Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hi Talantha,

Bedankt voor antwoord!

a. ik pen het receptje ook even over... Uitlachen (voor laaaater8)
b. hoe bevallen je nieuwe schoenen?

Fijne dag en suc6 met rennen..

Grover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 13:32    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Ontbijt: 99 kcal
54gr zelfgebakken volkoren Ontbijkoek

Oeh, wil niet zeuren hoor maar misschien receptje? Schaam Schaam

Las net eventjes je verhaal over de loopschoenen, maar wat fijn dat je op zo'n manier bent geholpen. Ben benieuwd hoeveel verschil je gaat merken tijdens het lopen, ben wel erg nieuwschierig he ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 14:11    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 48
Start to Run: Lesson 13 :zucht:

Menuutje vandaag: 888 kcal + rauwkost

Ontbijt: 160 kcal
48gr zelfgebakken volkoren-spelt-pijnboompitten brood
20gr philadelphia light

Tussendoortje: 162 kcal
70gr zelfgebakken Havermout - abrikoos koekjes

Lunch: 125 kcal + rauwkost
115gr Zelfgebakken Rosbief

Tussendoortje: 155 kcal
48gr zelfgebakken volkoren-spelt-pijnboompitten brood
25gr Zelfgebakken rosbief

Diner: 276 kcal - Rosbief met spinazie
150gr Rosbief
400gr spinazie
125gr magere levende natuur yoghurt 0%
25gr kriekenmoes

Nog steeds aan de rosbief! Deze keer met spinazie en een toetje van magere yoghurt met nog wat resterende kriekenpuree erdoor. Niks opwindends, maar wel lekker en voedzaam.

Ik begin er zo stilaan aan te denken om mijn ophogingen wat te vergroten. Op dit moment blijf ik nog steeds rond de 59kg hangen, wat goed is gezien ik sinds vorige week zaterdag weer 100kcal heb bijgevoegd, maar langs de andere kant wil ik ook niet meer onder de 58kg gaan komen. Als de tendens zich doorzet van de eerste week normaal gezien aankomen (deze keer dus niet echt) en de volgende week weer afvallen, dan gaat dat misschien wel gebeuren...

Vandaar dat ik eraan denk om de volgende ophoging ofwel te vervroegen: van zodra ik de 58kg weer zie verschijnen of de volgende ophoging vedubbelen naar 200 kcal ipv 100kcal...en de cyclus volgen die ik tot hier toe gevolgd heb...Ik ben er nog niet uit. Feit is wel, dat wanneer het weer eindelijk gaat verbeteren, ik ook meer en meer zal gaan beginnen lopen, wat ook weer een impact zal hebben op mijn gewicht...

:uhm: Ik denk dat ik zal gaan voor de gecombineerde oplossing: eerst volgende verhoging van zodra ik de 58kg zie verschijnen, ongeacht het achtervoegsel en dan meteen verhogen met 200kcal in plaats van 100kcal, wel nog steeds heel goed de verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten en vetten in de gaten houdend. Dus me niet meer echt vastpinnen op die 2 weken, maar meer kijken naar hoe mijn lichaam reageert en wat het nodig heeft.

Vanmiddag kan ik weer van thuis uit werken, wat ik vanmorgen eigenlijk een beetje vergeten was. Mijn bakje met rosbief en mijn zakje Modifast Shake staan keurig op mijn bureau, maar die zal ik seffes terug mee naar huis mogen nemen. Dom dom dom.
Ga trouwens de dagen dat ik thuis eet, ook het laatste Modifast zakje vervangen. Dus dat betekent dat ik dan 4 van de 7 dagen volledig Modifast vrij zal zijn.

Als alles goed gaat hoop ik strakjes ook mijn nieuwe loopschoenen uit te kunnen gaan testen, ik ben heel benieuwd! Morgen moet ik de correctiezolen nog gaan oppikken wat ook een heel verschil zal gaan maken in het loop-comfort...yay, nog vlotter, heerlijk vooruitzicht!

