebreide gerechten! Ik ben al lang blij als ik iets warms op tafel krijg Lachen

Hopelijk kun je de komende dagen lekker buiten lopen. Het is hier (in het hoge noorden van NL) vandaag wel erg lekker weer. Helaas ben ik binnen aan het werk. Verward Hopelijk dit weekend nog wel even met de kids naar buiten toe, wandelen of fietsen is altijd feest

goed weekend gewenst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 13:01    
Vrouw Weeggegevens   suzanna1973
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Hallo!

Ik ben nieuw hier en sinds afgelopen maandag met modifast begonnen.
Gisteren wees iemand mij erop dat ik op dit forum meer mede-strijdsters kan vinden die ervaringen hebben met modifast, dus mag ik mij bij dit forum aansluiten? Erg blij

Ik ben Suzanna en ik ben 37 jaar en woon in het oosten van nederland.
Ik ben moeder van 2 kinderen, een dochter van 9 en een zoon van 6 jaar.
3 jaar geleden ben ik begonnen met sonja bakker en ben ruim 11 kilo afgevallen, wat was ik trots!!
Helaas door omstandigheden ben ik sinds vorig jaar weer aangekomen. Boos
Maandag stond de teller op 82,7 kg, vanmorgen op 80,4 kg.
Ik kan niet wachten om de 7 te zien Lachen

De eerste 3 dagen waren niet moeilijk, netjes gehouden aan de 3 shakes en genoeg gedronken, geen hoofdpijn of hongergevoel.
Gisteravond was mijn buik behoorlijk aan het knorren maar...nergens aan toe gegeven!

Helaas vandaag....aan de 3 shakes gehouden en toch vanavond een heerlijke kop eigengemaakte soep gegeten en hij was mjammmie!

Eindelijk weer wat "eetbaars" ik had het echt nodig...hoop dat het niet veel uit gaat maken wat betreft mijn gewichtsverlies!

Morgen gewoon weer netjes aan de 3 shakes en niks anders, met uitzondering van thee, koffie, water en een bouillon.

Ik hoop dat ik hier veel ervaringen kan opdoen en tips want dit is mijn 1e keer met modifast.
Alvast bedankt!!

Groetjes,Suzanna
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 21:14    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
@Nancy: Dank je wel meid! Jij ook een heel fijn zonnig weekend!

@Gerdien: Wat lief! Ik kan elke stem heel goed gebruiken, dank je wel! Vandaag zal het wel lukken om weer lekker te lopen, het zonnetje schijnt hier in elk geval op dit moment Lach

Wat mijn gerechten betreft, ja ik probeer graag dingen uit.Bovendien is het belangrijk lekker te eten, zodat je niet gemakkelijk door iets anders, minder gezond verleid wordt ohhh

@Suzanna: Hartelijk welkom hier en heel vel succes gewenst! Ik zag net dat je nog geen dagboekje had. Dus voel je vrij er eentje aan te maken, dat helpt om je dagelijkse beslommeringen, je eet-gewoontes en je vooruitgang te blijven volgen. Zo kunnen wij je hier ook makkelijk steunen en met je mee juichen!

Lees gerust mijn dagboekje door er staan heel wat tips in wat betreft Modifast alsook mijn eigen ervaring ermee.

Wat betreft die kop zelfgemaakte soep, wanneer die geen aardappelen, wortels, of andere producten bevatte met zetmeel of koolhydraten met hoge glycemische index, kan het absoluut geen kwaad ohhh

Nogmaals veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 12 mrt 2011 12:57    
Vrouw Weeggegevens   suzanna1973
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Hoi!

Weer een dagje verder en vanmorgen toch nog 200 gram afgevallen!
Ook al had ik gisteren de zelfgmaakte soep op.
@ Thalantha: Dank je voor de tip, heb meteen even gezocht naar de glycemische index, en een hoop is nu duidelijk!
Wat betreft het dagboekje; ga ik doen even uitvogelen hoe dat gaat! Erg blij
Ik zag dat jij super bent afgevallen, echt fantastisch gedaan!
Je zult je nu ook wel super in je vel voelen zitten!
Geweldig lijkt mij dat, steeds kleren die ruimer gaan zitten en weer iets nieuws en kleiner kunnen kopen!

Allemaal een superweekend gewenst en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,Suzanna
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 12 mrt 2011 13:32    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hi,

Hoest?
Ging gisteren even uit de bocht..(chips en dorp)
Kom hier ook nog even mijn zonde opbiechten bij je...
Maar ga het weer oppakken vandaag hoor.

Hoop dat je een lekker weekend hebt gehad..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2011 17:43    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Hoi talantha

Even een vraagje,misschien weet jij hoe t zit namelijk....want ik wordt er kriebelig van...

Ik heb behoorlijk de griep onder de leden sinds woensdag
afgelopen zondag maandag en dinsdag woog ik 64,7
Vandaag weeg ik alweer 66,8 ( nu in de avond) vanmorgen was t 65,7. Das dus tussen de 1 en 2,1 kg verschil.

