Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Liinii
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dietiste

Reageer met quote
al die dingen over koolhydraten, pfft, ik snap er geen snars van haha.

Maargoed, jij weet het wel Erg blij

je gerechtjes blijven erg lekker, die scampi salade ook, hmmm!! Lach Lekker met gebakken champi's en ui.... Misschien ga ik dat eens proberen! Erg blij

Ik had nog even een vraagje: heb jij altijd écht vaste tijden waarop je eet? (ontbijt 8 uur, T 10 uur/10.30 etc.) of houd je je vast aan ongeveer/hongergevoel achtig iets?

Is namelijk beetje iets waar ik graag nog wat meer regelmaat in zou willen denk ik, denk dat me dat wel zou helpen..

liefs Eline

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 13:10    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Liinii schreef:
al die dingen over koolhydraten, pfft, ik snap er geen snars van haha.

Maargoed, jij weet het wel Erg blij

je gerechtjes blijven erg lekker, die scampi salade ook, hmmm!! Lach Lekker met gebakken champi's en ui.... Misschien ga ik dat eens proberen! Erg blij

Ik had nog even een vraagje: heb jij altijd écht vaste tijden waarop je eet? (ontbijt 8 uur, T 10 uur/10.30 etc.) of houd je je vast aan ongeveer/hongergevoel achtig iets?

Is namelijk beetje iets waar ik graag nog wat meer regelmaat in zou willen denk ik, denk dat me dat wel zou helpen..

liefs Eline

Hoi Eline,

Yep, ik heb vaste tijden om te eten. Dat helpt om een bepaalde routine in te bouwen en ook om juist dat hongergevoel te mijden, want dan ga je méér eten dan je echt nodig hebt. Tijdens de weekends is het wat minder strikt natuurlijk, maar daardoor ook wat gevaarlijker. Gemeen

De meeste maaltijden hebben ongeveer 3u nodig om te verteren (koolhydraten maaltijd: 3 uur - vet/eiwit maaltijd: 4 uur), fruit op een nuchtere maag ongeveer 15 minuten. Ik heb dus doorgaans om de +/- 3 uur een eet-moment: 5u45 - 9u - 12u30 - 15u30 - 19u00.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 14:04    
Vrouw Weeggegevens   Liinii
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dietiste

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Dat klinkt vrij logisch, van het weekend maar eens kijken of ik daar ook een beetje dat ritme in kan krijgen! Ik probeer dat nu wel ook al hoor, maar is af en toe nog even lastig omdat ik ook nog beetje probeer te luisteren naar mijn honger..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 14:22    
Vrouw Weeggegevens   Midde
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Ik geloof dat we dit weekend allemaal lekker scampi`s gaan eten dankzij jou Lachen thankx
Prettig weekend

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 15:40    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 43
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: 864 kcal + ??

Ontbijt: 272 kcal
74gr zelfgebakken volkoren pompoen-spelt brood
20gr Bridelight 5%
50gr scampi's

Tussendoortje:
weggevallen

Lunch: 307 kcal
80gr zelfgebakken chocolade muffin
30gr Framboos-aardbei confituur met tagatose (Damhert)
125gr fruit yoghurt 0%

Tussendoortje:
weggevallen

Diner: 276 kcal - Bloemkoolpuree met rosbief
150gr rosbief
400gr bloemkool
125gr fruit yoghurt 0%

Niks nieuw onder de zon of in de oven vandaag. Rosbief uit de oven met bloemkoolpuree, altijd even lekker! En heel makkelijk klaar te maken.

Vandaag onverwachts weer een flinke duik naar beneden genomen: 58.2kg! Dat betekent dus de volgende ophoging met 100kcal, precies op schema. Ik heb gemerkt dat mijn eiwit-, koolhydraat-, en vetverhouding ook weer stilletjes aan het wijzigen is. Daar waar ik voordien iets meer eiwitten had dan koolhydraten, is dat omgekeerd nu, iets meer koolhydraten dan eiwitten. Logisch ook, nu ik weer brood eet.

Wat de tussendoortjes betreft ik heb al een paar leuke recepten gevonden en aangepast in mijn eigen versie, verder ga ik stilaan weer fruit introduceren... Wel nog steeds de soorten met een lage glycemische index, dus de banaantjes moeten nog even wachten. Verder ook misschien wat zuivel als tussendoortje inlassen. Hmmm, nog even verder erover nadenken.