Ik speel trouwens met het idee om eens een loopwedstrijd mee te gaan doen, ergens in de zomer ofzo. Lijkt me wel leuk! Ik heb gemerkt dat er een aantal wedstrijden niet zo ver van huis liggen, dus nog even in het oog houden hoe ik erop vooruit ga en als ik tevreden ben over mijn resultaten, dan gaat jullie Tally'tje van de zomer haar eerste rugnummer opspelden.:socool:

Gisteren ook genoten van het paardrijden, de les ging vlot en was sneller voorbij dan de afgelopen twee weken, zo leek het. Na afloop voelde ik me lekker in mijn vel, vermoeid dat wel, maar lekker vermoeid! Thuis gekomen toch nog even 2 abrikoos havermout koekjes gegeten, 1 met een schijfje light kaas en eentje besmeerd met wat abrikoos-appel stroop, dat kon ik wel gebruiken Lach.

Nu ga ik eens bekijken wat ik allemaal in de oven ga schuiven op zondag. Waarschijnlijk een nieuwe partij ontbijtkoeken, deze keer met abrikozen en wat rozijnen, eierkoeken, een paar merengues en ofcourse muffins, ik denk deze keer appel-kaneel. Verder ook nog een nieuwe notenreep...eens kijken of ik gevriesdroogde frambozen kan vinden, moet er ook lekker in zijn! Het broodje van de week: Volkoren-rogge; of volkoren -spelt met sezamzaad en lijnzaad...wat denken jullie?

Hele fijne donderdag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 9:54    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
grover schreef:
Hi Talantha,

Bedankt voor antwoord!

a. ik pen het receptje ook even over... Uitlachen (voor laaaater8)
b. hoe bevallen je nieuwe schoenen?

Fijne dag en suc6 met rennen..

Grover

Hoi hoi, be my guest : Erg blij !
Wat de schoenen betreft, ik hoop ze vanavond te kunnen uittesten. I'll keep you posted!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 9:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
sannesan schreef:
Ontbijt: 99 kcal
54gr zelfgebakken volkoren Ontbijkoek

Oeh, wil niet zeuren hoor maar misschien receptje? Schaam Schaam

Las net eventjes je verhaal over de loopschoenen, maar wat fijn dat je op zo'n manier bent geholpen. Ben benieuwd hoeveel verschil je gaat merken tijdens het lopen, ben wel erg nieuwschierig he ohhh

Ontbijtkoeken met kriekenmoes
14%eiwitten - 74% koolhydraten - 10% vetten
+/- 184kcal per 100gr

200 gr volkorenmeel
125ml lauwwarm water(mag ook melk zijn)
200gr kriekenmoes (kriken uit een bokaal die je pureerd)
2.5gr zout
4gr gist
2 koffielepeltjes kaneel
8gr tagatesse
1/2 koffielepeltje suiker

Meng 125ml lauwarm water bij gist en voeg de suiker er aan toe - laat nu 5 minuten rusten.
Meng het meel, tagatesse en zout in grote kom en roer het gistmengsel en 1 eetlepel kriekenpuree erdoor. Goed blijven mengen tot zich een deegbal vormt (voeg meel toe, wanneer het te plakkerig is)
Kneed dan het deeg tot het elastisch is en laat dan 2u rusten op warme plek. Na 2 u sla je het deeg plat en rol uit tot een rechthoek.

Meng nu de kriekenpuree met kaneel en smeer mengsel op deeg, maar laat de randen vrij. Rol op langs de lange zijde en snijdt in 8 à 10 stukken. Die stukken leg je dan plat tegen elkaar aan (dat je de opgerolde kant ziet) in een bakvorm, dek weer af en zetnog een 45-tal minuten op een warme plaats.

Bak dan ongeveer 25 minuten op 200°, tot ze goudbruin zijn, maar er nog een beetje vochtig uitzien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 10:10    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey Heey, goedemorgen!

Het ziet er allemaal heerlijk uit jouw eten! Wat knap dat je dat allemaal lekker zelf bakt en maakt, mijn complimenten Erg blij
Ik zou t niet eens verzonnen krijgen.

De koekjes, mueslirepen, eierkoeken,ontbijtkoeken en muffins zouden voor mij nét iets te lekker zijn denk ik haha.

