Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Heel erg bedankt voor de link en voor de tip!
Dit ga ik de komende weken aanhouden als leidraad.

Overdag hier nog steeds aan de shakes.

Vanavond een valentijnsdiner dat is spannend!
Er komt een kok hier thuis voor ons koken.
Ik accepteer de consequentie (koolhydraten).
Vanochtend wel even EXTRA hard op de sportschool aan het werk geweest!

Fijne dag! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 13:14    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
@Liinii:Jaaa, dat was het ook, vooral dan omdat ik zo verstrooid was, dat ik de volgorde van de ingrediënten tot 2x toe niet grespecteerd had. Maar het eindresultaat was, ondanks dat het niet zo bedoelt was, heerlijk én ik heb nog een nieuw recept ontdekt voor heerlijke eiwitkoeken. Dat zijn dus niet 2 maar 3 vliegen in 1 klap!

@Lunafloor: Dankjewel, fijn dat je zo van mijn verhalen genoten hebt! Bladzijde 15...das ook alweer een hele tijd geleden *grinnikt*. Ondertussen gaat Billy super hoor, alleen geef ik nu de voorkeur aan hardlopen en paardrijden.

@Grover: Graag gedaan! Geniet van je Valentijns diner, meid! Zoeist speciaals mag je niet aan je neus voorbij laten gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 13:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 52
Start to Run: Lesson 13 :pruil:

Menuutje vandaag: 1075 kcal + rauwkost

Ontbijt: 281 kcal
78gr zelfgebakken volkoren tarwe-spelt-rogge zonnebloempitten brood
40gr Philadelphia light look en fijne kruiden
7gr Whey chocolade

Tussendoortje: 235 kcal
37gr volkoren tarwe-spelt-rogge zonnebloempitten brood
30gr abrikozen confituur light (zonder suiker)
54gr zelfgebakken volkoren tarwe-spelt bosbessen wafel

Lunch: 283 kcal + rauwkost
120gr zelfgebakken rundstartaar
125gr magere fruit yoghurt 0%

Tussendoortje: 88 kcal
140gr Granny Smith appel
7gr whey chocolade

Diner: 285 kcal - Kalfsgebraad met witte kool
150gr mager kalfsgebraad
400gr witte kool
150gr milde magere levende yoghurt 0%
12gr whey aardbei

Volgens mijn eigen berekeningen kom ik aan een hogere kcal berekening, dan volgens de berekeningsmethode van Valtaf voor zelfgebakken producten... Dit komt natuurlijk omdat ik naast de ingrediënten ook rekening hou met het gare product. Om een voorbeeld te geven: Het brood voor het gebakken is, weegt 575 gram, wanneer het gebakken en afgekoeld is, is dat nog 533 gram, wat zijn impact heeft op de kcal berekening. Zo zie je maar dat het allemaal heel relatief is.

Sinds zaterdag heb ik mijn menuutjes opnieuw opgehoogd met + 200kcal. Op dit moment zit ik dus aan +/- 1074kcal per dag. Das al niet slecht he? Bij het samenstellen van mijn menuutjes, heb ik wel ondervonden, dat het hoe langer hoe moeilijker wordt, om mijn Modifast nog in te plannen, omdat ik ook nog rekening hou met de eiwitten, koolhydraten en vetten verhouding. Het eiwit- en koolhydraat percentage probeer ik ongeveer gelijk te houden. Met de tussendoortjes en de toevoeging van fruit is dat niet zo makkelijk, vandaar dat ik de shake of pudding heb wegegelaten en een paar gram whey aan mijn dieet toevoeg.

Verder ziet het er trouwens heel evenwichtig en gezond uit, vind ik Erg blij.
Sommige mensen vinden, dat ik zoveel aandacht besteed aan mijn menu-planning en daar zo gediciplineerd in ben. Zelf kijk ik er anders tegenaan. Het is toch juist de hele bedoeling van een opbouw-fase (buiten het weer opbouwen aan kcal): het opnieuw aanleren van een gezonde, gevarieerde en evenwichtige manier van eten. Wanneer je die fase overslaat dan ben je binnen de korste keren weer bij af.

