Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Midde
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Bedankt voor de tips, dit is heel interressant zeg.
Ik ga ook meteen even op youtube kijken.
Groetjessss

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 19:46    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
midde schreef:
Bedankt voor de tips, dit is heel interressant zeg.
Ik ga ook meteen even op youtube kijken.
Groetjessss

Blij dat je er iets aan hebt, midde! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 7:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 41
Start to Run: Lesson 12
[url=https://www.weegclub.nl/forum/talantha-s-modifast-ervaringen-t22570-300.html]

Menuutje vandaag: 741 kcal + rauwkost

Ontbijt: 162 kcal
48gr zelfgebakken volkoren pompoen-spelt brood
30gr springbok filet

Tussendoortje: weggevallen

Lunch:
1 portie rauwkost
50gr springbokfilet

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate pudding

Diner: 372kcal - Gebakken steak tartaar met rode koolpuree en appeltjes
120gr steak tartaar
400gr rode kool
50gr appel
50gr ui
5gr tagatesse
125gr fruit yoghurt 0%

Over voorverwarmen op 200%. Ui fijn snipperen en onder de steak tartaar mengen. Kruiden met peper, zout en paprika. Maak er een bal of platte hamburger van en leg op een bedje van grof gesneden ui en appel in een braadslee in de oven. Rode kool fijn hakken en gaar koken in een weinig en gezouten water. Wanneer beiden gaar zijn de rode kool pureren en er dan de stukjes appel uit de braadlsee doorroeren. Op smaak brengen met de tagatesse, peper, kaneel en eventueel nog wat zout. Bewaar de grof gesneden ui voor een andere keer.

Beetje laag in kcal vandaag, ik ben immers mijn zakje Modifast Intensive vergeten vandaag. Gelukkig werk ik in de namiddag van thuis uit, dus heb ik besloten wat vlees aan mijn rauwkost toe te voegen in plaats van een zakje Modifast te nemen, omdat ik anders in problemen kom met mijn tijden. Eventueel eet ik nog een yoghurtje extra later op de avond, we shall see.

Het paardrijden gisteren was weer super, al heb ik mezelf wel moeten overtuigen om te gaan deze keer. Ik was zo verdraaid moe toen ik thuis kwam, stomme griep!Achteraf was ik natuurlijk weer helemaal in de wolken en voelde me weer een beetje opgeladen. Vreemd soms, he? Vanacht maar heel eventjes gezweet, dus stilaan valt alles weer op zijn plaats, wat fijne vooruitzichten met zich meebrengt voor het weekend.

Want dan zou het ook opnieuw veel zachter worden en dat betekent dat ik zondag eindelijk aan les 13 van het Start-2-run programma zal kunnen beginnen. Zaterdag staat er natuurlijk weer het bezoek aan liefs ouders op de planning met de daaraan vast gekoppelde lange wandeling door veld en bossen met de hondjes.

Om het even over iets heel anders te hebben, het brood en de muffins die ik vorige week gebakken had, zijn vandaag tot mijn grote verbazing nog steeds lekker om te eten. De muffins bewaar ik in een tinnen (of is het aluminium?) koekjesdoos en het brood in een grote tinnen doos, waar er voordien zo'n grote kerst-cake inzat. Zowel de muffins, als het rogge en pompoenpit brood bewaren daarin verbazend goed en zijn nog steeds niet uitgedroogd. Das toch wel een heel ander verhaal met het brood of gebak dat je uit de winkel koopt.

Het roggebrood zal waarschijnlijk vandaag wel op raken, als mijn zoon van school komt en het pompoenpitbrood zal tegen zondag ook zijn opgebruikt. Misschien moet ik zondag maar gewoon beschouwen als mijn 'bakdag' Erg blij Nieuwe lading muffins en twee broden... Ik ga eens proberen om enkel het deeg door de broodmachiene te laten maken en het dan in de oven verder af te bakken... De reden hiervoor is, dat je toch altijd met een gat onderaan je brood zit en das een beetje vervelend om het juiste gewicht van een snede in te schatten alvorens het af te snijden. ja laat ik dat zondag maar eens proberen.

Verder was de weegschaal ook vandaag weer heel vriendelijk voor me. Eigenlijk had ik het niet verwacht, maar zag weer de 5 in beeld: 59.9kg. Heb er verschillende keren opgestaan en de ene keer was het 59.8 de andere 59.9, dus laten we maar voor het laatste gaan. Beiden zijn super vind ik en ook heel bemoedigend, vooral dan omdat ik buiten het paardrijden en de wekelijkse lange wandeling eigenlijk al 2 weken niet veel lichaamsbeweging meer heb gehad, vanwege de griep. Nog even wachten tot ik de 58 opnieuw zie verschijnen en dan verhogen we weer!

Yup, Tally is looking brightly at the future!

Fijne donderdag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 7:35    
Vrouw Weeggegevens   balakopa
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins (modifast)

Reageer met quote
hoi Talantha, super zoals jij iedereen motiveert echt geweldig.
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je wat vraagjes stel?
Wij gaan over twee weken op vakantie en dan wil ik eigenlijk 's avonds redelijk gewoon mee eten waar kan ik dan het beste voor kiezen? En wat kan ik doen aan een stoelgang die niet zo wil?
alvast bedankt
Claudia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 10:16    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
balakopa schreef:
hoi Talantha, super zoals jij iedereen motiveert echt geweldig.
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je wat vraagjes stel?
Wij gaan over twee weken op vakantie en dan wil ik eigenlijk 's avonds redelijk gewoon mee eten waar kan ik dan het beste voor kiezen? En wat kan ik doen aan een stoelgang die niet zo wil?
alvast bedankt
Claudia

Das heel graag gedaan hoor meid! Ik wil gewoon dat iedereen zich zo goed voelt als ik mezelf nu voel Erg blij

Enne zeker niet erg als je mij vraagjes stelt, daarom ben ik oa ook hier!