Ik heb geen gek eetgedrag gehad.
Iedereen zegt t kan vocht zijn
maar ik zie daar niks over op internet.

Heb jij hier praktijkervaring mee?

groetjessss!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2011 18:25    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 80
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50

Ik stem op Lieve Tally!

Huidige stand in de wedstrijd om Gezicht 2011 van Bonprix te worden: 2de plaats!
Nog 10 dagen te gaan!

Afgelopen weekend waren er blijkbaar een paar vreemde dingen aan de hand met het stemmen op de kandidaten. Opeens kwam er vanuit het niets een kandidate opzetten, die patsboem op nummer 1 ging staan. Ook mijn eigen aantal stemmen steeg plotseling explosief. En de voormalig en de nu opnieuw nummer 1, liet zich ook niet onbetuigd. Blijkbaar werd er dus een beetje creatief omgesprongen met de stemmings mogelijkheid.

BonPrix heeft het in de gaten gekregen, heeft het controle-niveau opgedreven en de stand gisteren weer terug gebracht naar voor de stemmenstorm begon, met als gevolg dat de voormalige nummer 1, weer op 1 staat, ikzelf weer de 2de plaats bekleed en de mystery woman weer een heel stuk terug is gedreven. En das maar zo eerlijk, vind ik. Het is nu ook duidelijk te zien, dat de tellers niet meer ineens de hoogte inschieten, maar geleidelijk aan optellen of dat sommigen ineens stilstaan.

The war ain't over till the fat lady sings ohhh

Menuutje vandaag: 1506 kcal
45.60% eiwitten - 35.66% koolhydraten - 18.74% vetten

Ontbijt: 558 kcal
33.58% eiwitten - 47.82% koolhydraten - 18.75% vetten

82gr zelfgebakken volkoren spelt pistoletje (1 stuk)
15gr jonge gouda
10gr framboos/aarbei confituur met Tagatose
153gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels
11gr agave siroop

Tussendoortje: 56 kcal
77.28% eiwitten - 17.89% koolhydraten - 4.83% vetten

100gr Magere kwark 0%

Lunch: 126 kcal
83.66% eiwitten - 8.28% koolhydraten - 8.06% vetten

110gr zelfgebakken kippenfilet
40gr rucola sla
50gr tomaat
20gr preischeutjes

Tussendoortje: 56 kcal
77.28% eiwitten - 17.89% koolhydraten - 4.83% vetten

100gr Magere kwark 0%

Diner: 710 kcal - Bloemkool-spinaziecurry, met volkoren Indisch sesamzaad naanbrood en Zuid-Amerikaanse steak
43.30% eiwitten - 33.89% koolhydraten - 22.81% vetten

400gr Bloemkool-spinazie curry
150gr Zuid-Amerikaans steak
50gr zelfgebakken volkoren Indisch kruidig naanbrood
150gr magere kwark 0%
40gr soja vezels
10gr agave siroop

Dat wordt best wel een interessant menuutje vanavond. Eerste keer dat ik het uitprobeer, dus ik ben net zo benieuwd als sommigen onder jullie ohhh Je moet een dikke 2 uur op voorhand rekenen voor het naan-brood:

Het volkoren Indisch sezamzaad naan-brood (247kcal/ 100gr):
19.06% eiwitten - 65.18% koolhydraten - 15.76%vetten

250gr meel (ik gebruik 100% volkoren spelt)
60ml soya melk light
4gr gedroogde gist
40gr magere kwark
2.5gr (1/2 tl) zout
15gr sezamzaad
25gr appelmoes zonder suiker
2.5gr (1/2 tl) chilipoeder (of 1 vers pepertje)
2.5gr (1/2 tl) korander
2.5gr (1/2 tl) komijnzaad
65gr ei ( 1 groot )

Het recept heb ik wel aangepast om het minder kcal-rijk en gezonder te maken. Dit zijn de aanpassingen:

melk vervangen door soya-melk
yoghurt vervangen door magere kwark
boter vervangen door appelmoes
bloem vervangen door volkoren meel

Doe het meel (of de bloem), de kruiden en het zout in een grote kom en meng door elkaar. Meng de melk, gist, ei, appelmoes en kwark door elkaar en voeg bij het meel. Goed roeren tot het deeg begint te vormen. Leg het daarna op een licht bestoven oppervlakte en kneed tot je een stevig elastisch deeg krijgt. Voeg gerust mondjesmaat nog wat meel toe, wanneer het deeg nog te plakkerig is.

Leg het daarna in een ingevette kom, dek af met een vochtige theedoek en laat het 45 minuten (voor witte bloem) - 1.5u tot 2u (voor volkoren meel) rijzen op een warm tochtvrij plekje. Het deeg moet ongeveer verdubbelen van omvang. Stoot daarna de lucht uit het deeg en verdeel het in 3 porties. Rol elke portie uit tot een lap van ongeveer 5mm dik.

Bak het brood nu +/- 4 minuten in een voorverwarmde oven op 250° tot het mooi opzwelt. Zet het daarna nog een 2-tal minuten onder een hete gril. Bestrijk eventueel wat met olie of beter bij het opdienen.