Nu vraagt het misschien wat extra tijd en aandacht, maar net zoals alle nieuwe dingen die we onszelf aanleren en die we frequent blijven doen, wordt het op den duur een gewoonte en daar willen we dus ook naartoe. Naar een situatie waarin ik helemaal geen kcal meer hoef te berekenen of nakijken of de verhoudingen wel kloppen, maar op het oog ongeveer kan zien dat ik de juiste hoeveelheid en verhouding heb samengesteld, zonder er nog veel bij na te denken.

Wat mijn gewicht betreft, moet ik jullie het antwoord schuldig blijven. Ik heb er sinds vrijdag niet meer opgestaan en ik ben er zelf verbaasd over, moet ik zeggen. Morgen de officiële weegdag weten we meer.

Wat het weekend betreft, dat was weer veel te snel voorbij. De planning voor zaterdag is een beetje in het water gevallen, doordat ik toch wat probleempjes ben tegen gekomen met het maken van de pavlova. Ik ben 3x opnieuw begonnen, om de domme reden dat ik de volgorde van de ingredienten toevoegen niet gerespecteerd had. Maar het is ook een geluk bij een ongeluk gebleken, want nu heb ik ook een nieuwe eiwitkoek ontdekt, laag in kcal, smeuig en heerlijk van smaak.

De derde keer was de goede keer, maar aangezien ik geen suiker, maar tagetesse gebruikte, werd de merengue niet hard, waardoor er wel een soort van luchtige zachte bisquit was gevormd, wat op zich een uitstekende taartbodem is. Verder blijkt dat een magere room echt niet op te kloppen is en dus was ik verplicht om de vette room te gebruiken. Het resultaat was al bij al wél super: een luchtige chocolade bisquit met slagroom, frambozen en bosbessen.

Dingen die ik bijgeleerd en ontdekt heb:

- Bij het opkloppen van eiwitten, moet je de ingrediënten in de juiste volgorde en beetje bij beetje bijvoegen.
- Het fiasco bracht wel een nieuwe recept naar boven om een smeuïge eiwitkoek te maken.
- Een merengue wordt niet hard, wanneer je geen suiker gebruikt, maar vormt een zachte luchtige bisquit.
- Voor opgeklopte room héb je de vette versie nodig

In elk geval heeft iedereen ervan genoten en das de hoofdzaak ohhh

Zondag was het de recent gedeclareerde bak-dag. Eerst heb ik wel de hele keuken opnieuw ingedeeld, zodat het makkelijker werken was. Allereerst begonnen met de broodmachiene te vullen met de ingrediënten voor een volkoren tarwe-spelt-rogge brood met zonnebloempitten. Die heb ik later wel weer uit de machiene moeten halen en manueel verder moeten kneden, opnieuw laten rijzen en afbakken in de oven, doordat de electriciteit was uitgevallen en de machiene niet bijhield waar het gebleven was in zijn programma. Het resultaat echter mag er zijn en is zelfs beter dan wanneer het uit de machiene komt.

Dan waren de abrikoos-ontbijtkoeken aan de beurt, omdat dat deeg ook een aantal uren moet rijzen. Gevolgd door de muffin van de week: Volkoren tarwe-spelt muffins met bosbessen. Heel simpel te maken en gaar in 20 à 25 minuutjes. Verder ook nog Volkoren tarwe-spelt bosbessenwafels gebakken, waarvan ik er eentje vandaag om 9u als tussendoortje had en ook die zijn, al zeg ik het zelf, lekker!