Nee joh ik worstel met het verhaal inzake brood. toen ik zwaar was had ik ook structureel die buikpijn en last van stoelgang en om een of andere reden wist ik toen al dat het van koolhydraten is, maar dat heb ik genegeerd destijds die signalen. Sinds mn dieten heb ik maar sporadisch last van mn stoelgang, na het broodje kaas heb ik er vandaag nog steeds last van. Dus ik ga me nu eens inlezen wat ik daar aan zou kunnen doen. Coby heeft me grip op koohydraten als leefstijl geadviseerd. Ik ga me eens even inlezen.

Wat goed dat je niet bijkomt! Ik ga er nog steeds vanuit dat ik met opbouwen 2 kg bijkom ofzo. En daarom heb ik besloten om misschien toch iets lager in gewicht te gaan dan mn streef van 68. Want anders blijf ik tegen die 70 aanhikken en dat wil ik niet. We shall see Erg blij

Vanochtend was ik 68,3, weer een heel andere schommeling dus.

Trouwens, die kangaroefilets was dat lekker?
dat zat ik me nog af te vragen

Fijne dag en tot spreeks
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 11:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 49
Start to Run: Lesson 13 :pruil:

Menuutje vandaag: 1000 kcal

Ontbijt: 125 kcal
33gr zelfgebakken volkoren-spelt-pijnboompitten brood
37gr zelfgebakken kipfilet

Tussendoortje: 177 kcal
70gr zelfgebakken Volkoren chocolade brownie

Lunch: 283 kcal
103gr zelfgebakken kipfilet
250gr milde magere levende yoghurt 0%
115gr kriekenpuree

Spinazie was zuur...dus vervangen door de rest van de kriekenpuree en de pot yoghurt leeg gemaakt. Kwam wat hoger uit in kcal, maar das niet erg.

Tussendoortje: 143 kcal
30gr zelfgebakken volkoren-spelt-pijnboompitten brood
80gr Zelfgemaakte tonijnmousse bestaande uit:

• 40gr tonijn in eigen nat
  • 20gr milde magere levende yoghurt 0%
  • 10gr rauwe ui
  • 10gr rode paprika
  • peper, zout, look, curry

Diner: 342 kcal - Gevulde paprika uit de oven met een frisse salade
120gr tartaar (gehakte biefstuk)
170gr rode paprika (1 stuk)
50gr ui
100gr tomaat
100gr gemengde sla
200gr komkommer met schil
125gr milde magere levende yoghurt 0%

Voor vanavond gevulde paprika, hmmmmm! Heel simpel klaar te maken en oooh so full of flavour! Oven voorverwarmen op 180*, daarna de ui fijnsnipperen en onder de tartaar kneden (hou een beetje over voor in de salade), op smaak brengen met peper, zout, look, curry en look. Snij de rode paprika doormidden en haal de pitjes en top eraf (ook hier een strookje afsnijden voor in de salade), beide helften vullen met tartaar en in de oven schuiven voor ongeveer 20 minuutjes.
Sla, komkommer en tomaat in kleine blokjes snijden en doorheen husselen met de ui en paprika, scheutje sjalotazijn erover, peper en zout. Smakelijk!

Yep, daar stond ze dan vanochtend, de 58kg. Dat betekent dat ik dus vanaf morgen weer ga ophogen en deze keer met 200kcal. Great timing, want ik ga morgen het dessert maken voor bij liefs ouders, voor hen is het een verrassing, maar jullie mogen het al weten: Pavlova met frambozen en bosbessen. Lekker zoet:zuur, luchtig en bevat eigenlijk niet zoveel kcal. Een portie van 200gr komt neer op ongeveer 190kcal! Het is de eerste keer dat ik het ga maken, ik ben benieuwd!

Gisterenavond trouwens weer niet kunnen gaan lopen, het regende op een gegeven moment pijpenstelen. Wel heb ik een fikse wandeling met Arthur gemaakt, dus qua beweging zat het wel snor eigenlijk. Al wil ik zooo graag mijn nieuwe loopschoenen uitproberen!! Misschien ook wel een geluk bij een ongeluk, in de zin van dat het beter is voor mijn lichaam (al heb ik op dit moment geen klachten) om te wachten met een high impact sport zoals lopen, tot ik mijn correctiezool heb gehaald.