In elk geval heb ik besloten om al 1 dag in de week: vandaag helemaal Modifast vrij te gaan maken. Vanaf vandaag zit ik aan een 874kcal/dag + het gebruikelijke bordje rauwkost, komende van 474kcal/dag + het gebruikelijke bordje rauwkost. Das dus bijna een verdubbeling. Geduld wordt beloont zeggen ze, en op het gebied van opbouwen is dat zeker waar ohhh

Strakjes lunchen met een overheerlijk zelfgebakken volkoren chocolade brownie, rode vruchten confituur en een potje fruit yoghurt 0%, daarna douchen en dan is het weer richting liefs ouders, voor onze wekelijkse honden reünie-dag :grinnik:.
De temperatuur buiten is nu best aangenaam, alleen spijtig dat het zo winderig en grijs is. Maar goed, dat kan onze hondjes en ons niet deren, straks wordt er weer een flinke wandeling gemaakt!

Nog heel wat te doen dus! Vandaar dat ik vandaag geen tijd zal hebben bij elk van jullie langs te komen, maar ik wens jullie allemaal wel een hele fijne zaterdag toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 11:16    
Vrouw Weeggegevens   Joeks
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast en gezond eten

Reageer met quote
Talantha schreef:

@Joeks en Jilly: Speciaal voor jullie mijn receptje.

Ik wil hier wel even bij vermelden, dat de muffin koolhydraten met een matige glycemische index bevatten, dus niet geschikt om te eten tijdens een koolhydraten-arm- , maaltijdvervanger- of proteïne (eiwit) dieet.

volkoren chocolade muffins, zonder toegevoegde suiker en vet:

100gram - 252.94kcal - 14% eiwitten - 74% koolhydraten - 10% vet

Voor ongeveer 7 muffins van rond de 85 gram:

255gr volkoren tarwe meel
50gr Tagatesse
40gr pure cacao
340ml light soja melk
2.5gr zout
10gr bakpoeder

Oven voorverwarmen op 200°. Roer het meel, tagatesse, cacao, zout en bakpoeder met een garde door elkaar. Voeg er daarna de soja melk aan toe en roer flink door elkaar. Lepel dan de brij in aluminium muffin-vormpjes en zet ongeveer 35 à 40 minuten in de oven. Prik met een tandenstoker in het midden van de muffin, om te kijken of hij helemaal doorbakken is.

Hey Talantha!

Bedankt voor het recept, heb nog wel een vraag.
Wat is tagatesse? Nog nooit van gehoord! ohhh

Keep on going!! Je bent echt goed bezig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 15:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Joeks! Tagatesse is een zoetmiddel, dat anders als de andere zoetmiddelen amper een uitwerking hebben op de glycemische index, dus ideaal om te gebruiken. Misschien even googelen om te kijken waar je het in Nederland kan krijgen ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 17:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 44
Start to Run: Lesson 13 :yeah:

Menuutje vandaag: 874 kcal

Ontbijt:
Weggevallen

Tussendoortje: 172 kcal
50gr zelfgebakken abrikoos havermout reepje
20gr abrikozen confituur gezoet met tagatose (Damhert)
10gr zelfgebakken eierkoekje

Lunch: 225 kcal
70gr zelfgebakken chocolade muffin
125gr fruit yoghurt 0%

Tussendoortje: 80 kcal
105gr scampi

Diner: 402 kcal - Rode koolpuree met kalkoenfilet
275gr kalkoenfilet
285gr rodekool-puree
50gr gebakken ui
25gr gebakken champignons
125gr fruit yoghurt 0%

Dat is het voordeel van restjes, hoef je niet veel anders mee te doen als op te warmen Lach

Verder een drukke bak-dag gehad, zo heb ik vandaag een volkoren spelt pijnboompit broodje gebakken, 9 volkoren chocolade muffins van ongeveer 70gr, met iets gewijzigd recept,(10gr minder pure cacao) waardoor ze iets lager in kcal komen maar net zo goed of misschien zelfs beter smaken). 12 eierkoeken en momenteel staan er 8 volkoren ontbijtboeken met kriepkenpuree in de over. Het is de eerste keer dat ik de eierkoeken en ontbijtkoeken met kriekenpuree maak.

De eierkoeken zijn lekker en luchtig en met amper 20kcal per koek van 10gr ideaal als tussendoortje! De ontbijtkoeken, das nog experimenteel, ik denk dat ik er iets teveel fruit-puree bovenop heb geschept, maar goed dan weten we dat voor de volgende keer Erg blij Voor lief heb ik ook een iets lekkers gemaakt, al moet ik daar zelf wel afblijven: pinda, havermout, hazelnoot, sesamzaad, pijnboompit chocolade repen.