Na het bakken van de wafels, was het tijd om het ontbijtkoek-deeg te gaan uithalen, even door te kneden en uit te rollen, te besmeren met een mengeling van abrikozenconfituur en stukje gedroogde abrikoos, op te rollen en opnieuw 45 minuten te laten rijzen. In de tussentijd de afwas opnieuw gedaan, want je maakt natuurlijk wel heel wat vuil terwijl je zo bezig bent. Na afloop kon ik de ontbijtkoeken in de oven schuiven en als laatste was het brood aan de beurt.

Ik was blij dat ik eindelijk eens 5 minuten kon gaan zitten, I tell you. Maar goed, toen moest ik natuurlijk ook nog wel aan de slag om het avond eten klaar te maken... Ik ben al moe als ik het allemaal terug lees :grinnik: Anyways, vandaag dus iets rustiger en gestructureerder, eerst de werkdag volbrengen, thuis de loopschoenen aantrekken en eindelijk les 14 gaan lopen, eten maken en keuken weer aan kant zetten en dan met Arthur en Shuuto een wandeling gaan maken.

Fijne maandag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 14:06    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey heey!

Wat klinken je recepten wederom lekker en ik vind het geweldig om te lezen dat je daadwerkelijk plezier beleefd aan t bedenken en bereiden ervan! heerlijk!
En goed dat je nu boven de 1000 cal zit! ben benieuwd naar de uitwerking die t op je gewciht zal hebben. Misschien kom je eerst iets bij en val je t daarna ook weer af als je lichaam zich weer heeft aangepast.

Ik ben nu ook sinds 1,5 week begonnen aan de omschakeling naar normaal eten en heb t diner vervangen tot dusver voor 200-250 calorieen normaal eten. Gegeten heb ik zaken als 100 gr biefstuk garnalen,zalm,kabeljauw,kipfilet,capaccio in combi met salade of gekookte groenten. Van het weekend ben ik nog geweest uiteten en salade scampi's genomen ( zie mn dagboekje). Ik had vanochtend een mooi resultaat op de weegschaal namelijk 67,9.
Oftewel t gaat lekker vind ik. Net als jij ga ik er goed te tijd voor nemen en probeer ik 1 a 2 kg nog heel gestaag in combi met een heel langzame opbouw af te vallen, doordat t lang duurt en gestaag loopt kan ik dan bouwen aan een gezond eetpatroon. Net als jij, want daar draait het om. Dus ik vind het geen probleem om daar flink tijd voor uit te trekken.

Nou succes, en geniet van de lekkere dingen die je gemaakt hebt!

liefs
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 14:18    
Vrouw Weeggegevens   Midde

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Oooh wat klink dat toch allemaal heerlijk zeg, al die eigen gebakken broden, muffins, abrikoos-ontbijtkoeken en al wat niet meer zij Eten
Jammer dat we niet een keertje kunnen komen proeven hoor, maar misschien is het een idee om een online bakkerijtje op te zetten.
Maar even serieus ik vind het ongeloofelijk knap hoor hoe jij het allemaal organiseert en regelt en vervolgens ons ook nog allemaal helpt, echt respect. Yes! (nederlands=
Groetjesss

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 1:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 53
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50
Start to Run: Lesson 13 :Duivel:

Ontbijt: 214 kcal
74gr zelfgebakken Abrikozen volkoren tarwe-spelt ontbijtkoek
100gr magere levende kwark 0%

Tussendoortje: 204 kcal
50gr zelfgebakken vanille eiwitkoek
16gr amandelen

Lunch: 221 kcal + rauwkost
150gr zelfgebakken rundstartaar
125gr magere fruit yoghurt 0%

Tussendoortje: 173 kcal
58gr zelfgebakken volkoren tarwe-spelt-rogge brood met zonnebloempitten
25gr magere kookham (Weight Watchers)

Diner: 258 kcal - Kalfsgebraad met witte kool
150gr mager kalfsgebraad
400gr witte kool
125gr magere levende kwark 0%

Restjes moeten opgemaakt worden, zo simpel is het en wij vinden dat helemaal niet erg, omdat het allemaal zo smakelijk is! Dus lieve mensen, sorry als het soms wat ééntonig overkomt, qua smaak is het dat namelijk totaal niet Mr. Green Vanavond geniet ik nogmaals van yesterday's diner!