Dat staat voor vanavond op het programma. Oh ja, ik mag ook niet vergeten om een afspraak te maken bij de dierenarts, om weer een paar zakken voeding te halen én vanmiddag moet ik absoluut de Carrefour binnen springen om sla, komkommer en tomaten. Ook eens gaan neuzen tussen de bakspulletjes Erg blij. Ik lees de laatste tijd veel bak-sites om inspiratie op te doen, zoals bijvoorbeeld de Bakparade blog: http://debakparade.blogspot.com/, de recepten pas ik dikwijls aan, maar ze zijn echt super! De moeite waard er eens langs te gaan, wanneer je ook graag gezond bakt!

Morgen is het ook weer een drukke dag, zo gaan we weer naar liefs ouder, dat wisten jullie al :grinnik:, eerst een flinke wandeling maken met de doggies en daarna naar de film. We zouden eigenlijk ook eens dringend boodschappen moeten doen en ook de was ligt al geruime tijd weer naar me te fluiten...Help! Er zijn echt te weinig uren op een dag. Maar ik geniet er wel van hoor ohhh

Zo lieve allemaal, ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Liinii
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dietiste

Reageer met quote
Wauw Talantha, dat lijkt me best een grote uitdaging zo'n dessert maken, maar wel ook heel gaaf!

Ik ben benieuwd naar je ophoging!
Heel erg veel succes!! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 13:03    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik wil even zeggen hoeveel bewondering ik voor je hebt.
Zo'n mooie grafiek

Toen modifast net op de markt kwam heb ik het een keer uitgeprobeerd.
Ik was niet echt te zwaar maar het was een weddenschap.
De kilo's zaten er net zo snel bij als ze eraf waren gegaan.

Gelukkig weten we nu dat je het langzaam moet opbouwen en dat doe je. Lachen Lachen

Ik vind je een kanjer. Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 feb 2011 19:07    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb even je dagboekje gelezen van blz. 1 t/m blz 15.
Allereerst wil ik je even zeggen hoe knap ik het vind hoe je tegen jezelf praat.

Je doet het voor jezelf, je zit niet in zak en as als het resultaat even tegenvalt, je beloont jezelf, je laat je niet uit het veld slaan door jaloerse reakties van collega's.
En last but not least door ronduit nare opmerkingen van je ex.

Mensen zijn soms jaloers omdat zij altijd slanker waren dan jij en als jij dan afvalt zijn zij opeens de dikste in het gezelschap.

Verder heb je je ex verwisselt door een kanjer. Wil je hem dat zeggen?
Hij reageert precies zoals je van een partner verlangt.
Je accepteren zoals je bent maar je ook steunen als je dat wil veranderen.
En dan niet als een waakhond van:"zou je dat wel doen?" Maar het helemaal aan jou overlaten.

Wat betreft het stuk gebak op je zoon zijn verjaardag wil ik het volgende zeggen.
Ik eet nu sinds 1 jan. 2008 geen snoep/ koek/gebak/ suiker meer.

Het kost mij totaal geen moeite meer terwijl ik enorm suiker verslaafd was.
Als mensen zeggen dat het ongezellig is dan zeg ik dat ik dat ik er totaal geen moeite mee heb.
Dat ik er niet meer om geef maar dat ik niet met suiker kan omgaan.
Mijn lichaam krijgt een enorme stijging van mijn bloedsuiker en als ik de daling daarna voel ga ik meteen weer snoepen wil.

Dan zeg ik dat een alcoholist als die eenmaal is afgekickt nooit meer alcohol moet drinken en dat ik nu ik eenmaal afgekickt ben nooit meer moet snoepen.

Inmiddels weet iedereen het om mij heen en doet niemand er moeilijk over.
Ze merken dat ik mijzelf niet zielig vind en vinden het daarom ook niet zielig voor mij.

En wat die bootcamp betreft: Wij hebben dezelfde. Niet voor mij want ik heb MS maar mijn dochter heeft het een paar keer geprobeerd.
Mega zwaar inderdaad. Nadat ze niet meer kon lopen van de spierpijn ligt hij nu in de kast. Maar volgens haar gaat ze hem wel weer gebruiken.

Zij is waarschijnlijk een stuk jonger dan jij bent dus je hoeft je niet te schamen dat je het niet allemaal kon.

De rest van je boekje lees ik een andere keer.
Wens je een heel fijn weekend. Ik heb genoten van je boekje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 feb 2011 21:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 35 van 55