De bloemkool-spinazie curry:

1 bloemkool (ik schat ongeveer 1kg)
1 grote ui (ik schat ongeveer 180gram)
400gr tomatenblokjes (of drie grote tomaten)
150gr verse spinazie
10gr (2tl) currypasta (ik gebruik Green Thai)
2.5gr '1/2tl) zwarte peper
5gr (1tl) zout
15ml (1 el) olijfolie
300ml water

Verdeel de bloemkool in kleine roosjes. Snijdt de ui fijn en fruit aan in de olijfolie, tot ze goudbruin zien. Voeg dan de currypasta toe en van zodra het mengsel lekker begint te ruiken, voeg je de bloemkoolroosjes, de tomatenblokjes en het water toe. Breng aan de kook en laat een 15-tal minuutjes pruttelen op een zacht vuurtje, tot de bloemkool gaar is. Voeg dan de spinazie toe en roer tot hij slap is geworden. Dien op met het versgebakken naan-brood.

De week is weer begonnen en het zal rennen worden vanavond om alles in orde te krijgen. Zo moet ik absoluut meteen aan het naan-brood beginnen wanneer ik thuis arriveer, zodat het kan rijzen terwijl we mijn auto naar de garage gaan brengen. Die is vorige week afgekeurd, vanwege een olie-lek, we laten dan maar ook meteen de distributie-riem vervangen, dat moest toch binnen een 5000km en zijn grote onderhoud doen. 't Zal wel weer pijn gaan doen in de geldbeugel, vrees ik.

Verder zou ik toch graag vanavond nog eens gaan lopen, al vrees ik dat daar echt geen tijd meer voor zal zijn: so be it. In dat geval is het voor morgen en dan, lieve mensen voorspellen ze een prachtige zonnige dag en wel 18°! Echt iets om naar uit te kijken Erg blij I'm sooooo looking forward to the spring!

Vandaag zijn we welgeteld 80 dagen ver in mijn opbouw-fase. Wat ik tot hiertoe gemerkt heb, is dat ik eigenlijk niet zoveel had aan mijn tussendoortjes, maar des te meer aan mijn hoofdmaaltijden. Vandaar dat ik de tussendoortjes wat teruggeschroefd heb en op die manier meer ruimte kan geven aan mijn ontbijt en diner. Op dit moment sta ik nu op een respectable 1500kcal/dag, wat in de weekends wel eens wat meer kan zijn en mijn gewicht schommelt nog een beetje steeds op en neer tussen de 60kg en 62kg.

Zolang het daar tussen blijft schommelen hou ik mijn huidige patroon aan.
Op zich zeker niet slecht en jullie merken dat ik qua menuutjes echt best lekker en veel kan eten Erg blij. Nu het weer ook weer stilaan aan het verbeteren is, kan ik ook mijn loop-activiteiten weer serieuzer gaan opvoeren en ook dat zal een positief effect hebben op mijn curve.

Nu mag het wel lijken alsof alles zo makkelijk verloopt, maar ik moet toegeven dat ik ook moeilijke momenten heb. Vooral 's avonds durft het gebeuren dat ik een twee à drie-tal uur na het avondeten, toch ineens weer een hongergevoel kreeg. Echt ruimte had ik dan niet meer om er nog iets bij te nemen en daardoor voelde ik me schuldig, wanneer ik dat dan toch deed, al was het maar een bakje kwark.

Das ook mede de reden waarom ik mijn tussendoortjes weer wat heb afgezwakt, zodat ik 's avond wat meer ruimte had om nog dat bakje kwark of iets anders te nemen. Het is en blijft puzzelen om mijn nieuwe eetgewoonte aan te passen aan de noden van mijn lichaam én daarin ook het onderscheid belijven herkennen tussen het échte hongergevoel en de lekkere trek.

Niet altijd even gemakkelijk, bovendien loert het gevaar dat ik mezelf wel eens wat meer kan en mag permiteren, maar ik wil dit graag ook op een gecontroleerde manier stilaan opvoeren en niet zomaar door een plotse ingeving. De 1x per maand zondigen (of minder strikt eten)-rule is deze maand al meerdere keren overschreven, moet ik toegeven en meestal door plotse ingevingen. Negatieve gevolgen heeft het nog niet gehad, maar er moet wel op tijd paal en perk aan worden gesteld, so they won't bite me in the ass, after all ohhh

In elk geval, stof genoeg tot nadenken...

Hele fijne werkweek, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2011 10:31    
Vrouw Weeggegevens   maine coon
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
talantha ik denk dat iedereen het wel eens moeilijk heeft hoor.
ik vind dat je het heel goed doet, respect.
ik heb ook op je gestemd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2011 11:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
maine coon schreef:
talantha ik denk dat iedereen het wel eens moeilijk heeft hoor.
ik vind dat je het heel goed doet, respect.
ik heb ook op je gestemd.

Dank je wel meid, ik kan elke stem heel goed gebruiken. *glimlacht warm* Je hebt gelijk natuurlijk, iedereen heeft het wel eens moeilijk Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2011 13:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 42 van 55