Ondertussen heb ik ook de kwark, met al zijn lekkere, frisse en vooral eiwitrijke kwaliteiten (75% eiwitten en maar 25% koolhydraten) herontdekt. Op die manier hoef ik niet speciaal te gaan teruggrijpen naar de whey supplementen, wat op zich ook niet zo slecht smaakt, maar toch wel wat minder voor de hand liggend is. Zoals jullie zien heb ik sinds de nieuwe ophoging ook geen Modifast Intensive meer in mijn menu staan.

De reden hiervoor is, dat het op den duur moeilijk te combineren viel met de aan mijn menu toegevoegde koolhydraten in de vorm van brood, muffins, etc...
Modifast Intensive bevat namelijk naast veel eiwitten: 44% toch ook nog een redelijk percentage koolhydraten: 42% , wellicht met lage glycemische index. Al is die wel veel minder dan in ons dagelijks dieet terug te vinden is en daarom wel beschouwd een laag-kcalorisch, eiwit-rijk, koolhydraten-arm én vet-arm dieet is!

Bovendien heb ik niet het gevoel ze nog 'nodig' te hebben, als vangnet. Ik bedoel daarmee, dat ik zo stilletjes aan mijn draai aan het vinden ben in het plannen van de menu's en de (voor mij) juiste verhoudingen tussen eiwitten, koolhydraten en vetten steeds makkelijker kan vinden. Dus laat ons zeggen dat ik na 50 dagen opbouwen volledig Modifast vrij ben. De opbouw-fase zelf, die loopt natuurlijk gewoon door.

Wat mijn gewicht dan betreft, dat is zoals te verwachten was, weer lichtelijk gestegen: 60.9kg. De stijgig is vergelijkbaar met de eerdere stijgingen die ik de eerste week na een ophoging heb. ( buiten dan de laatste keer waar het alweer zakte en dus a bit of fine-tuning van mijn opbouw-plan vereiste ) Het verloopt nog steeds zoals voorzien en daar ben ik blij om. Over mijn bewegingsplan echter, daar ben ik veel minder tevreden over.

Gisterenavond bleek het opnieuw weer veel te hard te regenen om te gaan lopen en ik begin het stilletjes aan een beetje beu te worden. Je hebt wel van die die-hards die in weer of wind naar buiten gaan, maar als het nog zo koud is, nat en winderig, bovendien nog niet zo lang geleden hersteld van de griep, dan pas ik. Al wil dat niet zeggen dat ik geen zin heb! Ik sta te popelen om eindelijk mijn nieuwe loopschoenen te kunnen uitproberen.

Al met al, haal ik met lopen op dit moment maar amper 1x per week, voeg daar nog een paar flinke wandelingen van een uur tot anderhalf uur en een uur paardrijden aan toe en that's it. Nee, tevreden ben ik daar echt niet mee. Maar goed, laat ons hopen dat de weergoden snel uit hun winterslaap of winterse somberheid ontwaken en we eindelijk eens wat meer DROOG en als het even kan, ook wat zachter weer kan krijgen. TEGELIJKERTIJD wel te verstaan!

Tot zover mijn relaas van de dag. Nu is het tijd voor nog een kopje koffie, een sigaretje en daarna steek ik mijn neus al eens in mijn 1ste tussendoor-pakketje om de aroma's van de vanille-eiwitkoek eens op te snuiven, hmmmmm lekker! smullen

Fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 8:17    
Vrouw Weeggegevens   maine coon
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
jij doet het echt goed hoor.
en minder bewegen met dit weer, dat kan ik me helemaal voorstellen.
maar ik heb begrepen dat de lente nog even op zich laat wachten jammer genoeg.
ik zit elke avond met een dekentje op de bank want ik kan het niet warm krijgen.
ik vind het heel goed van je dat je zo aan het bakken en koken bent.
ik houd daar helemaal niet zo van.
tuurlijk moet ik elke dag koken en dat doe ik ook trouw maar echt leuk vind ik het niet.
ik ben ook bang dat ik na het bakken alles in ene keer op eet.
dat is mijn eerdere ervaring.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 9:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Woensdag, 16 februari 2011 - Stabilisatie Dag: 54
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50
Start to Run: Lesson 14 Punk

Ontbijt: 228 kcal
72gr zelfgebakken tarwe-spelt-rogge brood met zonnebloempitten
50gr zelfgebakken kipfilet

Tussendoortje: 112 kcal
50gr zelfgebakken vanille eiwitkoek

Lunch: 150 kcal + rauwkost
150gr zelfgebakken kipfilet

Tussendoortje: 261 kcal
80gr zelfgebakken volkoren bosbessenwafel
11gr amandelen

Diner: 324 kcal - Tartaar met witte kool
170gr tartaar
400gr witte kool
150gr magere levende kwark 0%

Nu is hij echt helemaal op, mijn witte kool Lachen . Voor morgen staan er linzen op het programma, so stay tuned! ohhh

Eerst en vooral wilde ik even sorry zeggen, ik heb de laatste dagen niet zoveel meer bij jullie achter gelaten, al ben ik wel komen kijken, hoor! Reden hiervoor is dat ik met een belangrijk project bezig ben en daardoor veel minder tijd heb. Dat betekent echter niet dat ik niet aan jullie denk! Ik heb er momenteel niet echt zicht op wanneer het zal gaan verbeteren, maar ik ben er wel nog steeds!

Gisterenavond zag het er maar weer triestig uit, in het naar huis rijden vielen de druppels uit de lucht, maar het bleef bij miezeren. Dus deze keer heb ik bij aankomst thuis meteen de stoute (loop)schoenen aangetrokken en heb eindelijk les 14 in de benen! Oef, opluchting zeg! Ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe schoenen (en de rechter correctiezool) maar verder zaten ze lekker!

Dit is de status van les 14:

Tijdsduur: 33 minuten
Afgelegde weg: 5.257 m
Gemiddelde snelheid: 9.6 km/uur

2' hardlopen - 1' doorstappen
3' hardlopen - 2' doorstappen
6' hardlopen - 2' doorstappen
6' hardlopen - 2' doorstappen
7' hardlopen - 2' doorstappen

Vanavond is het dan weer paardrijden en morgen, als het droog blijft is les 15 aan de beurt! In elk geval probeer ik toch weer meer beweging in mijn week-routine te krijgen!

Wat mijn gewicht betreft, dat moet ik jullie vandaag verschuldigd blijven. Ik heb me me vanmorgen een beetje verslapen en had geen tijd om op mijn schaal te gaan staan.
Geschokt Geen tijd, hoor ik jullie vragen? Tally, die geen tijd heeft om op de schaal te gaan staan!! *grijnst breed* ja, ja zo stilaan maak ik ook vorderingen op dat gebied en durf al eens de controle iets te laten vieren.

Anyways, time for coffee now, have fun boys and girls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 8:18    
Vrouw Weeggegevens   beertje3
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
als ik het zo lees kan je een bakkerij beginnen! Lachen geweldig dat je dat zo allemaal zelf maakt.
ik vraag me eigenlijk af, je hebt bij je brood in je menu neergezet dat je daar een bepaald aantal grammen van neemt. hoeveel is dat in vergelijking met gewone boterhammen? 1 of 2?

fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 10:57    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Je gaat goed met hardlopen zeg *jaloers* ohhh Zal inderdaad even wennen zijn met je nieuwe schoenen.
De eierkoeken zijn hier ook een succes, ik vind ze heerlijk als tussendoortje. Moet ze vanmiddag maar weer eens maken Erg blij
Succes weer deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 36 van 55