Verder heb ik eindelijk mijn 13de les gelopen vandaag. Echt lekker ging het niet, ik denk dat het nog de na-weeën zijn van de griep. Maar goed, ik heb hem toch weer in de benen, dus best wel fier. Van de tweede lange wandeling is er vandaag niet echt veel in huis gekomen door al dat bak-gedoe, maar morgen haal ik dat wel weer in.

Strakjes nog even wat relaxen op de bank, zodat we er morgen weer volop tegenaan kunnen.

Fijne zondag, iedereen! Morgen kom ik weer bij jullie langs!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 17:55    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 45
Start to Run: Lesson 13 Mr. Green

Menuutje vandaag: 879 kcal + rauwkost

Ontbijt: 198 kcal
64gr zelfgebakken volkoren ontbijtkoek met krieken
250ml soya light melk (Alpro)

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolade shake

Lunch: 160 kcal + rauwkost
103 Zelfgebakken Rosbief
125gr fruit yoghurt 0%

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolade pudding

Diner: 205 kcal - Zure haring in mosterdroom-saus met een ijsbergsalade
100gr zure haringfilet
100gr ijsbergsla
75gr komkommer met schil
75gr tomaat
50gr rode paprika
50gr rauwe ui
15gr soya light room
7gr Dijon mosterd
125gr magere milde yoghurt 0%

Zure haring laten uitlekken en in reepjes snijden. Meng de room en mosterd door elkaar en breng op smaak met wat dille en bieslook. Roer er daarna de haringreepjes door. Serveer in een kommetje van ijsbergsla, op een bedje van fijngesnipperde ijsbersla, rode paprika, komkommer, tomaat en ui, op smaak gebracht met peper en zout.

Het wordt stilaan meer en meer opletten, om ervoor te zorgen dat ik mijn verhoudingen tussen de eiwitten, koolhydraten en vetten op peil wil houden, nu ik weer een effectief ontbijt, lunch en diner heb. De Modifast tussendoortjes worden vanaf nu stilaan vervangen door niet Modifast tussendoortjes en ook daar komen meer koolhydraten aan te pas. Het is nu een beetje puzzelen, maar uiteindelijk zal ik eindigen met een voor mij perfect eet-patroon en dat is toch het doel. Al de rest wordt nadien weer routine, eens ik het een beetje in de vingers begin te krijgen.

De ontbijtkoek kan trouwens als een succes worden beschouwd, het smaakt heerlijk al moet ik de volgende keer het misschien iets fijner uitrollen. Volgende week maak ik eens een versie met Abrikozen Lach Ook lief vond ze heel lekker en de gezonde notenreep die ik voor hem maakte, vond hij delicious! Ik vind het heerlijk om te koken, bakken en experimenteer graag met recepten die ik altijd aanpas aan mijn eigen versie, Tally's Way ohhh

Vandaag zou dan eindelijk het zonnetje eens gaan schijnen, de temperaturen gaan in elk geval de goede kant op en ik hoop dat het een tijdje zo zal blijven. Gisteren zoals gemeld mijn 13de les Start-2-Run gelopen en ondanks dat het niet zo vlotjes aanvoelde, bleek achteraf dat ik het eigenlijk nog niet zo slecht gedaan had! Voor het eerst ook 5km afgelegd en dat op 32 minuten mét nog steeds wandelperiodes tussen...ik mag tevreden zijn.

Les 13: 32 minuten
Afgelegde weg: 4.995 m
Gemiddelde snelheid: 9.4 km/uur

Ik moet wel eens dringend gaan kijken naar een nieuw paar goede loopschoenen. De mijne zijn ondertussen al een paar jaar oud en ik geloof dat de demping ondertussen wat te wensen overlaat. Ik loop merendeel op betonweg en dat voel ik altijd wel een beetje in mijn bekken na afloop. Hoe verder en langer je gaat lopen des te belangrijker is het om goede loopschoenen te dragen.

Vanavond ga ik met Arthur datzelfde traject nog eens afwandelen, dan heeft hij ook een goede training in de poten. Vanaf het moment dat het lopen aan de leiband echt goed begint te gaan, neem ik Shuuto ook tegelijk mee. Nu kan dat nog niet, vermits ik me nog teveel op Arthur moet concentreren. Als alles goed blijft evolueren deze week, dan wil ik volgende week zondag er de eerste keer mee naar de hondenschool gaan.

Zo lieve mensen, ik wens jullie een fantastisch zonnige start van de week!
Oh ja, ik heb de laatste twee opbouw-status foto's in mijn fotohoekje gezet. ohhh

Cheers!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 9:28    
Vrouw Weeggegevens   Stadler
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Geschokt lekkere recepten smullen
Nog een aantal kg's en dan kan ik ook gaan stoeien met eten whoeiii

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 9:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 33 van 55