Als je 's avond redelijk normaal wil gaan eten, dan adviseer ik je om sauzen, soepen (of het moest een klare bouillon zijn), aardappels in welke vorm ook, pasta's, brood en rijst te vermijden. Alsook gekookte worteltjes, rauw zijn die geen probleem. Al het voorgaande bevatten namelijk koolhydraten met een hoge glycemische index, waardoor je weer meer honger gaat voelen en uit ketose raakt.

Dus echt je best doen om zo koolhydaten-arm mogelijk te eten, op die manier blijf je in ketose en kan het zelfs zijn dat je nog blijft afvallen tijdens je vakantie Cool

Je kan best genieten van gegrilled of gebakken vlees, schaaldieren, gevogelte, wild en vis, met een heerlijke salade of gestoomde of gekookte groentjes. Keuze zat! Als dessert...tja een kaasplankje (maar dan wel zonder brood) of ongesuikerde aardbeitjes (rode vruchten in het algemeen) met wat ongesuikerde slagroom...

Wat de stoelgang betreft: Het is normaal dat je stoelgang fel mindert en langer uitblijft dan voorheen. Je lichaam verbruikt het meeste van wat het nu krijgt. Maar je kan bij de apotheek pure vezels kopen, die je aan je shake of pudding kunt toevoegen. En 's middags een bordje rauwkost eten, met een scheutje citroen. Dat deed ik ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 10:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
dank je wel voor je snelle antwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 10:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
sorry Talantha ik was nog iets vergeten te vragen.
Ik zag bij ons in de super dat er ook kant en klare shake's zijn is dit het zelfde als de shake's die je zelf maakt? ( het lijkt me lekker makkelijk als je ergens naar toe gaat)

groetjes Claudia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 10:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 42
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: 781 kcal + rauwkost

Ontbijt: 216 kcal
64gr zelfgebakken volkoren pompoen-spelt brood
25gr Philadelphia look en fijne kruiden light

Tussendoortje: 148 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate shake

Lunch:
1 portie rauwkost

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate pudding

Diner: 249 kcal - Scampi's met champignons en een frisse salade
200gr Scampi's
25gr gebakken ui
25gr gebakken champignons
5gr look
150gr gemengde sla
75gr komkommer met schil
50gr tomaat
50gr rauwe ui

Ui en champignons aanbakken in een weinig olijfolie, daarna scampi's en look bijvoegen en op smaak brengen met peper, zout en wat rode curry pasta. Komkommer, ui en tomaat in kleine blokjes snijden en mengen onder de sla, kruiden met peper, zout en wat peterselie. Diep bord nemen, salade draperen en daaroverheen de scampi's...hmmmmm!

Het is vrijdag! Het is vrijdag! Wat ben ik blij dat het vrijdag is! Nog wel geteld 10 minuten op kantoor en dan vertrek ik weer op thuis verder te werken. Dat geeft toch echt wel een heel ander gevoel. Heb vannacht redlijk geslapen, 1 keertje wakker geworden van wat zweten, maar van belange niet meer zoveel als de vorige nachten. Het energie-peil zal iets lager nodig hebben om weer op niveau te komen, denk ik.

Strakjes eens wat nieuwe recepten in elkaar flansen, om gezonde tussendoortjes te kunnen maken. De muesli-repen van de winkel, mogen dan wel laag in kcal zijn, toch vertrouw ik niet echt wat er in zit. Koolhydraten met hoge glycemische index bijvoorbeeld...Nee ben ik nog niet aan toe. En zo stilaan ben ik eraan toe om mijn tweede Modifast Intensive zakje te gaan vervangen op een verantwoorde manier, ga ik dus werk van maken. Alsook eens al mijn recepten bij elkaar in mijn nieuwe excel-sheet zetten. Tot hiertoe staan daar nog enkel het brood en de muffins & brownies in.

Van zodra ik de 58, ongeacht het achtervoegsel weer op de schaal zie verschijnen, begint mijn volgende ophoging. I'm glad to notice that it is all working like a charm!

Have a nice weekend all!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 10:51    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Klinkt goed zeg, ik ga jouw scampi salade lekker overnemen want ik heb ze ook nog liggen in de vriezer ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 11:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
balakopa schreef:
sorry Talantha ik was nog iets vergeten te vragen.
Ik zag bij ons in de super dat er ook kant en klare shake's zijn is dit het zelfde als de shake's die je zelf maakt? ( het lijkt me lekker makkelijk als je ergens naar toe gaat)

groetjes Claudia

De kant-en-klare shakes van Modifast bevatten meer kcal, dat weet ik. Wat betreft de koolhydraat-, eiwit en vetverhouding heb ik geen idee, heb ze nooit gebruikt. Ik nam steeds mijn zakjes en shaker mee in mijn handtas, nooit problemen mee gehad. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 11:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 32 van 55